Skravla Skrevet 3. mars 2021 #28001 Skrevet 3. mars 2021 Å, stakkars. Hvordan går det med resten av laget?
Daria Skrevet 3. mars 2021 Forfatter #28002 Skrevet 3. mars 2021 Så langt ser det ut til at ingen andre er smittet eller har vært tett nok på ham til å måtte i karantene (bortsett fra pressesjefen, for sikkerhets skyld). De blir neppe indre nøye på avstand og munnbind og den slags nå... Det italienske laget trekker seg fra resten av mesterskapet (alle grenene) - der har smitten begynt å spre seg i støtteapparatet.
Daria Skrevet 3. mars 2021 Forfatter #28003 Skrevet 3. mars 2021 Mulig jeg overvurderte formen en smule i går og gikk litt hardt ut - energinivået er relativt labert i dag... *minnes vagt noen formaninger fra fysio om akkurat dette* Mulig krystallegen også har vært inne på noe med å skynde seg langsomt og ha håndbrekket på og sånne ting en gang eller fjorten også... Foreløpig er det grått og tåke ute, så behovet for å komme seg ut er uansett ikke så påtrengende.
Skravla Skrevet 3. mars 2021 #28004 Skrevet 3. mars 2021 Så kjedelig for Granerud og italienerne. Men samtidig så ser mang hvor fort ting skjer og smitte spres når mange er samlet.
Daria Skrevet 3. mars 2021 Forfatter #28005 Skrevet 3. mars 2021 Jepp - selv når de er så nøye på hygiene og hyppig testing og avstand og sånne ting. Samtidig ser man jo hvor tett på hverandre de fort kan bli stående etter renn, under premieseremonier og den slags, det er jo så fort gjort å glemme seg. Særlig hopperne, som er så klemme-glade til vanlig...
Daria Skrevet 3. mars 2021 Forfatter #28006 Skrevet 3. mars 2021 Posten melder at de har en pakke med svensk te til meg. De melder også at det vil koste meg såpass mye å hente den ut - toll og avgifter og andre morsomheter jeg ikke tenkte så nøye på da jeg bestilte, reglene har jo endret seg siden sist - at den blir omtrent dobbelt så dyr som jeg trodde. Godt jeg er billig i drift på andre områder for tiden (sa hun og skjelte bort på bokpakken som lå på dørmatta i dag tidlig...)
Skravla Skrevet 3. mars 2021 #28007 Skrevet 3. mars 2021 Ja, nå smeller det fra første krone. Jeg savner 350 kroners regelen.
Skravla Skrevet 3. mars 2021 #28008 Skrevet 3. mars 2021 Jeg er mer kritisk overfor meg selv når jeg vurderer å bestille fra utlandet. Men porto er jo ganske ekstremt i Norge også. Vurderte å kjøpe påskete fra Valkyrien, men porto ble nesten høyere enn kostnaden på te (selv med litt ekstra utover påskete var i pakken)
Daria Skrevet 3. mars 2021 Forfatter #28009 Skrevet 3. mars 2021 Det baller fort på seg... Portoutgifter er jo et av problemene med å handle i småbutikker - der de større ofte har andre og billigere fraktordninger må de basere seg på vanlig pakkepost. Jeg gikk jo på en antikvariatboksmell her tidligere i vinter og endre med å betale over 200 kroner i porto (i tillegg til at jeg betale posten for å komme med den på døra - verdt hvert ekstra øre...), mens bokklubben har fast porto på kr 39 (og den forsvinner når man handler for mer enn 299 kr, ergo betaler jeg sjelden for frakt der ).
Daria Skrevet 3. mars 2021 Forfatter #28010 Skrevet 3. mars 2021 En annen ting er jo at man faktisk ikke vet når man bestiller fra utlandet nå, hva man eventuelt må betale ekstra - det er hvertfall ikke så åpenbart. Jeg bestilte et par ting fra England før jul uten å måtte betale noe tillegg - hvorvidt det var fordi alle avgifter var regnet inn (det kan/skal visstnok kunne være det nå ) eller om det bare var tilfeldig aner jeg ikke, men det bidro jo til at jeg ble litt overasket nå...
Daria Skrevet 3. mars 2021 Forfatter #28011 Skrevet 3. mars 2021 Jeg har vært og hentet min dyre og eksklusive te på posten i stedet for å se vm-rennet (mer en forglemmelse enn en bevisst prioritering..), men kom hjem akkurat i tide til seiersintervjuet med en over middels rørt Holund. Man blir jo fort litt rørt selv også...
Daria Skrevet 3. mars 2021 Forfatter #28012 Skrevet 3. mars 2021 Oi, trippel, til og med - og syvendeplass til Martin Johnsrud Sundby, det er vel egentlig over all forventning for ham. Godt at han fikk til et brukbart løp.
Cata Skrevet 3. mars 2021 #28013 Skrevet 3. mars 2021 Daria skrev (6 timer siden): Aj, positiv koronatest på Halvor Egner Granrud, det var jo ikke en god start på dagen. Hvem er det?
Daria Skrevet 3. mars 2021 Forfatter #28015 Skrevet 3. mars 2021 Jeg er på min andre kanne svensk te (Semla-te, med mandel og kardemomme. Den første var svart te med pære) og har lest en bok. Et par produktive timer før hopprennet...
Daria Skrevet 3. mars 2021 Forfatter #28016 Skrevet 3. mars 2021 Daria skrev (På 2.3.2021 den 10.11): 01.03: En lest, ingen kjøpt. I går kveld satte jeg meg i lesestolen med en kanne te og en ny bok i 19-tiden, etter å ha vært ute en liten tur. Litt over kl 23 var den ferdiglest... Det var ikke egentlig helt planen, men jeg innså da jeg var litt over halvveis at enten må jeg slutte nå, eller så blir jeg sittende her til jeg er ferdig - så da ble jeg sittende Min mørke Vanessa av Kate Elizabeth Russell handler om 15 år gamle Vanessa, som har et forhold med sin godt voksne engelsklærer. 17 år etter insisterer hun som voksen fortsatt på at dette var et kjærlighetsforhold, hun gikk inn i det frivillig og det var ikke snakk om at hun ble misbrukt. Så dukker det opp flere anklager mot denne læreren, og det blir etter hvert åpenbart, ikke minst for leseren, at fullt så enkelt var det nok ikke... Boka forteller historien om Vanessa (barn) og Vanessa (voksen) parallelt, bitene og forståelsen faller gradvis på plass. Det er ubehagelig og godt fortalt, og fullt av litterære referanser (Lolita er selvfølgelig en gjenganger), og åpenbart fengende - som sagt et helt reelt tilfelle av "jeg klarte knapt å legge den fra meg"... 03.03: To lest, tre kjøpt. Gustav har mistet sin fem år gamle sønn, i en ulykke han føler seg ansvarlig for. Etter å ha blitt kastet ut av kona og hatt et opphold på psykiatrisk, bestemmer han seg for å sykle fra Indre Østfold til sin barndomsby Trondheim og møter både nye mennesker og gamle minner underveis. Aksel Selmers Syklisten handler om sorg, sykling og elger og har mer humor enn det kan høres ut til. Jeg lot meg lokke av Platekompaniets 3 for 250 på engelsk pocket forleden, og resultatet dukket opp i dag. Joyce Carol Oates (My life as a rat) og Amitav Ghosh (Gun Island) er alt godt representert i bokhylla, mens Claire Lombardo (The most fun we ever had) er et nytt bekjentskap.
Daria Skrevet 3. mars 2021 Forfatter #28018 Skrevet 3. mars 2021 (endret) Det er jo så riktig at Maren Lundby, som får æren for å ha kjempet inn storbakke for kvinner på VM-programmet, vinner nettopp det rennet - og så vanvittig imponerende at hun tar gull og sølv i VM etter den sesongen hun har hatt. Synd at Silje Opseth falt i landingen, da - vi kunne hatt dobbeltseier... -Det blir ikke noe kyssing, Anders - vi har pleksiglass mellom oss... For alle oss som husker hvordan Arne Svheie gikk av skaftet da Tommy Ingebrigtsen stor storbakke-gull i 1995... Endret 3. mars 2021 av Daria
Daria Skrevet 3. mars 2021 Forfatter #28019 Skrevet 3. mars 2021 Jeg tror nesten programleder er en anelse rørt i studio...? (Eller en anelse forkjølet ) Hadde det ikke vært Lundby som vant, hadde jeg unnet Sara Takanashi det gullet - hun har vært så god så lenge, og mangler et mesterskap...
Daria Skrevet 3. mars 2021 Forfatter #28020 Skrevet 3. mars 2021 Litt av en bergogdalbane-dag for Clas Brede Bråthen - fra korona til gull på noen timer... -Jeg tror ikke det er noe vettug å prate så mye mer med meg nå... Jeg så forresten at den øverste kommentaren på insta-posten til Granerud om sykdommen var medlidenhet og forståelse fra Karl Geiger, som slo Granerud i skiflygings-VM og gikk ned med koronasmitte etterpå tidligere i sesongen. Det er en grunn til at hopperne omtaler seg som en familie...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå