Skravla Skrevet 5. februar 2022 #31541 Skrevet 5. februar 2022 Morsom, men ikke helt MGP. Mer sommer-show.
Daria Skrevet 5. februar 2022 Forfatter #31542 Skrevet 5. februar 2022 Dette blir for teit for meg - men jeg støtter jo teorien om at den ene er Gaute Ormåsen, det høres veldig sånn ut...
Daria Skrevet 5. februar 2022 Forfatter #31543 Skrevet 5. februar 2022 Jag fikk ligga första gång på en stadsbuss i Lund... Det er jo litt passende at Skånes flagg er en kombinasjon av det svenske og det danske...
Daria Skrevet 5. februar 2022 Forfatter #31544 Skrevet 5. februar 2022 Daria skrev (30 minutter siden): Da må det jo bli den første som går til finalen...? Eller ikke...
Skravla Skrevet 5. februar 2022 #31545 Skrevet 5. februar 2022 Daria skrev (1 minutt siden): Eller ikke... Nei, det var jo synd.
Daria Skrevet 5. februar 2022 Forfatter #31547 Skrevet 5. februar 2022 Parodi-skåningen gikk videre - twitter er unisont sjokkert på alle språk
Skravla Skrevet 5. februar 2022 #31548 Skrevet 5. februar 2022 Enig. Det var nesten den dårligste i kveld..... Men Nick Carter er med videre.
Skravla Skrevet 5. februar 2022 #31549 Skrevet 5. februar 2022 Begge de to som går direkte til finale var bra da.
Daria Skrevet 5. februar 2022 Forfatter #31550 Skrevet 5. februar 2022 Det merkes jo at svenskene tar dette litt mer på alvor - og at det har mer prestisje - enn her.
Daria Skrevet 6. februar 2022 Forfatter #31551 Skrevet 6. februar 2022 (endret) Ny dag, ny negativ test (i dag også med forsøk på pinne i hals), da bør jeg vel kunne være ganske trygg på at dette bare er litt sesongtypisk irritasjon... En rojal festdag på de hardt prøvede øyer over Nordsjøen - dronning Elizabeth feirer vanvittig nok sitt 70-årsjubileum på tronen Det er jo et av argumentene for monarkiet - man får en kontinuitetsbærer gjennom flere år enn en valgsyklus. God save the Queen! Endret 6. februar 2022 av Daria 2
Daria Skrevet 6. februar 2022 Forfatter #31552 Skrevet 6. februar 2022 Tur og trening unnagjort akkurat i tide til hopprennet. TVNorge står for bildene, NRK for kommenteringen - og siden de nå kommenterer for radio, er de ekstra nøye med å beskrive det de ser også - inkludert hoppdresser og hårfrisyrer
Daria Skrevet 6. februar 2022 Forfatter #31553 Skrevet 6. februar 2022 OL-sølv til Manuel Fettner! Så gøy! Mannen som har hoppet internasjonale konkurranser i 20 år og alltid ligget litt bak de aller beste og stått i skyggen av landsmenn som Schlierenzauer og Morgenstern, endelig får han det til i en alder av 35. Moralen er at man aldri skal gi opp -jeg tror ikke sølv er nederlag i dag, for å si det sånn...
Daria Skrevet 6. februar 2022 Forfatter #31554 Skrevet 6. februar 2022 (endret) -Vi skal ikke legge noen skyld, men hvem sin feil er det... Manuel Fettner står i billedkanten bak Clas Brede Bråthen - selv bakhodet hans ser fornøyd ut Endret 6. februar 2022 av Daria
Daria Skrevet 6. februar 2022 Forfatter #31555 Skrevet 6. februar 2022 Jeg liker at Jan Erik Aalbu irettesetter gjengen i TvNorges studio for deres manglende hoppkunnskaper, både når det gjelder det dagsaktuelle og det mer historiske...
Daria Skrevet 6. februar 2022 Forfatter #31556 Skrevet 6. februar 2022 Daria skrev (23 timer siden): 05.02: To lest, ingen en kjøpt. Shusaku Endos Taushet er utgitt på 1960-tallet, men foregår på 1660-tallet. I Japan er kristendommen strengt forbudt og kristne forfølges, tortureres og henrettes. Den portugisiske presten Rodrigues ankommer landet i skjul for å drive misjonering og finne ut hva som har skjedd med en av hans forgjengere, og opplever både ytre og indre utfordringer når det meste settes på prøve. Det ligger jo i kortene at dette ikke akkurat er lystlesing - en god bok, men en ubehagelig bok, løst (så vidt jeg kan forstå) basert på en sann historie. Jeg irriterer meg litt (som jeg ofte gjør) over bruken av dialekt i replikkene. I et langt og informativt etterord sier oversetteren at målet hans har vært å gjengi Nagasaki-dialektens særtrekk - smaken av jord og saltvann, iblandet bløte konsonanter - i en norsk form. Resultatet sender meg hver gang til sørvestlandet, noe som unektelig er mer distraherende enn stemningsskapende... 06.02: Tre lest, en kjøpt. Svaret er sjette bind i kongesagaen som nå bare handler om kong Haakon (dronning Maud døde i forrige bind), det er 359 sider langt og dekker perioden fra juni til september 1940. 4 måneder. Det er jo ikke rart det ble mange bind... Det skal dog sies at det var innholdsrike måneder, både for konge, regjering og storting, og mye av det var nytt for meg. I disse månedene satt kongen og den lovlig valgte regjeringen i London, mens det i Oslo foregikk forhandlinger av ymse slag med tyskerne og minst like ymse diplomatisk virksomhet i Stockholm. Det er jo detaljer i krigshistorien som ikke er like ærerik og rett fram som jeg (og sikkert mange med meg) har trodd - vi var nærme å få en samarbeidsløsning med tyskerne. Et av problemene var kongens manglende vilje til å abdisere...
Daria Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #31557 Skrevet 7. februar 2022 Psykofysio har gjort sitt for denne uken, latt seg imponerer over hvor langt bakover skulderbladene mine kan gå og undret seg over svimmelhetens merkelige reaksjoner (-Det er jo interessant...) og jeg har luftet meg en liten tur i sola i Slottsparken; nå er det te og sofa og etter hvert hopp og lunsj som gjelder. Øvrige planer for dagen inkluderer å vurdere en tur i butikken, se om jeg får lest ut en bok det er venteliste på, siden jeg uansett skal på biblioteket og hente nye bøker i morgen, og selvfølgelig MGP Sistesjansen (i år med den forklarende undertittelen Visuell radio). Dessuten ligger det en haug klær som trenger noen sting her og der i enden av sofaen, det bør jo kunne kombineres med alle tv-timene jeg har lagt opp til...
Daria Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #31558 Skrevet 7. februar 2022 Vanvittig lagkonkurranse i hopp - tre av de største kvinnelige hopperne ble diskvalifisert i første omgang etter utstyrskontrollen. Jeg kan ikke skjønne annet enn at det må bli diskusjoner om regelverket og ikke minst hvordan det praktiseres etter dette. Først og fram har jeg akkurat nå lyst til å klemme de som har grått på skjermen etter tur - å bli disket i individuell konkurranse er surt, men i en lagkonkurranse når det går ut over hele laget - og både Tyskland, Østerrike og Japan var jo medaljekandidater - må være grusomt.
Daria Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #31559 Skrevet 7. februar 2022 Og så fikk vi en norsk diskvalifikasjon også Ord som skandale og parodi begynner å sitte løst... Slovenia er nå den eneste av medaljefavorittene som ikke er rammet - Anders Jacobsen kommenterte at nå ventet han nesten bare på at det skulle komme en ho dem også, og jeg tenkte omtrent det samme...
Daria Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #31560 Skrevet 7. februar 2022 NRK Radios skøytekommentator (fordelen/ulempen med radiolyd - de hopper mer mellom øvelsene) - Dommer står klar med pistolen i munnen... -pistolen i været... Dommerfløyte, dommerpistol - det er jo fort gjort å gå litt i surr (men dommeren visste forhåpentligvis va han hadde hvordan den virker...)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå