Daria Skrevet 13. februar 2021 Forfatter #27741 Skrevet 13. februar 2021 (endret) De to siste årene har jeg fått frikort i desember - i år måtte vi så vidt inn i februar før jeg nådde taket. Det sier vel egentlig det meste om januar... Fantastisk ordning, da - jeg trenger ikke løfte en finger i hele prosessen, kortet dukker opp automatisk og det jeg har betalt for mye kommer rett tilbake på konto. Ingen flere utgifter til vanlige lege- og fysiotimer i år... Endret 13. februar 2021 av Daria
Cata Skrevet 13. februar 2021 #27742 Skrevet 13. februar 2021 Daria skrev (14 minutter siden): Ingen flere utgifter til vanlige lege- og fysiotimer i år... Uh...gratulerer. På en måte. Når man først havner i helsekarusellen så er frikort en fin ting.
Daria Skrevet 13. februar 2021 Forfatter #27743 Skrevet 13. februar 2021 Det er definitivt i kategorien for ting man helst vil klare seg unna, men som er aldeles strålende når man faktisk trenger det.
Daria Skrevet 13. februar 2021 Forfatter #27744 Skrevet 13. februar 2021 (endret) Jeg er ingen ekspert og skal vare meg for å være så veldig konkret og kritisk når det gjelder hva som burde og ikke burde vært gjort annerledes i Sverige. Men det er jo litt spesielt, når vi ser på den enorme forskjellen i døde og smittede i Sverige kontra resten av Norden, at ansvarlig minister mener de har gjort alt riktig. Både Erna Solberg og Bernt Høie, som har mye bedre tall å vise til, har derimot vært åpen om at de synes dette har vært vanskelige avgjørelser. Litt ydmykhet skader ingen, og trenger ikke engang innebære at man innrømmer feil. Endret 13. februar 2021 av Daria
Daria Skrevet 13. februar 2021 Forfatter #27745 Skrevet 13. februar 2021 Værappen på mobilen er en frossenpinn. Yr og termometeret er nokså enige om at det ligger på rundt 7 minusgrader, appen påstår at det er -15 - forsåhvidt et oppgang fra de 21 minusgradene den påstå at det var tidligere i dag... Den ligger konsekvent litt under yr og virkeligheten, men det får være grenser...
Cata Skrevet 13. februar 2021 #27746 Skrevet 13. februar 2021 Daria skrev (12 minutter siden): Værappen på mobilen er en frossenpinn. Yr og termometeret er nokså enige om at det ligger på rundt 7 minusgrader, appen påstår at det er -15 - forsåhvidt et oppgang fra de 21 minusgradene den påstå at det var tidligere i dag... Den ligger konsekvent litt under yr og virkeligheten, men det får være grenser... Har alltid lurt på hvorfor de to ikke er enige dersom det er yr sin værapp du mener. Jeg opplever også at den ikke alltid er enig med min kjære webapp.
Daria Skrevet 13. februar 2021 Forfatter #27747 Skrevet 13. februar 2021 Jeg har accuweather-app - jeg lurer jo litt på hvor den henter målingene sine fra...
Daria Skrevet 13. februar 2021 Forfatter #27748 Skrevet 13. februar 2021 Den henter hvertfall ikke målingene sine fra den solfylte benken hvor jeg har sittet og lest
Daria Skrevet 13. februar 2021 Forfatter #27749 Skrevet 13. februar 2021 (endret) -Oi, der røyk bananen... -Åh, jeg hater munnbind, altså! Unnskyld. -Jeg vet jo ikke om jeg vinner ennå, jeg står og snakker som om jeg gjør det... (NRKs reporter: Joda, du gjør det, Tirill - du blir verdensmester. ) -Det ble et utrolig dårlig intervju, men det får bare være... jeg elsker at Tirill Eckhoff fortsatt gjør intervjuer uten filter eller impulskontroll. Endret 13. februar 2021 av Daria
Daria Skrevet 13. februar 2021 Forfatter #27750 Skrevet 13. februar 2021 Har sett Slåttekar i himmelen direktestrømmet fra Det Norske (*savn* ) og kommer til MGP akkurat i tide til Rein Alexander. Ble litt distrahert av klippet fra da han vant Kjempesjansen - den en av de andre to finalistene er jo konsertmester i Operaen nå...
Daria Skrevet 13. februar 2021 Forfatter #27751 Skrevet 13. februar 2021 Jeg likte stemmen hans, selv om låta ikke akkurat var nyskapende...
Daria Skrevet 13. februar 2021 Forfatter #27752 Skrevet 13. februar 2021 Imerika mangler et skikkelig crescendo, det blir litt uforløst. Skjønt, når den heter I can't escape er det jo i og for seg litt passende...
Daria Skrevet 13. februar 2021 Forfatter #27753 Skrevet 13. februar 2021 (endret) Ramlet over til svenskene og havnet midt i noe som kanskje er Dotter, men som hvertfall er ganske fengende... Endret 13. februar 2021 av Daria
Daria Skrevet 13. februar 2021 Forfatter #27754 Skrevet 13. februar 2021 Det var Dotter *stålkontroll*
Daria Skrevet 13. februar 2021 Forfatter #27755 Skrevet 13. februar 2021 Han er jo litt søt da, svensken som er så glad for å gå til finalen at han ikke helt klarer å synge en gang til. Jeg antar at han presterte bedre da det gjaldt
Daria Skrevet 13. februar 2021 Forfatter #27756 Skrevet 13. februar 2021 Neste uke stiller Charlotte Pirelli i Mello...
Daria Skrevet 14. februar 2021 Forfatter #27757 Skrevet 14. februar 2021 Valentines og morsdag - dagen da vi single, barnløse og kyniske gjør best i å holde seg unna sosiale medier... (Jeg har jo en mor, men hun er heller ikke så opptatt av sånt)
Cata Skrevet 14. februar 2021 #27758 Skrevet 14. februar 2021 Daria skrev (7 minutter siden): Valentines og morsdag - dagen da vi single, barnløse og kyniske gjør best i å holde seg unna sosiale medier... (Jeg har jo en mor, men hun er heller ikke så opptatt av sånt) Vi setter oss godt ned og later som ingenting. Jeg ble alltid lært opp til at "mors- og farsdag er bare for handelsstanden" så jeg har aldri gjort noe utav det etter det. I godt voksen alder har min mor begynt å ymte om den dagen, men...som man reder så ligger man. (Hadde jeg bodd nærmere så kunne jeg sagtens vurdert en blomsterkvast.)
Daria Skrevet 14. februar 2021 Forfatter #27759 Skrevet 14. februar 2021 Da jeg var barn og bodde hjemme var det gjerne en frokost-på-sengen-dag, men etter at jeg ble voksen har det sklidd ut. Mamma har i tillegg også bursdag i februar, og to markeringer på to uker blir jo i overkant. Ikke at vi gjør så voldsomt mye ut av bursdager heller, forsåhvidt - vi er bare ikke sånn...
Skravla Skrevet 14. februar 2021 #27760 Skrevet 14. februar 2021 Valentinesday har jeg aldri gjort noe for. Ble gjerne sendt en blomsterkvast - levert - på mors- og farsdag, og en telefon hjem. Så sant jeg ikke dro hjem da. Har også vokst opp med fnysing om handelstandens dag, men skolen gjorde gjerne litt ekstra - hvor vi lagde kort og andre små "arts- and crafts" ting.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå