Daria Skrevet 8. januar 2022 Forfatter #31261 Skrevet 8. januar 2022 Jeg synes Lucas Braathen er tøff, som sier rett ut at det er vanskelig å være tilbake i bakken hvor han falt stygt og velger å bryte rennet når det ikke føles riktig hverken fysisk eller mentalt. Det krever vel så mye mot som å presse seg til å gjennomføre. Han har virkelig potensiale til å bli det neste store forbildet i alpinleiren.
Daria Skrevet 8. januar 2022 Forfatter #31262 Skrevet 8. januar 2022 Styret i Protestfestivalen trekker seg i protest. Det er jo vanskelig å ikke le...
Daria Skrevet 8. januar 2022 Forfatter #31263 Skrevet 8. januar 2022 Daria skrev (På 6.1.2022 den 11.56): 05.01: Fire let, ingen kjøpt. Dordi Strøms Flog er en fortelling om dyster familiehistorie i tre generasjoner. Dagne er resultatet av voldtekt i to ledd, det er ikke det beste utgangspunktet. Mye går i arv av stort og smått, bevisst og ubevisst, men kanskje ikke alt? Historien fortelles i svært ukronologiske fragmenter - de fleste har tidsangivelse, men det er likevel krevende å holde oversikt over rekkefølger og tidslinjer. Komposisjonen er imponerende, det er en bok hvor formen engasjerer meg mer enn innholdet. 08.01: Fem lest, ingen kjøpt. Vintertronen er tredje bind om Haakon og Maud, som nå er behørig kronet i Nidarosdomen og må lære å håndtere både kongegjerning, folk og ikke minst ski. Bomann-Larsen fortsetter med sitt brede lerret, her er både historie og politikk fra inn- og utland og jeg lærer mye (og humrer en del, han fortsetter også med sin lett ironiske tilnærming). Boka går fram til abdikasjonskrisen i 1913, som jeg knapt har hørt om. Det er så man får litt gåsehud av de historiske perspektivene innimellom, som når kronprins Olav, som jeg jo husker som konge, sitter på fanget til grandtante Minny - også kjent som enkekeiserinne Maria Fjodorovna, mor til Russlands siste tsar...
Daria Skrevet 8. januar 2022 Forfatter #31264 Skrevet 8. januar 2022 Ramlet inn i Idrettsgallaen en drøy time på etterskudd (jeg hadde som nevn en kongekrise å få unna først), og synes Maren Lundby bør vinne alt hun er nominert i, i tillegg til årets forbilde. Jeg vet at hun har fått den før, men med det budskapet hun frontet i år fortjener hun den igjen.
Daria Skrevet 8. januar 2022 Forfatter #31265 Skrevet 8. januar 2022 Karsten Warholm takker kjæresten for at hun behandler ham akkurat som før, uansett hvor godt han gjør det - og det hev eg veldig, veldig godt av...
Daria Skrevet 8. januar 2022 Forfatter #31266 Skrevet 8. januar 2022 (endret) Maren Lundby mener det er helt tullete at hun ble årets navn i den samlingen nominerte. Jeg synes det er noe av det minst tullete jeg har sett på lenge. Man kan sikkert argumentere for at Warholms OL-gull og rekorder er er en større idrettsprestasjon, men å stå i bresjen som hun har gjort, både for kvinnehoppingen (la oss ikke glemme at det VM-rennet i stor bakke har hun gjort en stor innsats for å kjempe fram - at hun også vant det var jo et Hollywood-manus verdig) og nå i høst i diskusjonen rundt vekt og OL-deltakelse står det enorm respekt av. Endret 9. januar 2022 av Daria
Daria Skrevet 8. januar 2022 Forfatter #31267 Skrevet 8. januar 2022 (endret) Musikalnerdingsadvarsel Jeg åpnet Any dream will do, fordi youtube foreslo den og av og til kan jo en gullkledd Donny Osmond heve kvelden. Så slo det meg at åpningslinjen I close my eyes - både tekst og melodi - har jeg hørt et annet sted også, og hjernen vred seg i frustrasjon før jeg klarte å plassere den. Jeg gir dere herved Bevis A: og bevis B: Og ja, jeg vet at ingen andre strengt tatt bryr seg Endret 8. januar 2022 av Daria
Cata Skrevet 9. januar 2022 #31268 Skrevet 9. januar 2022 Tips ønskes... Jeg liker i utgangspunktet ikke te, men har likevel fått lyst på krydderte om kveldene . Inkonsekvent much? Åjada. Hadde en meget tedrikkende venninne i tenårene så jeg er presentert for fenomenet selv om jeg er kaffekjerring på min hals. Har du tips om en god nettbutikk som kan tenkes å føre krydderte? Tror det er en temmelig vanlig "parfymete".
Daria Skrevet 9. januar 2022 Forfatter #31269 Skrevet 9. januar 2022 Jeg bestiller mye herfra. Men det store spørsmålet er jo hva du mener med krydderte? Tenker du vanlig te med kryddertilsetning av ulikt slag (jeg har både svart, grønn og rød krydderte i flere varianter), eller mer av typen te-fri urtete?
Daria Skrevet 9. januar 2022 Forfatter #31270 Skrevet 9. januar 2022 Det har tydeligvis falt enkelte gretne gamle gubber tungt for brystet at Maren Lundby ble Årets navn i går - intet mindre en tre eksemplarer av arten har funnet det nødvendig å gå i rette med meg om dette på twitter, siden jeg tillot meg å legge ut en hyllningstweet. Jeg har ikke spurt, så jeg vet ikke akkurat hvor skoen trykker, men ettersom hvertfall to av dem gar tydelige fotballprofiler, antar jeg de mener at Erling Braut Haaland ble snytt- Det må de for så vidt gjerne gjøre, men det går an å mene at en annen burde ha vunnet uten å 1)mene at den faktiske vinneren ikke fortjener det og b)føle seg kallet til å forklare meg at jeg tar feil som mener noe annet...
Cata Skrevet 9. januar 2022 #31271 Skrevet 9. januar 2022 Daria skrev (3 minutter siden): Jeg bestiller mye herfra. Men det store spørsmålet er jo hva du mener med krydderte? Tenker du vanlig te med kryddertilsetning av ulikt slag (jeg har både svart, grønn og rød krydderte i flere varianter), eller mer av typen te-fri urtete? Ingen anelse - jeg tenker te som smaker krydder. Du snakker med en temessig imbesil her. Tror jeg snakker om sistnevnte, men aner i grunnen ikke hva jeg drakk den gang og jeg vet jo det kommer til å bli tidenes nedtur når ny te smaker noe helt annet enn den jeg husker . Det er tross alt nesten 40 år siden.
Cata Skrevet 9. januar 2022 #31272 Skrevet 9. januar 2022 Hmm, noe sånt kanskje? Smakene likner på det jeg er på jakt etter - tror jeg.
Daria Skrevet 9. januar 2022 Forfatter #31273 Skrevet 9. januar 2022 Så du vil helst ha den konkrete teen? Det kan bli vanskelig... Jeg vil nesten anta at ut fra beskrivelse og tidsangivelse handler det om urtete-varianten (hvor jeg ikke er spesielt bevandret), men krydder kan jo være så mangt... Hvis du har anledning, ville antagelig det beste være å faktisk gå innom en tebutikk og få luktet på litt forskjellige varianter. Men helsekostbutikker har ofte en del uteteer, det går jo an å starte der og høre om de har noen forslag.
Daria Skrevet 9. januar 2022 Forfatter #31274 Skrevet 9. januar 2022 Cata skrev (Akkurat nå): Hmm, noe sånt kanskje? Smakene likner på det jeg er på jakt etter - tror jeg. Da er det jo bare å prøve - det høres hvertfall god ut...
Cata Skrevet 9. januar 2022 #31275 Skrevet 9. januar 2022 Nei, ville egentlig bare ha et sted å begynne. Er jo helt umulig for noen å finne den aktuelle teen så nykjøp vil uansett bli helt annerledes. Man kan ikke starte på tebutikker og helsekostbutikker når man ikke har noen... Men tror kanskje jeg har funnet en kandidat ut fra beskrivelsen og ikke minst butikknavn.
Sauen Shaun Skrevet 9. januar 2022 #31276 Skrevet 9. januar 2022 Jeg kjøper stort sett te på innvandrerbutikker jeg. Og jeg er så lat at jeg bare bruker teposer. Gidder ikke styre med tesil og sånt. Daria skrev (10 minutter siden): Det har tydeligvis falt enkelte gretne gamle gubber tungt for brystet at Maren Lundby ble Årets navn i går - intet mindre en tre eksemplarer av arten har funnet det nødvendig å gå i rette med meg om dette på twitter, siden jeg tillot meg å legge ut en hyllningstweet. Jeg har ikke spurt, så jeg vet ikke akkurat hvor skoen trykker, men ettersom hvertfall to av dem gar tydelige fotballprofiler, antar jeg de mener at Erling Braut Haaland ble snytt- Det må de for så vidt gjerne gjøre, men det går an å mene at en annen burde ha vunnet uten å 1)mene at den faktiske vinneren ikke fortjener det og b)føle seg kallet til å forklare meg at jeg tar feil som mener noe annet... Maren fikk tre stemmer fra meg. Hun fortjener både stemmene og prisen.
Cata Skrevet 9. januar 2022 #31277 Skrevet 9. januar 2022 Sauen Shaun skrev (Akkurat nå): Jeg kjøper stort sett te på innvandrerbutikker jeg. Og jeg er så lat at jeg bare bruker teposer. Gidder ikke styre med tesil og sånt. Latmark - selv jeg som er pasjonert kaffedrikker har en sånn metallgreie for å ha te i og som man dumper oppi koppen.
Daria Skrevet 9. januar 2022 Forfatter #31278 Skrevet 9. januar 2022 Cata skrev (11 minutter siden): Nei, ville egentlig bare ha et sted å begynne. Er jo helt umulig for noen å finne den aktuelle teen så nykjøp vil uansett bli helt annerledes. Man kan ikke starte på tebutikker og helsekostbutikker når man ikke har noen... Men tror kanskje jeg har funnet en kandidat ut fra beskrivelsen og ikke minst butikknavn. Du kan helt fint gå på en tebutikk og spørre generelt etter forslag til krydderteer - på gode steder kan det føre til gode forslag og lange diskusjoner... Lykke til med jakten, rapporter gjerne om utviklingen... Sauen Shaun skrev (6 minutter siden): Jeg kjøper stort sett te på innvandrerbutikker jeg. Og jeg er så lat at jeg bare bruker teposer. Gidder ikke styre med tesil og sånt. Maren fikk tre stemmer fra meg. Hun fortjener både stemmene og prisen. Teposer er reste-te *tesnobb* Jeg bruker nesten bare løsvekt og har et godt utvalg presskanner, teegg og siler. Inkludert en arvet i sølv med monogram - jeg innså at sølvkandelabrene etter besteforeldrene mine var litt for voldsomme for en liten leilighet, men en tesil kunne jeg både ha plass til og glede av. Jeg passet også på å stemme for en gangs skyld - jeg var sikker på ar Warholm skulle ta det, men Lundby har nok rørt og truffet mange i høst. Dessuten er vi jo en nasjon med svakhet både for skisport og likestilling...
Cata Skrevet 9. januar 2022 #31279 Skrevet 9. januar 2022 Daria skrev (13 minutter siden): Du kan helt fint gå på en tebutikk og spørre generelt etter forslag til krydderteer - på gode steder kan det føre til gode forslag og lange diskusjoner... Lykke til med jakten, rapporter gjerne om utviklingen... Jeg kan jo ikke det når jeg ikke har en tebutikk i mils omkrets... Alt som ikke er Coop eller Kiwi må nettbestilles. Sånn er det bare.
Daria Skrevet 9. januar 2022 Forfatter #31280 Skrevet 9. januar 2022 Da blir det straks litt vanskeligere...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå