Gå til innhold

The Daria diaries

Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kveldens store mello-finale ledes av Måns Zelmerlöv, som i åpningsnummeret omtales som tantgodis med vaxad bröst. Tonen er satt :fnise: 12 bidrag, to timer - hvor mye skal vi tro de overskrider sendetiden med?  Et kvarter? Jeg har kaneknute, sjokolade, eple og pærete og er klar for det meste...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (Akkurat nå):

Kanefart for to - helt uten sosial distansering... :sjarmor: Eller en kaneLknute...

Egentlig hørtes det første ganske morsomt ut. Gå for den i stedet :ler: . Kanelknuter finner man alltids. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kommer veldig an på hvem man skal kaneknytte seg sammen med - i en del tilfeller er antagelig kanelknuten et bedre valg :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanskelig å redde seg inn igjen når man først har begynt å synge surt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 3.3.2021 den 17.44):

03.03: To lest, tre kjøpt.

Gustav har mistet sin fem år gamle sønn, i en ulykke han føler seg ansvarlig for. Etter å ha blitt kastet ut av kona og hatt et opphold på psykiatrisk, bestemmer han seg for å sykle fra Indre Østfold til sin barndomsby Trondheim og møter både nye mennesker og gamle minner underveis. Aksel Selmers Syklisten handler om sorg, sykling og elger og har mer humor enn det kan høres ut til.

Jeg lot meg lokke av Platekompaniets 3 for 250 på engelsk pocket forleden, og resultatet dukket opp i dag.  Joyce Carol Oates (My life as a rat) og Amitav Ghosh (Gun Island) er alt godt representert i bokhylla, mens Claire Lombardo (The most fun we ever had) er et nytt bekjentskap. 

13.03: Fire lest, tre kjøpt.

I Amy Sackvilles roman Painter to the King er maleren Diego Velázquez og kongen Felipe II av Spania, og tiden er 1600-tallet. Det handler om maleren, hans verk og karriere, men også om kongen, hans evige jakt på arvinger og livet og intrigende innenfor slottsmurene. Sackville maler med ord - farger, stemninger og tidsbilder  - og er en tilstedeværende nåtidsforfatter som vandrer i Madrids gater. Et grep som vanligvis irriterer meg, men som hun får til å fungere. Jeg elsket de to andre romanen til Sackville - en nåtidig og mytepreget ekteskapsskildring fra Orkenøyne og en historie om polfarere i viktoriatiden. Jeg liker forfattere som ikke kjører seg fast i ett spor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charlotte Pirelli er tilbake i mello, med en klassisk schlagerlåt med tittelen Still young. Det koster meg mye selvkontroll å ikke spinne et utvalg spydigheter ut av det, ikke minst knyttet til antrekk og andre overfladiske og iøyenfallende temaer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er iført en rød satengdress og en stor, glitrende strass-krage og går under navnet Tusse. Låta var ikke så verst, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charlotte Pirelli, Arvingarna, Eric Saade - det er ikke bare Norge som driver med gjenbruk av gamle vinnere... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverige kjører som vanlig full internasjonal juryavstemning - og som i den internasjonale finalen blir det ganske langtekkelig :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke bedre av at de har tekniske problemer med lyden til flere av dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det svenske folket og den internasjonale juryen var rørende enige og mannen med den røde dressen går til finalen - med dem minutter igjen av sendetiden *imponert*. Men den klemmingen mellom ham og Eric Saade var vel svært lite smittesikker...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som den konservative bokmålsbrukeren jeg er, ser jeg selvfølgelig på det som et tegn på at det går nedover med verden når Aftenposten skriver garpegenitiv :fnise: Eides Språksjov er et strålende eksempel på et underholdningskonsept som bare kan lages av en allmennkringkaster - nerde-tv på sitt beste :ler:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Vi ba deg være med for å svare på noen spørsmål fra publikum, men det er egentlig ikke helt sant...

Jeg lurer litt på hva Maren Lundby rakk å tenke da, før Ida Nysæther Rasch avslørte at hun er tildelt Holmenkollmedaljen :fnise: NRK fikk også ansvaret for å overbringe nyheten om tildeling til Dario Cologna - kjekt å ha folk til slikt :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tok med meg en ny bok av en favorittforfatter (Amitav Ghosh) på tur i sola før i dag. Etter få sider viste det seg at den henter opp karakterer og hendelser fra en av hans eldre bøker som jeg leste og likte for et par år siden (det er 15 år siden den kom, og han har skrevet mye annet i mellomtiden). Litt som å uventet treffe på gamle kjente - bonus-leselykke! :hoppe: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens beste timing og sikreste avgjørelse: Jeg hadde sittet i sola ytterst på bryggekanten og kost meg med en bok i bortimot tre kvarter og akkurat kommet til et sted det var naturlig å stoppe da to mødre med skrikende babyer slo seg ned et par meter unna. Definitivt på tide å vandre videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo nye innstramminger innebærer likevel ikke stenging av fysioterapeuter. Jeg puster lettet ut, kanskje enda mer for hodets skyld enn for kroppens. Mye av den praktiske opptreningen gjør jeg jo hjemme, men viktigheten av å kunne snakke jevnlig og lufte bekymringer og andre tanker med noen som har peiling, som ser og vet mer enn meg, å få råd, tilpasninger og oppdateringer av treningsprogram og generelt følelsen av å bli fulgt opp, skal ikke undervurderes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boknytt 1) Bokklubben melder at de ikke kan levere den manglende boka i romjulsbestillingen min. Dette sender meg selvfølgelig umiddelbart ut på leting hos andre nettbokhandlere for å se om de har den.

Boknytt 2) Jeg har bestilt tre bøker hos Platekompaniet.

Boknytt 3) Tidligere i dag dukket det opp et arrangementsforslag på facebook om den italienske innflytelsen på tegnsettingen - både kommaet, utropstegnet og parentesen er oppfunnet av italienere. Noen timer senere dukket det opp en avsnitt om kommaets oppfinner i romanen jeg holder på med...

Boknytt 4) Jeg skal nå ta med meg nevnte roman til sengs og lese den ut.

:ac:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...