Daria Skrevet 29. desember 2021 Forfatter #31201 Skrevet 29. desember 2021 To nys, litt snufsing og et snev av hypokondri og paranoia, samt en visitt senere i dag, og dagen starter igjen med hjemmetest før frokost. Fortsatt like negativ, jeg trodde jo egentlig ikke noe annet, men... Og ja, frokosten er sen i dag - sånn går det når man sover dårlig den ene natten og kompenserer med å sove bortimot ti timer den neste...
Daria Skrevet 29. desember 2021 Forfatter #31202 Skrevet 29. desember 2021 Besøk har kommet og gått - vi har utvekslet julegaver, drukket te og skravlet. Hvis jeg er litt lur, får jeg unna dagens tur ut nå, før Tour de Ski og hoppuke. Sannsynligheten for at jeg kommer meg ut etterpå er jo ikke enorm...
Daria Skrevet 29. desember 2021 Forfatter #31203 Skrevet 29. desember 2021 Jeg var lur Det ble ikke så lang tur, men det ble den lengste turen jeg har gått uten å ha med stavene siden september, og med det utgangspunktet kunne den ikke blitt så mye lenger... Nå er det ski på tv, ny te i kannen (siste rest av den svenske gløgg-teen fra i fjor *noterer at ny må bestilles i november*) og fortsatt kake på bordet, men jeg tror også det er tid for litt skikkelig mat om ikke så lenge...
Roadrunner Skrevet 29. desember 2021 #31204 Skrevet 29. desember 2021 Her blir det en form for intervalltrening i ettermiddag... Lynsjakk på tv'n er intenst nok i seg selv, og mellom rundene skal jeg forsøke å få i gang strykejernet, vaskefilla, støvsugeren og middagskokken. Ingenting bør ta mer enn ca 15 minutter for å rekke neste parti lynsjakk Kan noen forresten fortelle disse sjakkspillerne at de ikke har tid til å tenke!? *holder pusten*
Daria Skrevet 29. desember 2021 Forfatter #31205 Skrevet 29. desember 2021 Har du egen middagskokk?`*misunnelig* Her ble dagens gourmetmiddag julepølse på brød - tv-vennlig middag Det gås langrenn i snøvær på skjermen. En løper kom nettopp i mål med snørret dinglende helt ned til brystet - sjarmerende (selv om det ikke var helt på Bjørndalen- nivå). Det er jo en grunn til at det var hopperne jeg svermet for som tenåring, de holder stort sett kroppsvæskene sine for seg selv...
Daria Skrevet 29. desember 2021 Forfatter #31206 Skrevet 29. desember 2021 Jeg synes tv3s hoppkommentator er i overkant slitsom, og kom til min glede på at nrk sikkert sendte rennet på radio. De gjør de - men de er jo litt i utakt med tv-bildet. Radioen ligger et hakk foran, nettet et hakk etter Jeg går for et hakk foran - da rekker jeg å se opp om det skjer noe. Oi, den tyrkiske hopperen har faktisk klart å kvalifiserer seg til rennet, det må jo være første gang. Han går til og med til finalen, faktisk - det skal han nok takke duellsystemet for, men likevel imponerende.
Roadrunner Skrevet 29. desember 2021 #31207 Skrevet 29. desember 2021 Daria skrev (52 minutter siden): Har du egen middagskokk?`*misunnelig* Her ble dagens gourmetmiddag julepølse på brød - tv-vennlig middag Nei, det er det som er utfordringen! Ingen kokk her - ergo heller ingen middag ennå...
Daria Skrevet 29. desember 2021 Forfatter #31208 Skrevet 29. desember 2021 -Man hører jo hvilken generasjon jeg tilhører, som snakker om morgendagens aviser... NRKs kommentator (et par år eldre enn meg) kom på at det nå finnes nettaviser Roadrunner skrev (9 minutter siden): Nei, det er det som er utfordringen! Ingen kokk her - ergo heller ingen middag ennå... Du venter på at nød skal lære sulten kvinne å kokkelere...?
Roadrunner Skrevet 29. desember 2021 #31209 Skrevet 29. desember 2021 Daria skrev (17 minutter siden): Du venter på at nød skal lære sulten kvinne å kokkelere...? Funket det! Rekordrask kjøttsaus ble komponert mens pastavannet kokte opp og pastaen kokte. Og mistet bare 1 min av dagens sjette lynsjakkparti.
Daria Skrevet 29. desember 2021 Forfatter #31210 Skrevet 29. desember 2021 Sulten kvinne er løsningsorientert Jeg sier ikke at jeg har i overkant god oversikt over hopperne, men hver gang jeg ser Stefan Krafts knallrøde munnbind tenker jeg at de matcher sokkene hans...
Roadrunner Skrevet 29. desember 2021 #31211 Skrevet 29. desember 2021 Hadde ikke karbonadedeigen lagt klar til tilberedning (tatt opp av fryseren i går), så hadde det nok fort blitt brødmat i dag...
Roadrunner Skrevet 29. desember 2021 #31212 Skrevet 29. desember 2021 Fordelen er at jeg har enkel middag klar i morgen også - er tross alt ni partier lynsjakk da også Men når skal jeg handle til nyttårsaften?
Daria Skrevet 29. desember 2021 Forfatter #31213 Skrevet 29. desember 2021 Før sjakk? Etter sjakk? Mens sjakk pågår? En annen dag? Bestille hjemlevering? jeg skjønner det er et hardt liv
Roadrunner Skrevet 29. desember 2021 #31214 Skrevet 29. desember 2021 Daria skrev (1 minutt siden): Før sjakk? Etter sjakk? Mens sjakk pågår? En annen dag? Bestille hjemlevering? jeg skjønner det er et hardt liv Før sjakk er det jobb... Etter sjakk er det sent, men mulig... Er jo bare ni partier i morgen, ikke tolv som i dag. Under sjakk er ikke så moro (litt avhengig av hvordan det går i dag selvfølgelig, men...). Meny kan kanskje levere hjem fremdeles? Får skrive handleliste først og fremst.
Daria Skrevet 29. desember 2021 Forfatter #31215 Skrevet 29. desember 2021 Norsk på andre, tredje og fjerdeplass - og kommentatorene er litt skuffet. Ikke at de - vi - er bortskjemte eller kravstore, altså
Daria Skrevet 29. desember 2021 Forfatter #31216 Skrevet 29. desember 2021 Daria skrev (På 27.12.2021 den 22.07): 27.12: Ni lest, ingen kjøpt. 19.12: Ti lest, ingen kjøpt. Edel av Nora Aschim er en liten bok om et lite liv. Ikke et ubetydelig liv, men et ubemerkelsesverdig. Edel blir gift (Edel har fått seg ein mann og det er kronisk.), får barn, blir gammel, og det skjer ikke så stort, men det er en fortettet og språklig fin fortelling.
AprilLudgate Skrevet 29. desember 2021 #31217 Skrevet 29. desember 2021 Her lever jeg for lut og kaldt vann i romjula fordi barn og mann spiller på Nintendo Switch på rundgang døgnet rundt. Så i dag ble det en stykk marsipangris og takeaway istedetfor den planlagte kalkunen 🙈🌟 Jeg kan faktisk ikke diske opp en middag nå, men strengt tatt hadde jeg ikke gjort det uansett.
Daria Skrevet 29. desember 2021 Forfatter #31218 Skrevet 29. desember 2021 Du var nok ikke alene - jeg traff en wolt-fyr i døra på vei ut tidligere i dag... Skal jeg anta at mann og barn uansett ikke klaget?
Daria Skrevet 30. desember 2021 Forfatter #31219 Skrevet 30. desember 2021 Hun gikk tur, hun var i butikken, hun trente. Så parkerte hun i lesestolen og tilbragte mesteparten av de neste syv timene (minus en times pause for laging og fortæring av middag) der, bare avbrutt av nødvendige ærend knyttet til kroppens behov. Sånn forsvinner en dag og noen hundre boksider...
Sauen Shaun Skrevet 31. desember 2021 #31220 Skrevet 31. desember 2021 Daria skrev (10 timer siden): Hun gikk tur, hun var i butikken, hun trente. Så parkerte hun i lesestolen og tilbragte mesteparten av de neste syv timene (minus en times pause for laging og fortæring av middag) der, bare avbrutt av nødvendige ærend knyttet til kroppens behov. Sånn forsvinner en dag og noen hundre boksider... Det høres jo egentlig ut som en veldig fin dag
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå