Daria Skrevet 3. desember 2020 Forfatter #26961 Skrevet 3. desember 2020 -Et flott ligg! ...utbrøt skiskyting-kommentatoren entusiastisk. Kontekst kan være alfa og omega...
Cata Skrevet 3. desember 2020 #26962 Skrevet 3. desember 2020 Daria skrev (6 minutter siden): -Et flott ligg! ...utbrøt skiskyting-kommentatoren entusiastisk. Kontekst kan være alfa og omega... Ligger du i koffert nå igjen?
Daria Skrevet 3. desember 2020 Forfatter #26963 Skrevet 3. desember 2020 Den ble jo praktisk talt kastet etter meg... Men godt å se at du også fant den uten problemer
Daria Skrevet 3. desember 2020 Forfatter #26964 Skrevet 3. desember 2020 Jeg har brukket en negl! Ikke jålebrudd, men blod-og-smerte-langt-nede-på-fingeren-brudd 🩹 Den fingertuppen kommer til å være utsatt og sårbar en stund...
Daria Skrevet 4. desember 2020 Forfatter #26966 Skrevet 4. desember 2020 Ja! Jeg blir like overrasket hver gang over hvor handikappet man blir av å ha en finger delvis ute av funksjon...
Cata Skrevet 4. desember 2020 #26967 Skrevet 4. desember 2020 Det er rimelig upraktisk ja. (Husker finger i gips i 5 uker for 15 år siden....)
Daria Skrevet 4. desember 2020 Forfatter #26968 Skrevet 4. desember 2020 Jeg brekker heller et ben enn en arm, om jeg må velge...
Daria Skrevet 4. desember 2020 Forfatter #26969 Skrevet 4. desember 2020 Jeg synes det er like festlig hver gang (og det skjer jo jevnlig...) FrP vil reise eksklusjonssak mot et medlem for å ha skadet partiets omdømme. Både fordi jeg vil hevde at det skal litt til å skade det partiets omdømme ytterligere, og fordi det sjelden er de som faktisk stiller partiet i dårlig lys som det rettes mot. Underslag, vold, seksuelle overgrep? Ikke noe problem, du er fortsatt aktuell for tillitsverv og høye stillinger. Offentlig uenig med partiformann og -ledelse? Hut deg vekk, sånt kan vi ikke ha noe av i det demokratisk parti...
Roadrunner Skrevet 4. desember 2020 #26970 Skrevet 4. desember 2020 Men hvordan klarte du å ta neglen så "ved roten" da? Høres skikkelig vondt ut! Og tar jo gjerne tid før sånt gror igjen også... Glemmer ikke en kollega som hadde et lite inngrep på en pekefingertupp. Kom på jobb dagen etter med bandasje større enn en appelsin. Og vi lo!
Daria Skrevet 4. desember 2020 Forfatter #26971 Skrevet 4. desember 2020 Alltid hyggelig med medfølende kollegaer Jeg skulle flytte pc og pc-pute, og så glapp tommelen på den glatte pc-lokket og neglen ble bøyd og revet av på en eller annen måte. Mulig det at neglen var såpass lang og dermed hadde større flate som kunne henge seg opp ikke hjalp... Det blir vel bedre i løpet av et par dager, når såret gror, men neglen vil nok bruke litt tid på å komme tilbake til gammel storhet, selv om jeg har ganske rasktvoksende negler. Det er nå jeg innser hvor mye neglen faktisk beskytter fingertuppen, og hvor mye og ofte den fingertupper er borti ting i løpet av en dag - eller en minutt...
Daria Skrevet 4. desember 2020 Forfatter #26972 Skrevet 4. desember 2020 Langrennsløper går på trynet i sprinfinalen og havner sist. -Jeg hadde tenkt at jeg kanskje hadde en mulighet på pallen i dag.... Men jeg kom på sjette plass! På en sprint! *slår ut med armene og smiler stort* Innstilling til etterfølgelse
Daria Skrevet 4. desember 2020 Forfatter #26973 Skrevet 4. desember 2020 Julekonserter på Bislett Enda så kulturutsultet og julekonserttrengende jeg er, kreves det noen fristende navn for at jeg skal betale over 500 kroner for en relativt kort konsert utendørs på en idrettsstadion i desember...
Daria Skrevet 4. desember 2020 Forfatter #26974 Skrevet 4. desember 2020 Hopp-kvalifisering. 50 hoppere skal videre til morgendagens konkurranse. 51 stiller til start, startnr 4 blir disket før han får hoppet. Relativt enkel dag på jobben... Helgen renn foregår i Russland, hvilket betyr isbading-bilder på insta Eller som Manuel Fettner: Bilde av iskulpen med teksten Hotel wih a pool, they said. Still no balls to go swimming...
Daria Skrevet 4. desember 2020 Forfatter #26975 Skrevet 4. desember 2020 Her synes jeg Raymond er god: – Etter å ha lest Folkehelseinstituttets anbefalinger hadde jeg trodd at det å vaksinere i tett befolkede områder med høyt smittetrykk ville bli prioritert. Det er likevel viktig at vaksineringen ikke blir politisert. Her må vi stole på at de nasjonale helsemyndighetene gjør de riktige prioriteringene, og at vaksineringen legges opp på den måten som raskest mulig slår ned koronaviruset, uttaler byrådslederen til Aftenposten. Jeg deler hans overraskelse over at byene ikke prioriteres, men at han velger å understreke at han likevel stoler på de valg som har blitt gjort er et eksempel på hvorfor ting tross alt har gått så bra her i landet. Når politikerne viser at de har tillit til sentrale avgjørelser, også når de tas av andre politikere med annen partitilhørighet, er det letter også forfalle andre å tro på at det som gjøres, blir gjort av hensyn til samfunnet beste heller enn av politiske hensyn. 1
Daria Skrevet 4. desember 2020 Forfatter #26976 Skrevet 4. desember 2020 Finlandssvensk litteraturfestival - direktesendt på nett. Jeg har helt klart en avtale med Kjell Westö på søndag
Cata Skrevet 4. desember 2020 #26977 Skrevet 4. desember 2020 Daria skrev (54 minutter siden): Jeg deler hans overraskelse over at byene ikke prioriteres... Skulle gjerne sett at byene prioriteres jeg også. Vil ikke ha vaksine tidlig... Altså, jeg er på ingen måte vaksinemotstander. Tvert i mot er jeg pro vaksine i det store og hele, men akkurat slike "hurten og sturten" vaksiner er jeg en smule skeptisk til. Ganske glad jeg ikke er i risikogruppe slik at jeg kan holde meg pent bak i køen en stund.
Daria Skrevet 4. desember 2020 Forfatter #26978 Skrevet 4. desember 2020 Greit å teste den på de gamle og syke først...? Jeg ser poenget ditt, selv om jeg stoler på at de vet hva de gjør og har testet skikkelig før de setter i gang med massevaksinering. 1
Cata Skrevet 4. desember 2020 #26979 Skrevet 4. desember 2020 Daria skrev (1 time siden): Greit å teste den på de gamle og syke først...? Jeg ser poenget ditt, selv om jeg stoler på at de vet hva de gjør og har testet skikkelig før de setter i gang med massevaksinering. En noe uheldig konsekvens av resonnementet ja... Jeg er ikke aldeles sikker på at en vaksine som kommer såpass raskt vil være gjennomtestet, men jeg ser jo også nytten av å begynne vaksineringsprogram fort hvis den faktisk virker.
Daria Skrevet 4. desember 2020 Forfatter #26980 Skrevet 4. desember 2020 Daria skrev (På 1.12.2020 den 18.29): 01.12: En lest, ingen kjøpt. 10. og siste bind i århundreserien til Jan Guillou er unnagjort. Gammelonkel Harald, den forsvunne SS-offiseren, dukker endelig opp igjen (dette har jeg ventet på halve serien, det var jo åpenbart at det var en avsluttet historie der) og 90-tallet går sin gang med politiske skandaler, rasismeframvekst, feminisme og incest-rettssaker. Advokat Letang og hans statsrådkone står litt for midt oppi litt for mye og enkelte er litt for framsynte og visjonære - fallgrubene når man skriver om fortiden med en klar agenda, uansett hvor godt man kan begrunne og sy det sammen til en relativt troverdig historie. Sammenblandingen av faktiske personer og hendelser og tidvis svært dårlig tilslørte fiktive ditto er ikke uproblematisk, og sannsynligvis enda mer så i Sverige hvor flere nok vil gjenkjenne mer. En overgrepsskandale er så åpenbart basert på Bjugn-saken at den faktiske og den fiktive tiltale har samme etternavn, det er jo ganske smakløst. Men som helhet glir det jo godt unna - det er ikke alle 500-siders bøker som lar seg sluke på to dager. 04.12: To lest, ingen kjøpt. Jeg har tilbragt kvelden med en kanne gløggte, slutten på sesongens første boks pepperkaker (en boks i uka er vel godkjent adventsforbruk...?) og starten på sesong første pakke romkuler, samt Helga Flatlands nyeste, Et liv forbi. Som alltid gir Flatland ordet til flere stemmer, her Sigrid (lege, datter) og Anne (kreftsyk, mor). Familieforhold og barndom, sykdom og død, bygd og by - alle disse temaene som Flatland håndterer så godt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå