Daria Skrevet 5. desember 2020 Forfatter #26981 Skrevet 5. desember 2020 Jeg reiste meg fra sofaen og det hogg til i ryggen... Det er jo 2-3 år siden forrige gang, så det var vel på tide Men jeg klarte å få på meg sko og jakke uten assistanse og gå de tre kvartalene opp til apoteket for å hamstre Voltaren (etter å ha tatt den ene jeg hadde igjen fra sist) i relativt jevnt, om enn stivt og langsomt, driv, så det kunne absolutt vært verre. Satser på at en helg med pilleknasking gjør susen...
Cata Skrevet 5. desember 2020 #26982 Skrevet 5. desember 2020 En sjelden gang er pilleknasking lurt. Rygghogg er et av de tilfellene der det absolutt er innafor.
Daria Skrevet 5. desember 2020 Forfatter #26983 Skrevet 5. desember 2020 Jeg prøver å unngå knasking i utrengsmål, men av og til trengs det... Første gang ryggen klikken var det såpass at pappa måtte komme og stable meg på beina og kjøre meg på legevakta. Jeg fikk voltaren i sprøyteform og følte meg som Lasarus da virkningen slo inn
Cata Skrevet 5. desember 2020 #26984 Skrevet 5. desember 2020 Daria skrev (3 minutter siden): Jeg prøver å unngå knasking i utrengsmål, men av og til trengs det... Første gang ryggen klikken var det såpass at pappa måtte komme og stable meg på beina og kjøre meg på legevakta. Jeg fikk voltaren i sprøyteform og følte meg som Lasarus da virkningen slo inn Ah, ja. Jeg husker med stor glede en gang for "hundre år siden" da nakken slo klikk. Bodde enda i barndomsbyen da og skulle egentlig reist på ferie, men det gikk jo ikke. Stakk innom mine foreldre for å si at ferielivet var en smule utsatt og da de så grønnfargen i fjeset mitt så ringte de rett og slett legevakt. Det tok 5 timer før vakta kom og jeg har aldri hatt så vondt i mitt liv. Legevakt kom, stappet i meg piller og en halvtime senere var smertene på retrett. Det var en fantastisk følelse å kjenne dem slippe taket. #denfølelsen.
Daria Skrevet 5. desember 2020 Forfatter #26985 Skrevet 5. desember 2020 Den følelsen er definitivt av de bedre... Satser på at den innfinner seg i løpet av helgen - i mellomtiden vagger jeg sundt som en gås med leddgikt og minnes de oppmuntrende ordene Det er ganske vondt, men helt ufarlig!, avlevert av en nesten uanstendig munter legevaktlege...
Roadrunner Skrevet 5. desember 2020 #26986 Skrevet 5. desember 2020 Apropos smerte... Glemmer aldri mitt første migreneanfall (ei heller da prolapsen i ryggen meldte sin ankomst, men det er en annen historie). Migrenen kom på vei ned trappa hos mine foreldre og jeg holdt på å ramle ned den siste biten. Så inn i granskauen vondt! Kom ned og fant en stol, satte meg og klemte håndflatene mot øynene, var helt sikker på at øyeeplene ville komme ut om jeg ikke holdt de på plass. Kom meg inn i senga og fikk sendt sms til mamma (gammel tastetelefon så slapp å se på skjermen). Hun skjønte hva som hadde truffet meg og fant frem sin vidundermedisin. Satt på sengekanten hos meg med kald klut på panna i full stillhet mens vi ventet på pillevirkningen. 45 minutter senere svevde smerten bort og jeg kjente en enorm lettelse. Og sovnet som en stein. Men den følelsen da medisinen begynte å virke, DEN var intens! Om det er i nærheten av hva en rusmisbruker kan føle når ny dose settes, så har jeg en viss forståelse altså.
Roadrunner Skrevet 5. desember 2020 #26987 Skrevet 5. desember 2020 Og for ikke å glemme - riktig god bedring, Daria!
Daria Skrevet 5. desember 2020 Forfatter #26988 Skrevet 5. desember 2020 Migrene er jeg så lykkelig over å ikke ha - det er ganske mange plager jeg ville funnet meg i for å slippe det...
Daria Skrevet 5. desember 2020 Forfatter #26989 Skrevet 5. desember 2020 Den sure og barnløse nabokjerringa med dårlig isolert ytterdør lurer litt på hvor mye og ofte det er nødvendig å oppholde seg i korridoren med lite og høyrøstet barn... Jeg har nye naboer med unge på ca 2 og barnevognen parkert i gangen (jeg tror vi har egler mot sånt...), og mistenker at de bruker fellesgangen som forlengelse av egen entre og at mye av- og påkledning og den slags foregår der. Det tar tross alt ikke 5+ minutter å vente på heisen, særlig ikke når man har egen utgangsdør en halvmeter unna. Jeg holdt på å smelle heisdøra rett i sportstrille med sovende barn en dag - mor syntes tydeligvis det var kjekt å kunne ha den stående rett utenfor sin åpne dør mens hun ryddet på plass andre ting...
Skravla Skrevet 5. desember 2020 #26990 Skrevet 5. desember 2020 Auda.... Vondt og ufarlig er velg god beskrivelse av det. Her har kneet slått seg litt vrangt i dag. Eller jeg tror ikke det er selve kneet men stramme sener og muskler rundt. Det har vært litt glatt de siste turene ut og jeg har ikke hatt brodder. Så da har jeg gått litt merkelig.....
Daria Skrevet 5. desember 2020 Forfatter #26991 Skrevet 5. desember 2020 Fort gjort... Nå teller jeg ned - det har snart gått lang nok tid til at jeg kan ta nye piller
Skravla Skrevet 5. desember 2020 #26992 Skrevet 5. desember 2020 Daria skrev (4 minutter siden): Fort gjort... Nå teller jeg ned - det har snart gått lang nok tid til at jeg kan ta nye piller Å dette bringer minner om en ferie i København.....
Daria Skrevet 5. desember 2020 Forfatter #26993 Skrevet 5. desember 2020 Det var den sommeren du gikk omkring i Køben og tok piller så snart anledningen bød seg...
Skravla Skrevet 5. desember 2020 #26994 Skrevet 5. desember 2020 Daria skrev (3 minutter siden): Det var den sommeren du gikk omkring i Køben og tok piller så snart anledningen bød seg... Jepp..... rene candy queen.
Daria Skrevet 5. desember 2020 Forfatter #26995 Skrevet 5. desember 2020 Beste kalenderte så langt i år - svart te med blåbær og kanel Jeg føler håndballkampen med et halvt øye og tidvis uten lyd - det store engasjementet pleier ikke å våkne før i sluttspillet...
Skravla Skrevet 5. desember 2020 #26996 Skrevet 5. desember 2020 Jeg har akkurat logget av digital strikke- og skravlekveld og tror ikke at jeg skal slå på tv'n. Litt julemusikk passer nå.
Daria Skrevet 5. desember 2020 Forfatter #26997 Skrevet 5. desember 2020 Det er ikke stort å se på i kveld heller... Ble sittende med Graham Norton på - mest på grunn av Gary Barlow. Han fyller snart 50, jeg sliter litt med å godta det
Daria Skrevet 5. desember 2020 Forfatter #26998 Skrevet 5. desember 2020 Og panikk var bare fornavnet...
Daria Skrevet 6. desember 2020 Forfatter #26999 Skrevet 6. desember 2020 Frokost spist og adventslys tent, og jeg er over på te, pepperkaker og vintersport. Dagens første piller er også knasket - ryggen er fortsatt hjertelig til stede, men det er mindre Bestemor Duck over ganglaget i dag Man bør vel ut og bevege seg litt etter hvert...
Daria Skrevet 6. desember 2020 Forfatter #27000 Skrevet 6. desember 2020 Tur er unnagjort - i langsomt tempo, men i tilnærmet normalt ganglag og med jevn og fullt levelig smerte. Ingen tegn til de plutselige smertestikkene som gjør at man nesten knekker sammen - hadde noen av dem i går. Tekannen er fylt opp, men pepperkakeskålen begynner å bli tom... (og jeg har spist lunsj - man kan ikke leve på bare pepperkaker, selv i desember...).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå