Daria Skrevet 29. november 2020 Forfatter #26941 Skrevet 29. november 2020 (endret) Tv-signalet mitt er mer stabilt enn nettet... Jeg er fortsatt på Marita Sølberg, det ble en telefon-pause. Endret 29. november 2020 av Daria
Skravla Skrevet 29. november 2020 #26942 Skrevet 29. november 2020 Det var litt hakkete et par ganger, men heldigvis ikke under fremføringer. Kan jeg også få lov å si at vår nåværende operasjef gjør en langt mer elegant figur enn den forrige?
Daria Skrevet 29. november 2020 Forfatter #26943 Skrevet 29. november 2020 Skravla skrev (32 minutter siden): Eli Kristin hadde vel en kjole som passet sangen, men ikke nødvendigvis alderen. Jeg ser jo poenget ditt... Skravla skrev (5 minutter siden): Kan jeg også få lov å si at vår nåværende operasjef gjør en langt mer elegant figur enn den forrige? Det skulle jo ikke så mye til... Klær som faktisk passer er en god start.
Daria Skrevet 29. november 2020 Forfatter #26944 Skrevet 29. november 2020 Med tanke på hvilken karriere Elisabeth Teige er i ferd med å bygge seg internasjonalt, og særlig som Wagner-sopran, er det jo litt stas å kunne skryte av å ha vært til stede da hun rolledebuterte som Senta...
Skravla Skrevet 29. november 2020 #26945 Skrevet 29. november 2020 Daria skrev (9 minutter siden): Med tanke på hvilken karriere Elisabeth Teige er i ferd med å bygge seg internasjonalt, og særlig som Wagner-sopran, er det jo litt stas å kunne skryte av å ha vært til stede da hun rolledebuterte som Senta... Det var min første tanke også.
Daria Skrevet 1. desember 2020 Forfatter #26946 Skrevet 1. desember 2020 Det var en feil i te-forsendelsen min Den gode krydder-rooibosen jeg bestilte var byttet ut med en ren rooibos helt uten smakstilsetninger. Spørsmålet er jo om det er verdt bryet å kontakte butikken og klage, eller bare sende en ny bestilling...
Daria Skrevet 1. desember 2020 Forfatter #26947 Skrevet 1. desember 2020 01.12: En lest, ingen kjøpt. 10. og siste bind i århundreserien til Jan Guillou er unnagjort. Gammelonkel Harald, den forsvunne SS-offiseren, dukker endelig opp igjen (dette har jeg ventet på halve serien, det var jo åpenbart at det var en avsluttet historie der) og 90-tallet går sin gang med politiske skandaler, rasismeframvekst, feminisme og incest-rettssaker. Advokat Letang og hans statsrådkone står litt for midt oppi litt for mye og enkelte er litt for framsynte og visjonære - fallgrubene når man skriver om fortiden med en klar agenda, uansett hvor godt man kan begrunne og sy det sammen til en relativt troverdig historie. Sammenblandingen av faktiske personer og hendelser og tidvis svært dårlig tilslørte fiktive ditto er ikke uproblematisk, og sannsynligvis enda mer så i Sverige hvor flere nok vil gjenkjenne mer. En overgrepsskandale er så åpenbart basert på Bjugn-saken at den faktiske og den fiktive tiltale har samme etternavn, det er jo ganske smakløst. Men som helhet glir det jo godt unna - det er ikke alle 500-siders bøker som lar seg sluke på to dager.
Skravla Skrevet 1. desember 2020 #26948 Skrevet 1. desember 2020 Jeg begynte på bok 3 men så koblet hjernen seg av livet sånn uti juni en gang - og den har ikke helt koblet seg på igjen enda.
Daria Skrevet 1. desember 2020 Forfatter #26949 Skrevet 1. desember 2020 Syfilus - Tøflus' litt tvilsomme storbyfetter. Og styr unna fru GHB på torget...
Daria Skrevet 1. desember 2020 Forfatter #26950 Skrevet 1. desember 2020 Fordi duskeherrer, et paljettkorps og regnbuestripede RS-bånd er det minste man kan forvente av et skikkelig julenummer...
Daria Skrevet 2. desember 2020 Forfatter #26951 Skrevet 2. desember 2020 Jeg har skjønt at dette er dagen man får sin årlige spotify-statistikk. Det jeg ikke skjønner er hvorfor dette er så interessant for alle andre at man å dele detaljene sine på insta...
Roadrunner Skrevet 2. desember 2020 #26952 Skrevet 2. desember 2020 Daria skrev (8 minutter siden): Jeg har skjønt at dette er dagen man får sin årlige spotify-statistikk. Det jeg ikke skjønner er hvorfor dette er så interessant for alle andre at man å dele detaljene sine på insta... Jeg har ikke delt! Har ikke Spotify heller forresten...
Daria Skrevet 2. desember 2020 Forfatter #26953 Skrevet 2. desember 2020 Men det er tross alt tanken og intensjonen som teller, ikke muligheten
Daria Skrevet 2. desember 2020 Forfatter #26954 Skrevet 2. desember 2020 (endret) En av mine absolutte favoritt-julenumre fra fagottene Det var noe med stemningen i kirken, stemmen hans, det hvite stoffet som bredte seg som snø i taket, lyset - jeg får fortsatt litt frysninger av å tenke på det. Endret 2. desember 2020 av Daria
Skravla Skrevet 2. desember 2020 #26955 Skrevet 2. desember 2020 Falt meg ikke inn å dele.... Har forresten ikke sjekket selv. Jeg vet hva jeg har hørt på..... 😀
Skravla Skrevet 2. desember 2020 #26956 Skrevet 2. desember 2020 Daria skrev (12 minutter siden): En av mine absolutte favoritt-julenumre fra fagottene Det var noe med stemningen i kirken, stemmen hans, det hvite stoffet som bredte seg som snø i taket, lyset - jeg får fortsatt litt frysninger av å tenke på det. Det er et av de vakreste og spredte øyeblikk. Tårene dukket uventet opp da de la den ut.
Daria Skrevet 2. desember 2020 Forfatter #26957 Skrevet 2. desember 2020 Skravla skrev (6 minutter siden): Falt meg ikke inn å dele.... Har forresten ikke sjekket selv. Jeg vet hva jeg har hørt på..... 😀 Godt Skravla skrev (8 minutter siden): Det er et av de vakreste og spredte øyeblikk. Tårene dukket uventet opp da de la den ut. De har en fantastisk bredde - av og til treffer noen av de stillere og tankefulle litt ekstra mellom alle paljettene.
Daria Skrevet 2. desember 2020 Forfatter #26958 Skrevet 2. desember 2020 Denne er genial på så mange nivåer... Og om noen ikke skulle ha skjønt det allerede - mengden jule-youtubevideoer vil være ekstra stor i år, når jeg må komme meg gjennom en førjulstid uten julekonserter ( )...
Cata Skrevet 2. desember 2020 #26959 Skrevet 2. desember 2020 Roadrunner skrev (1 time siden): Har ikke Spotify heller forresten... Det kan forklare manger på instaoppdatering .
Roadrunner Skrevet 3. desember 2020 #26960 Skrevet 3. desember 2020 Daria skrev (8 timer siden): En av mine absolutte favoritt-julenumre fra fagottene Det var noe med stemningen i kirken, stemmen hans, det hvite stoffet som bredte seg som snø i taket, lyset - jeg får fortsatt litt frysninger av å tenke på det. Nydelig! ❤
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå