Daria Skrevet 17. desember 2020 Forfatter #27101 Skrevet 17. desember 2020 Alle julegaver er pakket og klare. Det gjenstår bare den lille detaljen å få overlevert dem...
Daria Skrevet 17. desember 2020 Forfatter #27102 Skrevet 17. desember 2020 Daria skrev (På 14.12.2020 den 21.19): Jeg tror det skal litt til å toppe uka til Karl Geiger - verdensmester i skiflyging lørdag, sølv i laghopp søndag - og pappa for første gang i dag. All ære til hans fru, som må ha knepet for Merkel og fedreland... ...og så fullfører han uka med en positiv koronatest. En uke å minnes på alle måter...
Daria Skrevet 17. desember 2020 Forfatter #27103 Skrevet 17. desember 2020 Pepperkakehuset står Skrytebilder ligger selvfølgelig på insta allerede Sånn går det når ikke halve desember brukes på julekonserter, da er det plutseligtid og overskudd til litt av hvert.
Daria Skrevet 18. desember 2020 Forfatter #27104 Skrevet 18. desember 2020 Har fått overlevert noen julegaver og vandret litt elvelangs med søster (som stilte med scones. Korona-vennlig alternativ til kafétur), satt på dagens første vaskemaskin og sludret litt med noen naboer (det har vært litt action her i det siste, så vi hadde litt å sludre om). Nå er jeg parkert i sofaen og her har jeg, med unntak av nødvendige turer til vaskekjelleren tenkt å bli. Jeg kjenner at dette håndbrekket legen stadig snakker om har sittet litt for løst i disse førjulstider...
Daria Skrevet 18. desember 2020 Forfatter #27105 Skrevet 18. desember 2020 Hjemmekontor-kongen - men han stilte dog ikke i pysj... Bildet med yngstestatsråd Rotevatn forvist fra bordet av smittevernhensyn var jo det beste Og dette var nytt for meg - om omviseren på slottet nevnte det, gikk det meg hus forbi: På bordet står noen små kar. I tidligere tider inneholdt de sand som – bokstavelig talt – ble strødd på blekket når kongen signerte. Sanden ble brukt i stedet for trekkpapir for å tørke blekket.
Daria Skrevet 18. desember 2020 Forfatter #27106 Skrevet 18. desember 2020 -Nej! Det er for mange stolper... Jeg følger håndballkampen på dansk tv - da jeg skrudde på en stykke ut i første omgang leden Danmark med fire mål og stemningen var god. Når de nå legger under med samme antall et par minutter før slutt har det snudd en anelse...
Roadrunner Skrevet 18. desember 2020 #27107 Skrevet 18. desember 2020 Daria skrev (27 minutter siden): -Nej! Det er for mange stolper... Jeg følger håndballkampen på dansk tv - da jeg skrudde på en stykke ut i første omgang leden Danmark med fire mål og stemningen var god. Når de nå legger under med samme antall et par minutter før slutt har det snudd en anelse... Så rart...
Daria Skrevet 18. desember 2020 Forfatter #27109 Skrevet 18. desember 2020 Jeg har helt sikkert hørt denne før, men julesanger rundt dette med håp og lys i mørketider (av så mage slag) treffer litt ekstra i år...
Daria Skrevet 18. desember 2020 Forfatter #27110 Skrevet 18. desember 2020 Man får jo litt gåsehud bare av å se det på youtube... Men altså - alle versene jeg aldri har hørt! Ikke minst tekstlinjen Lo! He abhors not the Virgin's womb var jo... interessant. Dessuten ser man jo at da Henrik VIII kvittet seg med paven og klostrene så han ingen grunn til å gjøre stort med selve messen - det ser jo til forveksling ganske katolsk ut, med røkelseskar, vievann og den store forsamlingen mannlige prester.
Daria Skrevet 18. desember 2020 Forfatter #27111 Skrevet 18. desember 2020 Faktisk katolsk utgave - du skal være ganske dreven for å se de store forskjellene. Men jeg liker operafantom-introen - den er jo Notre Dame verdig.
Daria Skrevet 19. desember 2020 Forfatter #27112 Skrevet 19. desember 2020 -Han hopper greit på kamelen... ...sa alpinkommentatoren 🐫 Jeg antar det er et parti i løypa med to litt store kuler so, har fått det navnet, men jeg får jo bilder i hodet Pluss også for tidsangivelsen ...det er en halv grunnskole siden...
Daria Skrevet 20. desember 2020 Forfatter #27113 Skrevet 20. desember 2020 Fordi det denne morgenen (alle morgener) trenger er en middelaldrende musikalstjerne som danser Baby Shark med glitter rundt hodet.
Daria Skrevet 20. desember 2020 Forfatter #27114 Skrevet 20. desember 2020 Istid 1 på tv - Viasat 4 tar ansvar for å dra i gang en av de mindre påaktede juletradisjonene. I fjor så jeg alle fem i løpet av jula, på ymse kanaler, i ikke-kronologisk rekkefølge og på flere språk. Av de absolutt bedre av nyere animasjonsfilmer, og Dagfinn Lyngbø er et genialt stemmevalg
Cata Skrevet 20. desember 2020 #27115 Skrevet 20. desember 2020 Daria skrev (1 time siden): Istid 1 på tv - Viasat 4 tar ansvar for å dra i gang en av de mindre påaktede juletradisjonene. I fjor så jeg alle fem i løpet av jula, på ymse kanaler, i ikke-kronologisk rekkefølge og på flere språk. Av de absolutt bedre av nyere animasjonsfilmer, og Dagfinn Lyngbø er et genialt stemmevalg Istid er fantastisk.
Daria Skrevet 20. desember 2020 Forfatter #27116 Skrevet 20. desember 2020 Jeg har sett den så mange ganger og sitter fortsatt og ler høyt i sofaen, alene for meg selv...
Daria Skrevet 21. desember 2020 Forfatter #27118 Skrevet 21. desember 2020 -Hvis jeg hadde hatt ei bikkje, og den bikkja hadde en unge, og ungen hadde et kjæledyr - så ville det vært Sid! I dag: Istid 2 Med det beste musikalnummeret, ærlig og redelig stjålet fra Oliver!...
Roadrunner Skrevet 21. desember 2020 #27119 Skrevet 21. desember 2020 Er så festlig at Ellie tror hun er ei pungrotte Og Dagfinn Lyngbø som Sid er helt ubetalelig. Skulle tro rollen var skrevet til stemmen hans
Cata Skrevet 21. desember 2020 #27120 Skrevet 21. desember 2020 Roadrunner skrev (3 minutter siden): Er så festlig at Ellie tror hun er ei pungrotte Og Dagfinn Lyngbø som Sid er helt ubetalelig. Skulle tro rollen var skrevet til stemmen hans Istid er de filmene der jeg MÅ ha de norske stemmene, ellers holder jeg meg til originalstemmene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå