Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
Daria skrev (Akkurat nå):

Jepp. Tenk deg en fagott på insta fra innsiden i Amsterdam...

Håper de faktisk får det til i Amsterdam. Jeg vil ha de bildene..... Og bildene fra alle fagottene som ser på hjemme. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det burde jo fordre et MGP-sentrert sommershow...

Skrevet

Sol og kaldt ute, vintersport og turplaner inne. Tilværelsen er relativt forutsigbar på flere områder for tiden...

Skrevet

Usj - kommer hjem og skrur på tven for å se slutten av kvinnehopprennet, og det første jeg ser er Eirin Maria Kvandal som forsvinner ut på båre.  

Skrevet

Sinnet til Vegard Harm :rulle: Jeg ser alltid på sånne kjendiser-gjør-ting-de-ikke-kan-innsalg og er lykkelig over at jeg aldri vil blir spurt om å delta på sånne ting, men det raseriutbruddet var jo en deilig - og veldig relaterbar - kontrast til all overentusiasme og kosemosing det pleier å være :fnise: (og la meg påpeke hvilken selvkontroll jeg utviser ved å unngå alle ordspillmuligheter knyttet til Harms harme...).

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

(og la meg påpeke hvilken selvkontroll jeg utviser ved å unngå alle ordspillmuligheter knyttet til Harms harme...).

Man lar seg imponere. Stort!

Skrevet
Cata skrev (10 minutter siden):

Man lar seg imponere. Stort!

Godt - det kostet mye :ler: 

Skrevet

Dagens oppdrag er utført, ikke helt uten komplikasjoner. Jeg dro på Fürst for å ta blodprøver på legens ordre og etter å ha kommet gjennom flere ledd med korona-komplisert venting (jeg skjønner egentlig ikke hvordan det er bedre at det står kø ut i gangen enn at man sitter litt tett på venteværelse (munnbind påbudt overalt uansett), men hva vet vel jeg) kunne hun i luka konstatere at det lå det ingen henvisning... :rolleyes: En telefon til legekontoret og ytterlige 20 minutters venting, så var den i boks og selve prøvetakinga gjennomført på et øyeblikk. Hun som stakk likte visst ikke publikum - jeg lener meg gjerne fram for å se og fikk beskjed om å lene meg tilbake og slappe av...

Etterpå vandret jeg nedover mot Frognerparken (Fretex åpnet ikke før 11, så den fristelsen slapp jeg...), fikk prøvd meg som hobbypsykolog for en tilfeldig dame i Kirkeveien og ruslet litt i solskinn i parken etter en te-scone-og-lesepause på kaféen. En rødstrupe, en stor forsamling stokkender og en gal mann med bare ankler ble observert.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Daria skrev (På 4.2.2021 den 22.15):

04.02: To lest, ingen kjøpt.

Leda er død - en svane var involvert - og enkemannen Seb reiser til Latvia for å grave i sin kones barndom og fortid, som det viser seg at han vet enda mindre om enn han trodde. Strange beating heart av Eli Goldstone er definitivt strange - en mørk og pussig historie som jeg mistenker er full av symbolisme og referanser  (Leda og svanen er jo fra gresk mytologi) jeg ikke helt orker å lete etter, jeg har nok med å holde styr på og tolke det som ligger mer på overflaten.

08.02: Tre lest, ingen kjøpt.

Egentlig hadde jeg bestemt meg for at jeg var ferdig med Tore Renberg (etter en bok, en film og et teaterstykke, samt noen innlegg (unektelig ganske underholdende, men neppe på den måten han hadde tenkt...) i Morgenbladet) - han var ikke for meg (på noen måte) og det var helt greit. Så kom Tollak til Ingeborg i høst, fikk kjempekritikker både ei avis og blogger og dukket opp i en bokpakke jeg vant - det var uunngåelig å gi ham en sjanse til (dessuten er det en liten flis - det er ikke sikkert jeg hadde gitt etter like lett om det var en murstein). Det er jo faktisk en god bok (hilser på meg selv i døra. Igjen.), en ganske mørk historie om Tollak, en grinete gammel gubbe med aversjoner mot det meste, et stort savn etter kona Ingeborg og et utvalg dystre hemmeligheter. Aldri har vel dessuten en bok hatt så mange karakterer med sære dobbeltnavn...

Endret av Daria
Skrevet

...a remote community north of the Artic circle...

Jeg er litt usikker på om Tromsøværingene ville være helt enig i Flyhavarikommisjonens beskrivelse av byen :fnise: 

• Liker 1
Skrevet

Fordelen med telefonkonsultasjon er at venteværelset er hjemme i sofaen. 40 minutters forsinkelse er likevel fortsatt irriterende...

Skrevet
Daria skrev (37 minutter siden):

Fordelen med telefonkonsultasjon er at venteværelset er hjemme i sofaen. 40 minutters forsinkelse er likevel fortsatt irriterende...

Men tar gjerne 40 min venting hjemme i sofaen kontra på et venteværelse. 

Venting er kjipt uansett, men sofaen er absolutt et foretrukket alternativ! 

Skrevet

For ikke å si 1 time og 20 min... Jeg har en følelse av at telefonkonsultasjonene er noe de tar litt innimellom og at tidene der er ganske veiledende... Men prøvene var fine, de hadde sunket som de skulle, og jeg fikk ordnet med forlenget sykemelding samtidig - sannsynligheten for at det vil skje plutselige kraftige forbedringer den neste uka er jo ikke så stor.

Men da er det vel på tide å komme seg ut av morgenkåpen og finne noe mer anstendig som også egner seg andre steder enn i sofaen. Jeg er jo ikke ferdig med dagens helserelaterte avtaler...

Skrevet

En av beskjedene jeg fikk oftest som barn var Se på det du gjør! Det hender jeg sier det til meg selv fortsatt - som når jeg oppdager at koppen med varm saft som jeg satte fra meg på bordet med blikket på pcen står og balanserer oppå bankkodebrikken og brodersaksen... :plystre: 

Skrevet
Daria skrev (59 minutter siden):

En av beskjedene jeg fikk oftest som barn var Se på det du gjør! Det hender jeg sier det til meg selv fortsatt - som når jeg oppdager at koppen med varm saft som jeg satte fra meg på bordet med blikket på pcen står og balanserer oppå bankkodebrikken og brodersaksen... :plystre: 

Enkelte trenger tid på å lære? :sjenert:

Skrevet

Gammel dame vond å vende, har jeg hørt... :fnise: 

Skrevet

Fysio tok i bruk stygge ord i dag - tung styrketrening. Som i ting vi skal bedrive i timen på fredag, som han samtidig utvidet til en hel klokketime, og som kan egne seg til hjemmetrening 3-4 ganger i uka... *skeptisk* Skjønt, skal jeg først prøve meg på noe sånt (og strengt tatt burde man jo egentlig det, sånn på generell basis), er jo dette svært trygge omgivelser å begynne i. Ordene Du vil nok bli enda litt varmere enn du ble i dag, så du kan jo vurdere om du skal ha noen andre klær, er for øvrig den høflige måten å hinte til sin jålete pasient at skjørt og styrketrening muligens ikke er helt kompatibelt :fnise: 

• Liker 1
Skrevet
Daria skrev (5 minutter siden):

Fysio tok i bruk stygge ord i dag - tung styrketrening. Som i ting vi skal bedrive i timen på fredag, som han samtidig utvidet til en hel klokketime, og som kan egne seg til hjemmetrening 3-4 ganger i uka... *skeptisk* Skjønt, skal jeg først prøve meg på noe sånt (og strengt tatt burde man jo egentlig det, sånn på generell basis), er jo dette svært trygge omgivelser å begynne i. Ordene Du vil nok bli enda litt varmere enn du ble i dag, så du kan jo vurdere om du skal ha noen andre klær, er for øvrig den høflige måten å hinte til sin jålete pasient at skjørt og styrketrening muligens ikke er helt kompatibelt :fnise: 

:fnise:

Jeg aner en viss skepsis... :ler:

Regner med du stiller opp i tights og teknisk treningstøy på fredagen? Med frotté svetteband og leggvarmere? 
(Ja, jeg har kombinert dette "synet" med tidligere nevnte hinderløype)

Jeg har for øvrig avlyst ettermiddagens trening, og psyker meg opp til snøskuffing av veranda i stedet :sukk:

Skrevet (endret)

Vi snakker ikke bare en viss skepsis, her vekkes gamle gymtimetraumer til live igjen... Det er ikke sikkert jeg skal legge nye og tvilsomme klestraumer til dem (jeg er så lite teknisk anlagt selv, teknisk treningstøy høres ut som om det er smartere enn meg og det er jeg hvertfall skeptisk til), selv om jeg nok skal vurdere noe annet enn skjørt... :ler: Leggvarmere bruker jeg forresten på daglig basis i denne kulda :opplyser: 

Jeg føler jeg bidrar litt for mye til dine indre underholdningsbilder for tiden :fnise: Dagens hinderløype inkluderte en ny variant av balansepute, med fotmassasjebonus - den var full av små pigger. Noe mannen med sko neppe tenkte over da han plukket den fram og konstaterte at denne har jeg i grunnen aldri testet selv...

Endret av Daria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...