Daria Skrevet 18. november 2020 Forfatter #26841 Skrevet 18. november 2020 Når jeg er hjemme fra jobb kl 12 en dag og kl 17 en annen, blir det kveld overraskende fort den andre dagen
Daria Skrevet 19. november 2020 Forfatter #26842 Skrevet 19. november 2020 Hans Olav Brenner intervjuer Erik Fosnes Hansen. Mitt litterært-intellektuell-fangirl-beger flyter over... -Det er en veldig morsom bok - er du morsom med vilje?
Daria Skrevet 19. november 2020 Forfatter #26843 Skrevet 19. november 2020 (endret) Av og til hører jeg sanger jeg oppdager at jeg kan, uten å umiddelbart huske hvorfor og hvorfra, og, hvis jeg er riktig heldig, med alternativ tekst. Når denne dukker opp på insta, for eksempel, og jeg tar meg selv i å synge med - på nynorsk... Det tok litt før å jeg klarte å plassere den - hos Olav Stedje, gjort kjent for meg i et Beat for beat-opptak som dessverre ikke lå på YouTube (jeg har det på en vhs et sted...). Dagens innsikt i assosiasjonshjernens irrganger... Endret 19. november 2020 av Daria
Daria Skrevet 19. november 2020 Forfatter #26844 Skrevet 19. november 2020 Og så pusses det opp igjen... Behørig varslet, og det verste bråket skal visst være over før helga, men 2,5 time med nesten sammenhengende borring før kl 10 er ganske enerverende (og at det kommer etter det som føles som en nesten søvnløs natt hjelper jo ikke)...
Roadrunner Skrevet 19. november 2020 #26845 Skrevet 19. november 2020 Her nytes stillhet på hjemmekontor. Lenge siden sist nå, men kommer innom en tekniker i formiddag og da er det greit å sitte hjemme. Vurderer en luftetur i frisk vind i lunsjtid, ellers blir det jobb og mer jobb.
Daria Skrevet 19. november 2020 Forfatter #26846 Skrevet 19. november 2020 Jeg har vært et par ærend i byen - selv med munnbind (i grunnen ganske deilig når det blåser så surt ), god avstand og hyppig håndspriting føles det litt ulydig... Men jeg var flink - det ble ikke en eneste bok på Norli (og planen om å fråtse i bruktbøker - det har blitt så lite av det i år - på Fretex utgikk da jeg så hvor mange mennesker det var der inne), og det eneste innkjøpet som ikke sto på planen var en rød basker på salg. Ribbe sto for så hvidt heller ikke på planen, men når det lå en liten pakke ferdigstekt fra ferskvaredisken i kort-holdbarhet-hylla på coop lot jeg meg friste... Coop hadde for øvrig stengt halvparten av selvbetjeningskassene sine for å sikre nok avstand. Jeg skjønner tankegangen, men det er en meters avstand og pleksiglass - det må jo0 være bedre at folk står der enn at det blir økt kødanning ut i lokalet?
Daria Skrevet 19. november 2020 Forfatter #26847 Skrevet 19. november 2020 En skikkelig slakt er alltid underholdende - det er sjelden jeg ser kunst få så brutal behandling...
Skravla Skrevet 19. november 2020 #26848 Skrevet 19. november 2020 Det var en skikkelig slakt.... men jeg må jo si meg enig i det som skrives.
Skravla Skrevet 19. november 2020 #26849 Skrevet 19. november 2020 13 timer siden, Daria skrev: Hans Olav Brenner intervjuer Erik Fosnes Hansen. Mitt litterært-intellektuell-fangirl-beger flyter over... -Det er en veldig morsom bok - er du morsom med vilje? Drømmeduoen innen den litterære verden?
Skravla Skrevet 19. november 2020 #26850 Skrevet 19. november 2020 17 timer siden, Daria skrev: Når jeg er hjemme fra jobb kl 12 en dag og kl 17 en annen, blir det kveld overraskende fort den andre dagen Kveldene kommer alt for tidlig..... Men i dag fikk jeg meg en tur ut mens det var sol. Jeg tok ikke sjansen på at jeg ville komme meg vekk fra jobb før solen gikk ned (og jeg fikk rett) så da er det godt å ha fått med lyset før i dag.
Daria Skrevet 19. november 2020 Forfatter #26851 Skrevet 19. november 2020 28 minutter siden, Skravla skrev: Drømmeduoen innen den litterære verden? Jeg hadde jo ikke hatt noe imot å få de to sammen på scenen på Litteraturhuset, for eksempel... 27 minutter siden, Skravla skrev: Kveldene kommer alt for tidlig..... Men i dag fikk jeg meg en tur ut mens det var sol. Jeg tok ikke sjansen på at jeg ville komme meg vekk fra jobb før solen gikk ned (og jeg fikk rett) så da er det godt å ha fått med lyset før i dag. Man må jo utnytte solen mens den er her - det skjer ikke så ofte for tiden. Jeg vandret gjennom Slottsparken og hadde en plan om å finne en passende benk (bill.mrk. har bok), men det var vått overalt. Kanskje i morgen - da skal det blåse litt mindre også.
Daria Skrevet 19. november 2020 Forfatter #26852 Skrevet 19. november 2020 Hvem har vel ikke næret sånne fantasier fra tid til annen...
Daria Skrevet 20. november 2020 Forfatter #26853 Skrevet 20. november 2020 Det blir ikke jul med fagottene i år! Det Norske setter opp Into the woods til våren! *splittet og ustabil*
Daria Skrevet 20. november 2020 Forfatter #26854 Skrevet 20. november 2020 Men vi må stikke fingeren i jorden og erkjenne at vi burde håndtert dette annerledes, Lise Klaveness skal jo ha ros for å virkelig legge seg flat og ta selvkritikk uten forbehold her - ikke minst imponerende med tanke på at hun vel er både bergenser og jurist . Det er lov å gjøre feil, så lenge man innser det, tar konsekvensene og lærer av det.
Daria Skrevet 20. november 2020 Forfatter #26855 Skrevet 20. november 2020 Hoppsesongstart! Da jeg var tenåring hadde jeg nedtellingsoversikt i skoledagboken - da var det tross alt mer enn idrettsprestasjoner jeg så fram til... Det var den gang det store flertallet av hoppgutta fortsatt var eldre enn meg, og hormontåka lå nesten like tett som sin artfrende i Kollen (og en vakker helg i året slo de seg sammen ). Primær-hormonutløser (og sterkt medvirkende årsak til at jeg valgte fransk på ungdomsskolen...):
Daria Skrevet 20. november 2020 Forfatter #26856 Skrevet 20. november 2020 -Hopping er ikke en kontaktidrett, det skal gå greit å holde to meters avstand, sier kommentator, og har i og for seg rett i det - men det er jo ingen idrettsutøvere som klemmer like entusiastisk på tvers av lag og nasjoner som hopperne...
Daria Skrevet 20. november 2020 Forfatter #26857 Skrevet 20. november 2020 -I hope we can enjoy you... Det går greit, Stefan Kraft - vi skjønner hva du egentlig mente å si
Daria Skrevet 20. november 2020 Forfatter #26858 Skrevet 20. november 2020 Jeg var ikke rask nok til å reagere da konserten jeg så på facebook med Stabsmusikken var ferdig (jeg var litt opptatt md å feste en tråd...), og facebook skiftet med største selvfølge over til en annen direktestrøm - med et eller annet tvilsomt danseband. Det må da finnes lover mot sånt...?
Skravla Skrevet 20. november 2020 #26859 Skrevet 20. november 2020 Jeg fikk ikke danseband....mulig det sier noe om hva vi vanligvis strømmer?
Daria Skrevet 20. november 2020 Forfatter #26860 Skrevet 20. november 2020 De siste ukene har jeg strømmet filharmonien, et par litterære arrangementer og en musikkandakt fra Domkirken - det burde jo ikke bety danseband. Men fbs algoritmer har jo villet sende meg på samlivskurs for ektepar i Frikirken i Tønsberg, så de kjenner meg ikke så godt som de tror...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå