Daria Skrevet 17. februar 2021 Forfatter #27861 Skrevet 17. februar 2021 Jeg er støøøl...! Jeg sier ikke at det på noen måte er uventet eller overraskende (eller at jeg ikke hadde fryktet at det skulle være enda verre), men jeg ser ingen grunn til å lide i stillhet av den grunn
Daria Skrevet 18. februar 2021 Forfatter #27862 Skrevet 18. februar 2021 Daria skrev (På 16.2.2021 den 22.21): 16.02: Fem lest, ingen kjøpt. Bjørn Ivar Fyksens Almuens opera har undertittelen Om Trost i taklampa og litterære klasseskiller i Alf Prøysens forfatterskap og er basert på en doktorgradsavhandling. Med tanke på det utgangspunktet er den overraskende lite akademisk (på den posistive måten) - det er relativt lettlest og tilgjengelig og ikke minst interessant. Jeg gjenleste Trost i taklampa på forhånd og var glad for det, det spørs om ikke samlingen lørdagsstubber også må ut av bokhylla nå... 17.02: Seks lest, ingen kjøpt. I Chimamanda Ngozi Adichies Purple hibiscus er 15 år gamle Kabili datter av en avisredaktør som står i opposisjon til det nigerianske regimet. Han er Big Man - rik og prinsippfast, generøs og dypt religiøs og en mann alle ser opp til, men en høy mur rundt huset kan skjule mye. Et sjeldent besøk hos tanten som lever et helt annet liv endrer det meste. En av årets sterkeste bøker så langt, ubehagelig og uforutsigbar,
Daria Skrevet 18. februar 2021 Forfatter #27863 Skrevet 18. februar 2021 (endret) Vi fikk nye postkasser i sameiet for en måned siden. Med digitale skilt, som en i styret har tilgang til å enkelt endre via en app (og det virker). Det ble spesielt understreket i infobrevet (som alle fikk i postkassa før jul og som fremdeles henger på oppslagstavlen i gangen, med navnet på kontaktpersonen) at mye av grunnen var å unngå det kaoset med papirlapper, dyno og andre midlertidige løsninger som vi har sett stadig er av, særlig i de leilighetene hvor det er relativt hyppig utskiftning (vi har flere kollektiv i gården). I dag kom den første papirlappen opp... Endret 18. februar 2021 av Daria
Daria Skrevet 18. februar 2021 Forfatter #27864 Skrevet 18. februar 2021 Morna, Siv! 💄 Hallo, Sylvi...? *grøss* Det er nok taktisk lurt å bytte fra Siv til Sylvi før valgkampen - hvertfall med tanke på visse velgergrupper. Både fordelen og ulempen med Siv for FrP er jo at hun har vært såpass anstendig at hun har vært spiselig for mange, men dermed også for anstendig for en del... 2
Daria Skrevet 19. februar 2021 Forfatter #27865 Skrevet 19. februar 2021 Det er noen nettbutikker som har full oversikt over hvem jeg er og hvor jeg bor, og det lever jeg stort sett greit med (selv om visa-kortet muligens ikke er like begeistret). At nettbutikken til XXL var blant dem, kom som en uventet overraskelse (men henger sannsynligvis sammen med Klarna)... I et forsøk for å tilrettelegge for gode vaner (og etter å ha prøvd å ta push-ups på en fillerye i går) tenkte jeg at en treningsmatte kunne være en grei investering, og det ramlet visst med en balansepute på tilbud også (av det slaget jeg tidligere i dag har stått og vaklet på mens vi kastet ball og diskuterte lineær tv vs strømming - multitasking på høyt nivå ) - kjekt å ha når sofaputen jeg har brukt til hjemmetrening ikke er like utfordrende lenger. Legg til strikken fra tirsdag, og jeg har brukt en tusenlapp på treningsutstyr på noen dager. Dette er en skummel utvikling... ...derfor kompenserte jeg umiddelbart med å bestille te fra Stockholm Dessuten har det ikke blitt kjøpt en eneste mammutbok i år - da har jeg jo strengt tatt en bokbestilling til gode
Daria Skrevet 19. februar 2021 Forfatter #27866 Skrevet 19. februar 2021 Å ha Lucas Braathen og Atle Lie McGrath sammen som gjester i vm-studio - og ikke minst la dem intervjue lagkamerater på direkten - er jo en genistrek. Selv om det muligens er en utfordring for den stakkars programlederen innimellom
Daria Skrevet 19. februar 2021 Forfatter #27867 Skrevet 19. februar 2021 Daria skrev (2 timer siden): Dessuten har det ikke blitt kjøpt en eneste mammutbok i år - da har jeg jo strengt tatt en bokbestilling til gode *avslutter nettshoppingen for en stund*
Daria Skrevet 19. februar 2021 Forfatter #27868 Skrevet 19. februar 2021 (endret) Henrik Kristoffersen (som virkelig burde ta den barten) snakker mye og lenge om utstyr. Lucas Braathen fra studio passer på å understreke at for barn og ungdom er det ikke der fokuset skal ligge og at det viktigste er han som står oppå skiene. Flink gutt... Endret 19. februar 2021 av Daria
Cata Skrevet 19. februar 2021 #27869 Skrevet 19. februar 2021 Her shoppes andre ting. Ny varmepumpe, f.eks. Og så fikk jeg fikset godstolen som hadde en fjør som hadde sett sine bedre dager. Jeg var i ferd med å få mitt store gjennombrudd - nedover.
Daria Skrevet 19. februar 2021 Forfatter #27870 Skrevet 19. februar 2021 Et gjennombrudd nedover kan vel fort bli et sammenbrudd (med mindre man graver gruver og den slags...)? Men varmepumpe høres ut som en fornuftig - om enn kostbar - investering...
Cata Skrevet 19. februar 2021 #27871 Skrevet 19. februar 2021 Daria skrev (2 timer siden): Et gjennombrudd nedover kan vel fort bli et sammenbrudd (med mindre man graver gruver og den slags...)? Men varmepumpe høres ut som en fornuftig - om enn kostbar - investering... Varmepumpe ER fornuftig. Men min har begynt å hyle til meg og siden reparasjonene har kommet tettere og tettere de siste årene så er jeg kommet til at jeg vil ha mer fred i sjelen (og trommehinnene) med en ny en. Den har vært utrolig snill med meg men siden den er 15-16 år gammel så kom jeg til at det er bedre å satse på ny enn på rep nå. Ved forrige skifte av vifte kom montøren til at nye vifter var bittelitt lengre enn den opprinnelige. Har derfor en mistanke om at ytterligere delebytter ikke nødvendigvis får den frisk lenger.
Daria Skrevet 19. februar 2021 Forfatter #27872 Skrevet 19. februar 2021 Hvis ting i heimen hadde begynt å hyle til meg, ville jeg byttet dem ut ganske raskt...
Daria Skrevet 19. februar 2021 Forfatter #27873 Skrevet 19. februar 2021 Kveldes quiz er ferdig - de siste ukene har vi visst litt tilfeldig etablert et quizlag med en fredagsvane. Vi briljerer vel ikke, men det er jo gøy likevel. Det har vist seg at kakespørsmål ser ut til å være min spesialitet...
Daria Skrevet 19. februar 2021 Forfatter #27874 Skrevet 19. februar 2021 Men alvorlig talt - når du slenger med kjeften, må du jo tåle å få svar. Og hvis du tar generelle kommentarer så personlig, så traff de vel litt for godt, da... Det er noe med at nesten hver gang Henrik Kristofferen åpner munnen, blir inntrykket mitt av ham dårligere. Han kan jo ikke være veldig populær innad i laget med de holdningene han viser, som er så på kant med stort sett alt resten av alpinistene gir uttrykk for.
Skravla Skrevet 19. februar 2021 #27875 Skrevet 19. februar 2021 Daria skrev (23 minutter siden): Men alvorlig talt - når du slenger med kjeften, må du jo tåle å få svar. Og hvis du tar generelle kommentarer så personlig, så traff de vel litt for godt, da... Det er noe med at nesten hver gang Henrik Kristofferen åpner munnen, blir inntrykket mitt av ham dårligere. Han kan jo ikke være veldig populær innad i laget med de holdningene han viser, som er så på kant med stort sett alt resten av alpinistene gir uttrykk for. Han er temmelig sær og har veldig lite lagånd. Jeg er jo enig med Aamodt at etter noen år som pensjonist så er det moroa man hadde i laget som diskuteres - ikke antall medaljer.
Skravla Skrevet 19. februar 2021 #27876 Skrevet 19. februar 2021 Daria skrev (44 minutter siden): Kveldes quiz er ferdig - de siste ukene har vi visst litt tilfeldig etablert et quizlag med en fredagsvane. Vi briljerer vel ikke, men det er jo gøy likevel. Det har vist seg at kakespørsmål ser ut til å være min spesialitet... Quiz høres gøy ut. Du er jo en søtmons så kake som spesialitet er vel ikke overraskende. (savner Fazer-kafeen)
Daria Skrevet 19. februar 2021 Forfatter #27877 Skrevet 19. februar 2021 Skravla skrev (2 minutter siden): Han er temmelig sær og har veldig lite lagånd. Jeg er jo enig med Aamodt at etter noen år som pensjonist så er det moroa man hadde i laget som diskuteres - ikke antall medaljer. For de fleste av dem ser det jo ut som det er moroa i laget som er det viktigste også underveis i karrieren - det var jo bare å se og høre på Braathen og McGrath i studio i dag. Jeg husker jo VM for noen år siden - Jansrud og Kilde lå på første og tredje da det kom en fra høyt startnummer og vant. Jansrud var i intervjuet umiddelbart etterpå mer opptatt av hvor surt det var for Kilde å miste pallplassen enn av at han selv hadde dumpet et hakk...
Daria Skrevet 19. februar 2021 Forfatter #27878 Skrevet 19. februar 2021 Skravla skrev (4 minutter siden): Quiz høres gøy ut. Du er jo en søtmons så kake som spesialitet er vel ikke overraskende. (savner Fazer-kafeen) Syltetøy i Sachertorte, bær i Schwartzwaldkake eller ost i tiramisu - jeg har tydeligvis oversikt
Daria Skrevet 20. februar 2021 Forfatter #27879 Skrevet 20. februar 2021 – For du skal jo faktisk overstyre fornuften. – Som sier? – At det smarteste er å holde begge bena på jorden. I alle fall ikke sette utfor en hoppbakke. Og i alle fall ikke satse så offensivt på hoppet. Og i alle fall ikke jage etter skiene dine i luften. Alt i hodet roper egentlig bare «nei-nei-nei-nei». Men: – Jeg er etterhvert blitt ganske god på ikke å høre på hodet. Hodet til en skihopper - stedet der fornuften taper...
Daria Skrevet 20. februar 2021 Forfatter #27880 Skrevet 20. februar 2021 (endret) -Skottheim har god skytekapasitet... *knis* Dagens beste navn på Sverges stafettlag... Endret 20. februar 2021 av Daria
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå