Daria Skrevet 9. desember 2020 Forfatter #27021 Skrevet 9. desember 2020 Skravla skrev (10 minutter siden): 2021 har så mange forventninger knyttet til seg at jeg er redd det ikke tør komme........ Det kan slå begge veier - forventningene er så høye at skuffelse synes uunngåelig, men samtidig skal det jo ikke så mye til for å bli bedre enn 2020. Vi vil jo være lykkelige over hver eneste lille ting vi får tilbake. Skravla skrev (7 minutter siden): Jeg så at Oslo nye hadde lagt ut digitalbilletter til Snøfall.... 350 kr. Det er litt over smertegrensen for digitalt teater. I hvert fall for meg som er bortskjemt med å slite stolene i salen for samme prisen. Men som vant teatergjenger så slo jeg av lyden på mobilen og la den et annet sted og lukket pc. Jeg hadde kaffe og strikketøy - det er uvanlig, men ellers holdt jeg standarden. Og jeg slukket ikke lyset..... 350 for digitalteater er skikkelig uaktuelt. Da måtte vi ha snakket direktesendt musikalgalla fra Det Norske eller noe sånt... Og ungen sov visst ikke likevel... Vi snakker over tre timer med skriking nå...
Skravla Skrevet 9. desember 2020 #27022 Skrevet 9. desember 2020 Daria skrev (3 minutter siden): Det gikk en kule varmt? Gregers Werle er en ubehagelig figur - og enda mer så fordi han i egne øyne har de beste intensjoner. Han har sånn tro på sine egne idealer at han ikke ser hva det er han faktisk gjør mot andre. Jeg synes også Hedvigs reaksjon på det som skjer ble ekstra hjerteskjærende i denne versjonen - en 14-åring i dag skjønner jo så mye mer enn den en 14-åring gjorde da. Jeg gråt jo med henne da jeg satt i salen... Du var jo ikke den eneste som gråt...... Akkurat Hedvig-figuren ble så mye mer naturlig i denne oppsettingen nettopp fordi hun har tanker og følelser man kan kjenne igjen fra dagens tenåringer.
Daria Skrevet 9. desember 2020 Forfatter #27023 Skrevet 9. desember 2020 Og hun var det så overbevisende, med det tilsynelatende harde "pappa er så teit"-skallet som ikke var så veldig tykt likevel.
Daria Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #27024 Skrevet 10. desember 2020 Hvordan kan Tøfflus skrive julekort uten hender...?
Skravla Skrevet 10. desember 2020 #27025 Skrevet 10. desember 2020 Daria skrev (3 timer siden): Hvordan kan Tøfflus skrive julekort uten hender...? Han holder pennen i munnen så klart.... Doh..
Daria Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #27026 Skrevet 10. desember 2020 Drev ikke Munn- og fotmalerforbundet med salg av julekort, eller overfører assosiasjonshjernen gamle Donald-historier til virkeligheten nå?
Skravla Skrevet 10. desember 2020 #27027 Skrevet 10. desember 2020 De hadde julekort og kalender hvert år. Kom i postkassen sammen med en giro man kunne betale.
Daria Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #27028 Skrevet 10. desember 2020 -Jeg vil gjerne høre hva Johan tenker om hoppet til Granerud... Symbiosen mellom NRK Sport og idrettsverdenen fortsetter - Alexander Stöckl bruker intervjuet til å få eksterne innspill til analysen av kvaliken
Daria Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #27029 Skrevet 10. desember 2020 Det er mulig det er jeg som projiserer fordi jeg savner alle de fine bildene jeg er vant til fra hoppsendingene, men jeg får litt inntrykk av at det koster hopperne litt selvkontroll å begrense seg til knyttnevehilsing og high fives i stedet for den entusiastiske klemmingen de vanligvis bedriver...
Daria Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #27030 Skrevet 10. desember 2020 Skravla skrev (1 time siden): De hadde julekort og kalender hvert år. Kom i postkassen sammen med en giro man kunne betale. De finnes fortsatt *måtte sjekke*
Cata Skrevet 10. desember 2020 #27031 Skrevet 10. desember 2020 Daria skrev (3 timer siden): Drev ikke Munn- og fotmalerforbundet med salg av julekort, eller overfører assosiasjonshjernen gamle Donald-historier til virkeligheten nå? Neida de gjorde det. Hold Donald utenfor akkurat den.
Daria Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #27032 Skrevet 10. desember 2020 Det skjer mye rart både i Donald og i virkeligheten - det er ikke så lett å holde oversikt alltid...
Cata Skrevet 10. desember 2020 #27033 Skrevet 10. desember 2020 Eller som min tante alltid sa: "Munn og klovsykeforbundet"
Daria Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #27034 Skrevet 10. desember 2020 Jeg har tenkt det mer enn en gang, men klart å la være å skrive det...
Daria Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #27035 Skrevet 10. desember 2020 Det er jo flere sider siden forrige julesang - det kan man ikke være bekjent av i desember... Jeg synes arrangementet her er så fint, både for kor og orkester (og den kreative og velplasserte bruken av det sentrale ordet gay...) - og i følge albumomslaget er det ingen ringere enn Gisle Kverndokk som står bak. Dessuten er det jo noe med guttekor i matrosdress
Skravla Skrevet 10. desember 2020 #27036 Skrevet 10. desember 2020 Så unge de ser ut. Og det er jo noen man savner. Jeg savner også julekonsertene i kirken. De var ikke så showpreget men mer nedtonet og stemningsfulle.
Daria Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #27037 Skrevet 10. desember 2020 Det ble mer show enn konsert på Folketeatret - å ha det i en kirke legger naturlige begrensninger både på form og innhold, samtidig som du får en del atmosfære på kjøpet. Jeg skal ikke påstå at jeg savner å stå en time i det kalde våpenhuset i Lilleborg kirke, men det setter deg i en annen sinnstemning enn å henge i baren på Folketeatret. Dessuten blir Deilig er jorden aldri helt det samme på en showscene...
Daria Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #27038 Skrevet 10. desember 2020 Dagens fra stavekontrollen i snapchat: Jeg skriver død og den synes det neste ordet burde være grevling... 🦡
Roadrunner Skrevet 10. desember 2020 #27039 Skrevet 10. desember 2020 Daria skrev (1 time siden): Dagens fra stavekontrollen i snapchat: Jeg skriver død og den synes det neste ordet burde være grevling... 🦡 Jaaa...???
Daria Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #27040 Skrevet 10. desember 2020 Heller en død grevling enn en levende...? Det lå en død grevling og vant langsomt hen i en veikant i nærheten for en sommer eller to siden, det er jo mulig at jeg har nevnt den på et tidspunkt - det er min beste gjetning. Eller så så jeg en i taket (selv om den strengt tatt er i live...).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå