Daria Skrevet 7. mars 2021 Forfatter #28061 Skrevet 7. mars 2021 En over middels ski-interessert svenske i twitterfeeden min mener at diskingen av Klæbo er tidenes langrennsskandale - og der kom beskjeden om at den norske protesten er avvist. Siste ord er neppe sagt...
Daria Skrevet 7. mars 2021 Forfatter #28062 Skrevet 7. mars 2021 Jeg har vel sett mer glede og entusiasme på seierspaller enn dette... Ole Kristian Stoltenberg hos NRK var forsåhvidt inne på noe med at når ting gikk som det gikk, er det greit at det hverken ble Klæbo eller Bolshunov som vant.
Daria Skrevet 7. mars 2021 Forfatter #28063 Skrevet 7. mars 2021 Jeg hadde en plan om ting jeg skulle gjøre mellom 5-mila og middag - men den planen tok ikke høyde for et par timers etterspill... *sulten*
Daria Skrevet 8. mars 2021 Forfatter #28064 Skrevet 8. mars 2021 Tenkte jeg skulle få med med Nasjonalbibliotekets sending om Katti Anker Møller i anledning dagen, men hun som snakker høres ut som om hun forteller eventyr for barn, jeg får helt mark...
Skravla Skrevet 8. mars 2021 #28065 Skrevet 8. mars 2021 Jeg tenkte på barnebibliotekar som har lesestund.... Godt det ikke bare var meg. Jeg orket ikke mer. Fikk jo ikke med meg noe pga henne.
Daria Skrevet 8. mars 2021 Forfatter #28066 Skrevet 8. mars 2021 Greit at det skal være personlig og underholdende og ikke altfor dyptpløyende, men det går jo an å høres ut som om man tar både temaet og publikummet sitt på alvor likevel...
Daria Skrevet 8. mars 2021 Forfatter #28067 Skrevet 8. mars 2021 At jeg nettopp har fått i hus åtte pakker te betyr jo ikke at jeg ikke trenger påskete også... (Jeg tenkte på påskete da jeg sendte bestillingen forrige uke også, men da hadde de ikke. Det har de nå, i to varianter...).
Skravla Skrevet 8. mars 2021 #28068 Skrevet 8. mars 2021 Jeg har en tepakke ventende på posthuset. Der er det påskete.
Skravla Skrevet 8. mars 2021 #28069 Skrevet 8. mars 2021 Og jeg har kastet te...... Jeg nevnte den posen med earl grey da du var her? Den er kastet. Det smaker ingenting av den lenger og det var ikke fancy te kjøpt i te-butikk så jeg fant ut at den ville ikke bli brukt.
Daria Skrevet 8. mars 2021 Forfatter #28070 Skrevet 8. mars 2021 Det hører jo med på denne tiden av året - særlig på balkongen i tidlig vårsol (jeg vil tro at den er enda kjekkere å ha der enn på posten...). Skravla skrev (Akkurat nå): Og jeg har kastet te...... Jeg nevnte den posen med earl grey da du var her? Den er kastet. Det smaker ingenting av den lenger og det var ikke fancy te kjøpt i te-butikk så jeg fant ut at den ville ikke bli brukt. Jeg har også kastet te av og til - selv om jeg også der har blitt flinkere til å unngå bomkjøp med årene. Når man innser at den uansett ikke vil bli drukket er det jo ingen grunn til å ha den liggende, særlig ikke når den har rukket å bli gammel og smakløs
Skravla Skrevet 8. mars 2021 #28071 Skrevet 8. mars 2021 Jeg har kastet litt rester fra bunnen av bokser siste året. Men lageret har virkelig blitt redusert og byttet ut i stor grad. Dette var en jeg kjøpte på Irma eller noe i København.
Daria Skrevet 8. mars 2021 Forfatter #28072 Skrevet 8. mars 2021 Forbruket har gått opp en smule det siste året... Jeg ser også at når jeg bestiller stort sett alt hjemmefra, i stedet for å spontankjøpe det som høres spennende ut på ferie, som jeg i mye større grad gjør vanligvis, så kjøper jeg stadig oftere det samme, og som er det jeg ser det går mye av. En standardbestilling nå er gjerne tre gjengangere og et forsøk - det gjør jo også at det blir færre bomkjøp. Det må jo innrømmes at ikke alt jeg kjøpt på tur har vært like vellykket...
Skravla Skrevet 8. mars 2021 #28073 Skrevet 8. mars 2021 Mye av det man kjøper på tur er ikke alltid standardbase. Men jeg tror vi er blitt flinkere der også til å vite hva vi kommer til å bruke.
Daria Skrevet 8. mars 2021 Forfatter #28074 Skrevet 8. mars 2021 Man blir faktisk visere med alder og erfaring på en del områder... Men det er noe med shopping på tur, særlig utenlands - dømmekraften har det også med å ta litt ferie
Skravla Skrevet 8. mars 2021 #28075 Skrevet 8. mars 2021 Ja, det er noe med det. Jeg ryddet i skuffene i kjøleskapet i helgen og fant igjen noe mørk sjokolade - 2 biter pakket i bare folien) kjøpt nyttårshelgen 2019/2020 i Gøteborg. Den var i ferd med å bli hvit, men smakte helt fint. Så jeg handler og glemmer det.
Daria Skrevet 8. mars 2021 Forfatter #28076 Skrevet 8. mars 2021 Stakkers forsømte sjokolade Jeg savner lageret med store svenske og finske sjokoladeplater jeg har blitt vant til å ha liggende - mer enn jeg savner utenlandsk te... *vill ha Fazersjokolade og mintkrokant* Ikke at jeg ikke kjøper sjokolade likevel, men det blir jo ikke helt det samme...
Skravla Skrevet 8. mars 2021 #28077 Skrevet 8. mars 2021 Du får mintkrokant på CDON - https://cdon.no/mat-drikke/marabou-mintkrokan-sjokoladeplate-p53202736 Men ikke akkurat svenske priser.
Skravla Skrevet 8. mars 2021 #28078 Skrevet 8. mars 2021 Jeg spiste opp resten av sjokoladen fra jul i helgen. Tror jeg har 2 eller 3 plater med mørk sjokolade igjen der nå. Men i vinter har jeg hatt mer fysing mot kjeks enn mot sjokolade.
Daria Skrevet 8. mars 2021 Forfatter #28079 Skrevet 8. mars 2021 Jeg tror jeg setter grensen ved å bestille sjokolade på nett (bortsett fra når det ramler med litt konfekt på en og annen tebestilling...) - litt av sjarmen er jo å kjøpe den på tur- Det er jo ikke sånn at jeg ikke spiser annen sjokolade eller lider noen nød... *kikker bort på skålen på bordet hvor det ligger to biter mørk sjokolade fra Minde*
Skravla Skrevet 8. mars 2021 #28080 Skrevet 8. mars 2021 Jeg måtte jo sjekke om det var mulig å kjøpe online og det var det. Jeg kjøper ikke godis online - det får være grenser selv for meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå