Skravla Skrevet 1. mars 2021 #27981 Skrevet 1. mars 2021 Stengingen gjelder fra midnatt, så de må passe på.
Daria Skrevet 1. mars 2021 Forfatter #27982 Skrevet 1. mars 2021 Selvfølgelig - så lenge nedstengingen ikke har trådd i kraft, har ikke risikoen det heller...
Skravla Skrevet 1. mars 2021 #27983 Skrevet 1. mars 2021 Daria skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig - så lenge nedstengingen ikke har trådd i kraft, har ikke risikoen det heller... Nei, faren kommer først fra nedstenging. Det har vi sett mange ganger rundt i verden.
Daria Skrevet 2. mars 2021 Forfatter #27984 Skrevet 2. mars 2021 01.03: En lest, ingen kjøpt. I går kveld satte jeg meg i lesestolen med en kanne te og en ny bok i 19-tiden, etter å ha vært ute en liten tur. Litt over kl 23 var den ferdiglest... Det var ikke egentlig helt planen, men jeg innså da jeg var litt over halvveis at enten må jeg slutte nå, eller så blir jeg sittende her til jeg er ferdig - så da ble jeg sittende Min mørke Vanessa av Kate Elizabeth Russell handler om 15 år gamle Vanessa, som har et forhold med sin godt voksne engelsklærer. 17 år etter insisterer hun som voksen fortsatt på at dette var et kjærlighetsforhold, hun gikk inn i det frivillig og det var ikke snakk om at hun ble misbrukt. Så dukker det opp flere anklager mot denne læreren, og det blir etter hvert åpenbart, ikke minst for leseren, at fullt så enkelt var det nok ikke... Boka forteller historien om Vanessa (barn) og Vanessa (voksen) parallelt, bitene og forståelsen faller gradvis på plass. Det er ubehagelig og godt fortalt, og fullt av litterære referanser (Lolita er selvfølgelig en gjenganger), og åpenbart fengende - som sagt et helt reelt tilfelle av "jeg klarte knapt å legge den fra meg"...
Daria Skrevet 2. mars 2021 Forfatter #27985 Skrevet 2. mars 2021 Det er knallsol ute, vm-sendingen begynner kl 13 og posten har meldt fra at de har levert et lass te i postkassen min. Mange gode grunner til at jeg burde komme meg opp av sofaen, inn i klærne og ut av døra relativt snart...
Skravla Skrevet 2. mars 2021 #27986 Skrevet 2. mars 2021 Jeg skal også gå tur i lunsjen..... Nabo pusser opp bad og kjøkken..... og de har satt igang brannalarmen 4 ganger i dag... Og de begynte kl 9.
Daria Skrevet 2. mars 2021 Forfatter #27987 Skrevet 2. mars 2021 Oh joy... Bad og kjøkken er jo dessuten så kjapt og lydløst å pusse opp sånn generelt.
Skravla Skrevet 2. mars 2021 #27988 Skrevet 2. mars 2021 Daria skrev (2 minutter siden): Oh joy... Bad og kjøkken er jo dessuten så kjapt og lydløst å pusse opp sånn generelt. Jepp. Men de holdt ut min oppussing for noen år siden så jeg føler at jeg ikke helt har lov til å klage. Men brannalarmen kan de godt koble ut.
Daria Skrevet 2. mars 2021 Forfatter #27989 Skrevet 2. mars 2021 Du bør vel i anstendighetens navn holde ut en stund til, ja Jeg har sittet ytterst på bryggekanten og lest i sola Kom meg relativt greit ut dit uten å bruke stavene (utfordringen er å holde tempoet nede...), på hjemveien innså jeg etter å ha lagt inn en ekstra pause halvveis og likevel nesten gått på snørra i fotgjengerfeltet at det var på tide å anerkjenne behovet... Vi snakker knapt 800 flate og asfalterte/flislagte meter hver vei, så det er ikke akkurat enorme avstander, men sammenliknet med ståa for et par uker siden går det jo absolutt i riktig retning.
Roadrunner Skrevet 2. mars 2021 #27990 Skrevet 2. mars 2021 Så bra det går rett vei! Var det fredag det var første time med ny fysio?
Daria Skrevet 2. mars 2021 Forfatter #27991 Skrevet 2. mars 2021 Det er veldig deilig - vurderer om jeg ikke skal prøve meg litt på jobb snart også. Veldig pent og forsiktig - jeg har jo litt erfaring med forskjellen på å kjenne at ting går bedre i trygge omgivelser hjemme og å faktisk fungere i jobbsammenheng, selv når det bare er snakk om noen timer... Fredag venter ny fysio, ja. Blir spennende å høre hva hun ser og tenker - det kan jo være hun har litt mer erfaring på akkurat dette området enn han som tross alt var så fersk at han ikke hadde så mye erfaring med noe som helst (men hadde en erfaren venn han kunne ringe)
Daria Skrevet 2. mars 2021 Forfatter #27992 Skrevet 2. mars 2021 (endret) Finland stiller med en løper som er eldre enn meg på 10-kilometeren. Det kan jeg like - tross alt skjer det ikke så ofte lenger... Endret 2. mars 2021 av Daria
Roadrunner Skrevet 2. mars 2021 #27993 Skrevet 2. mars 2021 Lover bra at det nærmer seg litt jobb igjen! Jeg heier! Var hos fysio i går, og fikk to nye øvelser og drøye to uker på å trene på egenhånd før han skal sjekke status igjen. Væskemengden hadde gått ned, så krysser fingrene for at det går rette veien nå! Må bare finne litt selvdisiplin sånn at øvelsene tross alt blir gjort....
Daria Skrevet 2. mars 2021 Forfatter #27994 Skrevet 2. mars 2021 -Jeg fikk ikke fulgt med så mye, for jeg gikk jo selv... Ragnhild Haga hadde ikke full kontroll på konkurrentens resultater og tidsforskjeller, og hadde unektelig den beste unnskyldningen...
Daria Skrevet 2. mars 2021 Forfatter #27995 Skrevet 2. mars 2021 (endret) Roadrunner skrev (9 minutter siden): Lover bra at det nærmer seg litt jobb igjen! Jeg heier! Var hos fysio i går, og fikk to nye øvelser og drøye to uker på å trene på egenhånd før han skal sjekke status igjen. Væskemengden hadde gått ned, så krysser fingrene for at det går rette veien nå! Må bare finne litt selvdisiplin sånn at øvelsene tross alt blir gjort.... Du skal tørrlegges...? Selvdisiplin, ja - den får jo også litt trening for tiden... En del motivasjon, en del trass og stahet og en del visshet om hvor lurt det faktisk er å etablere gode treningsvaner og at dette tross alt er en usedvanlig god mulighet til å gjøre nettopp det - hvis jeg klarer å opprettholde dette fram mot sommeren skal jeg være skamløst selvtilfreds. Endret 2. mars 2021 av Daria
Daria Skrevet 2. mars 2021 Forfatter #27996 Skrevet 2. mars 2021 -De har mer areal som møter vind. Anders Jacobsen finner en svært teknisk formulering for å si at de kvinnelige hopperne har bredere hofter enn de mannlige...
Skravla Skrevet 2. mars 2021 #27997 Skrevet 2. mars 2021 Så bra at trening fungerer. Jeg merket stor forskjell fra januar til forrige helg så det synes at du blir bedre.
Skravla Skrevet 2. mars 2021 #27998 Skrevet 2. mars 2021 Og til de 1400 sidene det er skravlet gjennom her.
Daria Skrevet 2. mars 2021 Forfatter #27999 Skrevet 2. mars 2021 Skravla skrev (47 minutter siden): Så bra at trening fungerer. Jeg merket stor forskjell fra januar til forrige helg så det synes at du blir bedre. Det er veldig deilig å ha kommet dit at bedringen er merkbar i det daglige og har en faktisk effekt, kontra de første ukene hvor den primært var synlig for fysio. Den lille forskjellen på å kunne stå på en balansepute i 20 sekunder mer enn uka før, og å kunne gå et par hundre meter lenger enn uka før... Skravla skrev (47 minutter siden): Og til de 1400 sidene det er skravlet gjennom her. Det er ikke den første dagboken min som har passert 1000 sider, men jeg tror det er den lengste - og definitivt den lengstvarende...
Daria Skrevet 3. mars 2021 Forfatter #28000 Skrevet 3. mars 2021 Aj, positiv koronatest på Halvor Egner Granrud, det var jo ikke en god start på dagen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå