Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

En snaut kvarter inn i oppkjøringssendingen til det første alpin-vm-rennet - både Kjetil André Aamodt og Lasse Kjus i studio, og programleder Emil Guklid sliter med å holde latteren såpass under kontroll at han klarer å snakke :fnise: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jo blitt norsk VM-gull allerede i dag :hoppe:  Thea Minyan Bjørseth i junior-vm i hopp - og i går tok Gyda Westvold Hansen junior-gull i kombinert. Lover godt :danser: 

Skrevet

Tre løpere har startet i herrenes super-g - tre løpere har kjørt ut, omtrent på samme sted... 

Skrevet (endret)
Daria skrev (På 8.2.2021 den 18.46):

08.02: Tre lest, ingen kjøpt.

Egentlig hadde jeg bestemt meg for at jeg var ferdig med Tore Renberg (etter en bok, en film og et teaterstykke, samt noen innlegg (unektelig ganske underholdende, men neppe på den måten han hadde tenkt...) i Morgenbladet) - han var ikke for meg (på noen måte) og det var helt greit. Så kom Tollak til Ingeborg i høst, fikk kjempekritikker både ei avis og blogger og dukket opp i en bokpakke jeg vant - det var uunngåelig å gi ham en sjanse til (dessuten er det en liten flis - det er ikke sikkert jeg hadde gitt etter like lett om det var en murstein). Det er jo faktisk en god bok (hilser på meg selv i døra. Igjen.), en ganske mørk historie om Tollak, en grinete gammel gubbe med aversjoner mot det meste, et stort savn etter kona Ingeborg og et utvalg dystre hemmeligheter. Aldri har vel dessuten en bok hatt så mange karakterer med sære dobbeltnavn...

11.02: Fire lest, ingen kjøpt.

Det har kommet en ny bok om drabantbyen i litteraturen, og flere av anmeldelsene har nevnt Eva Ramms Med støv på hjernen. Den har stått ulest i bokhylla en god stund (loppemarkedfunn, selvfølgelig), men nå var tydeligvis tiden moden. Her er det 50-tallshusmoren som regjerer, med fredagsrengjøring og bakedag og vinduspuss annenhver uke - alt for å ofre seg for mann og barn, uten tanke på at de muligens ofrer ekteskapet samtidig. Så trer en av blokkas mer sjuskete eksemplarer av arten (jeg identifiserer meg jo med henne fra første side :fnise: ) og maner til ny tankegang... Skarp og fornøyelig, jeg lo høyt og ofte (og er litt glad for at jeg er født i en annen tid med andre forventninger...).

Endret av Daria
Skrevet

Og det var avlysningenes aften... Koronaen tar Kollen og Raw Air og alt som skulle vært av verdenscuprenn i Norge i vinter :sukk: Jeg skjønner jo hvorfor og synes prinsipielt det er helt greit at toppidretten, som strengt tatt ikke er viktig, får unntak fra reglene, men det er jo et savn, da... På det mer nære og personlige planet er min trening/RRs underholdning i morgen avlyst pga sykdomsforfall fra fysio. Utålmodigheten er frustrert over at ting settes på pause (selv om hodet prøver å argumentere med at det er jo ikke helt sånn det fungerer - det jeg gjør hjemme hver dag er vel så viktig for framgangen og stoppes ikke av at en time faller bort), og kjedsomheten sukker litt - med sykemelding og nedstenging utgjør jo disse timene hovedtyngden av "komme ut og treffe folk"-hendelser for tiden...

Skrevet

Om du gjennomfører hinderløypa og treninga som har snurret på netthinna mi, så tror jeg du får en vel så god økt som hos fysio... :nigo:

:skratte:

Skrevet

Jeg blir stadig mer skeptisk til det som foregår inne i hodet ditt... :fnise: 

Skrevet (endret)

:sol:

Varmt nok i solveggen ved sjøen til å innlede lese-ute -(men-ikke-så-lenge)-sesongen, og sterk nok sol til at jeg ikke husket at jeg hadde på solbriller før jeg kom inn i heisen. Slett ikke verst...

Endret av Daria
Skrevet

I hodet mitt får du i alle fall trent :nigo:

Skrevet

Bare så synd at det ikke har noen effekt IRL - det hadde jo vært en enkel løsning :fnise: 

Skrevet

Alle sier at det er tanken som teller... men jeg har mange timer med å tenke på trening uten at det har hjulpet noe som helst. :jolie:

Skrevet

Ikke sant? Vi har åpenbart blitt lurt - det hjelper heller ikke det spøtt uansett hvor mye jeg tenker på å vaske og rydde...

Skrevet
Daria skrev (1 minutt siden):

Ikke sant? Vi har åpenbart blitt lurt - det hjelper heller ikke det spøtt uansett hvor mye jeg tenker på å vaske og rydde...

Nemlig... Føler meg skikkelig lurt. 

Skrevet

Liker løsningene de har med medaljeutdelinger og markeringer. Fint at svenskene fikk en gullmedalje etter over 60 år 

Skrevet

Jeg har skiftet over til hopp-kvalik på nrk2, så jeg fikk ikke med meg medaljeutdelingen. Men jeg kan fint unne svenskene det gullet, det er som du sier lenge siden sist. Dessuten er det nok godt for interessen at det viser seg at nordmennene ikke er uslåelige (men nå kan vi jo ta resten av gullene med god samvittighet :fnise: ).

Skrevet
Skravla skrev (5 minutter siden):

Nemlig... Føler meg skikkelig lurt. 

Jeg tenker på middag - det skjer ikke noe av det heller...

Skrevet
Daria skrev (2 minutter siden):

Jeg har skiftet over til hopp-kvalik på nrk2, så jeg fikk ikke med meg medaljeutdelingen. Men jeg kan fint unne svenskene det gullet, det er som du sier lenge siden sist. Dessuten er det nok godt for interessen at det viser seg at nordmennene ikke er uslåelige (men nå kan vi jo ta resten av gullene med god samvittighet :fnise: ).

Jeg slo over når medaljene var utdelt. Orker ikke nyheter. 

Det meste av idretten har jo vært ferdig når jeg har vært ferdig på jobb så det er deilig med idrettshelg. 

Skrevet

Denne uka har det vært flere avlysninger enn gjennomførte renn - jeg er glad jeg ikke sitter i arrangementskomiteen i alpin-vm...

Skrevet
Daria skrev (3 minutter siden):

Denne uka har det vært flere avlysninger enn gjennomførte renn - jeg er glad jeg ikke sitter i arrangementskomiteen i alpin-vm...

Men mange alpinrenn er jo så væravhengige - så de har vel lagt noe slack inn i tidsplanen. Men det er jo kjedelig når man planlegger noe og alt skjærer seg. Blir fort mange renn tett i tett mot slutten. 

Skrevet

Ett renn har man nok tatt høyde for å måtte flytte, men når det blir 3-4 allerede de første dagene blir det nok litt svett under kragen hos opptil flere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...