Daria Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #31561 Skrevet 7. februar 2022 Etter alle diskvalifikasjonene ligger Canada - Canada?! - på medaljeplass. De har til og med sin beste hopper og mest erfarne hopper igjen. Det hadde virkelig vært tidenes skrell.
Daria Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #31562 Skrevet 7. februar 2022 Begge de norske jentene diskvalifisert i annen omgang, som to av totalt fem jenter (bare jenter diskvalifisert, interessant nok). Silje Opseth gråter og sier at målingene ble gjort annerledes enn normal. jan Erik Aalbu er rasende, jeg er er spent på Clas Brede Bråthens reaksjoner. Dette vil bli snakket om lenge. Og Canada tok faktisk bronse - de tårene var av et helt annet kaliber og dagens høydepunkt.
Daria Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #31563 Skrevet 7. februar 2022 Butikktur unnagjort, bok lest og klesreparasjoner pågår - da var det vel MGP-tid... Mira Craig ser like håpløs ut som sist (det er samme opptreden i reprise, så jeg forventet jo ikke noe annet) - litt wannabe karnevalsdronning som ikke helt skjønner at hun har blitt eldre (og hun synger fortsatt like surt).
Daria Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #31564 Skrevet 7. februar 2022 Ah, det er faktisk fire som skal til finalen fra sistesjansen, i fjor var det bare en. *leser seg opp* Nei, fire går videre fra i kveld til sistesjanse-finalen på lørdag. Hvordan virkelig presse mest mulig ut av en litt vassen sitron...
Daria Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #31565 Skrevet 7. februar 2022 Jeg skjønner ikke de rosa flamingoene - jeg hører at de synger om rosa flamingoer, men musikken og det visuelle krasjer så solid at det føles som to forskjellige verdenen, i tillegg til at låta aldri blir enig med seg selv om hvilken genre eller for den saks skyld hvilken melodi den sikter mot. Det blir bare rot på alle måter.
Daria Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #31566 Skrevet 7. februar 2022 Jeg har litt mer tro på Ecstacy i dag, selv om det elendige diksjonen hennes fortsatt irriterer meg. Den er hvertfall klart best så langt...
Daria Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #31567 Skrevet 7. februar 2022 Han drukner i en brann? jeg føler at han har glipp av noe veldig grunnleggende i både fysikk og medisin...
Daria Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #31568 Skrevet 7. februar 2022 Dagsnytt-pausen i sendingen - til glede og forundring for alle utlendingene som ser nettsendingen
Daria Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #31569 Skrevet 7. februar 2022 -Han jobber på smelteverket i Trondheim - ja, i Orkdal, da. Mikkel Niva reddet seg fra distriktenes vrede i siste øyeblikk
Daria Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #31570 Skrevet 7. februar 2022 Jeg er stuptrøtt, har tidlig fysiotime i morgen og det er en time igjen av en sending som uansett ikke skal komme til noe endelig resultat i dag. jeg er ikke overbevist om at det er verdt å holde ut...
Daria Skrevet 8. februar 2022 Forfatter #31571 Skrevet 8. februar 2022 Jeg fikk gleden av å føle meg intelligent og opplyst igjen i dag, da fysio så at jeg tøyde litt i en pause, noe hun for så hvidt mente var en god idé - du kan jo godt ta deg fem minutter på en matte når du er er ferdig og tøye litt skikkelig etter timen - og så lurte hun på hvilke muskler jeg hadde i tankene. Vel, altså, jeg bare kjente at det var deilig å strekke litt...? Så konklusjonen ble at vi skal bruke neste time på å gå gjennom litt tøye-øvelser - så du vet litt mer om hva du driver med og at du gjør det riktig... For øvrig den beste timen jeg har hatt på en stund, både i hvor mye jeg fikk gjort og at jeg kom meg opp til stambordet mitt på Espresso House uten staver etterpå. Der hadde de dessuten funnet tilbake til både et bedre musikkvalg og ikke minst en bedre lydnivå enn sist, da jeg måtte be dem skru ned lyden, men ikke syntes jeg også kunne be dem sette på noe annet...
Daria Skrevet 8. februar 2022 Forfatter #31572 Skrevet 8. februar 2022 Daria skrev (På 6.2.2022 den 19.43): 06.02: Tre lest, en kjøpt. Svaret er sjette bind i kongesagaen som nå bare handler om kong Haakon (dronning Maud døde i forrige bind), det er 359 sider langt og dekker perioden fra juni til september 1940. 4 måneder. Det er jo ikke rart det ble mange bind... Det skal dog sies at det var innholdsrike måneder, både for konge, regjering og storting, og mye av det var nytt for meg. I disse månedene satt kongen og den lovlig valgte regjeringen i London, mens det i Oslo foregikk forhandlinger av ymse slag med tyskerne og minst like ymse diplomatisk virksomhet i Stockholm. Det er jo detaljer i krigshistorien som ikke er like ærerik og rett fram som jeg (og sikkert mange med meg) har trodd - vi var nærme å få en samarbeidsløsning med tyskerne. Et av problemene var kongens manglende vilje til å abdisere... 07.02: Fire lest, en kjøpt. Helle Helles de (ja, uten stor forbokstav) åpner og slutter med at en tenåringsjente går over markene bærende på et blomkålhode, og det er bare den siste gangen vi vet hvorfor. Tenåringsjenta begynner på gymnaset, hun bor sammen med sin mor, de har noen bekjente, men tilsynelatende ingen annen familie, og de har flyttet mye. Mor blir syk, det ser ikke ut til å gå bra, jenta får nye venner. Det skjer masse og ingenting, alt fortalt i korte, udramatiske og usentimentale kapitler, ikke helt kronologisk og aldri særlig detaljert. Det er en historie hvor leseren må fylle ut mye selv (ikke minst bruker jeg en del tid på å fylle ut når det foregår - når jeg begynner å lese tar jeg for gitt at det er nåtid, men stadig mer peker mot sent 70-tall uten at det noen gang sies i klartekst), og det fungerer veldig bra. Helle Helle har stått på burde-lese-lista lenge - nå står den nyeste, Bob, som er en slags oppfølger til de, på venteliste-listen min på biblioteket...
Daria Skrevet 8. februar 2022 Forfatter #31573 Skrevet 8. februar 2022 -På søndag var det bærre ræva - i dag er det bærre lekkert! Den sprintfinalen ble såpass spennende at jeg fant det tryggest å sette fra meg den varme tekoppen...
Sauen Shaun Skrevet 8. februar 2022 #31574 Skrevet 8. februar 2022 🇳🇴 Bare å håpe TV-Norge snart skrur over på curling nå. *spent og nervøs*
Daria Skrevet 8. februar 2022 Forfatter #31575 Skrevet 8. februar 2022 Kampen går på Eurosport Norge nå. -Jeg trodde du lå på andre siden av huset, sa mannen til sin kone. På curlingbanen, selvfølgelig...
Daria Skrevet 8. februar 2022 Forfatter #31576 Skrevet 8. februar 2022 Eurosports reporter på ishockeyarenaen har en ganske bred skotsk dialekt. Den stakkars kineseren som ikke var så stødig i engelsk i utgangspunktet, slet en smule...
Skravla Skrevet 8. februar 2022 #31577 Skrevet 8. februar 2022 Blir lite OL her i huset på hverdager. Skulle hatt fri nå....
Sauen Shaun Skrevet 8. februar 2022 #31578 Skrevet 8. februar 2022 Daria skrev (3 timer siden): Kampen går på Eurosport Norge nå. -Jeg trodde du lå på andre siden av huset, sa mannen til sin kone. På curlingbanen, selvfølgelig... Hjelper så lite når jeg ikke har Eurosport. Gidder ikke betale ekstra for å se OL.
Daria Skrevet 8. februar 2022 Forfatter #31579 Skrevet 8. februar 2022 Håper det ikke er så ille som det kan høres ut...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå