Daria Skrevet 14. november 2020 Forfatter #26801 Skrevet 14. november 2020 Som livslang musikalnerd med en svakhet for tenorer har jeg selvfølgelig full forståelse for hva en stemme kan gjøre med en kvinne Det skal dog sies at jeg tror ikke jeg har hørt "dempet av rustningen" omtalt som et fortrinn før
Cata Skrevet 14. november 2020 #26802 Skrevet 14. november 2020 5 minutter siden, Daria skrev: Som livslang musikalnerd med en svakhet for tenorer har jeg selvfølgelig full forståelse for hva en stemme kan gjøre med en kvinne Det skal dog sies at jeg tror ikke jeg har hørt "dempet av rustningen" omtalt som et fortrinn før I dette tilfellet er det det. Dvs. det er nok en eller annen elektronisk effekt som legges på under/etter voiceover. Den stemmen burde hermetiseres på boks og kunne åpnes ved behov. (Muligens kalles det streaming i dag? )
Daria Skrevet 14. november 2020 Forfatter #26803 Skrevet 14. november 2020 3 minutter siden, Cata skrev: (Muligens kalles det streaming i dag? ) Muligens Da jeg var tenåring kalte vi det opptakskassetter
Cata Skrevet 14. november 2020 #26804 Skrevet 14. november 2020 2 minutter siden, Daria skrev: Muligens Da jeg var tenåring kalte vi det opptakskassetter Det er lenge siden. Det er vel dessuten ikke så lett å kassettifisere en stemme på TV?
Daria Skrevet 14. november 2020 Forfatter #26805 Skrevet 14. november 2020 Du har aldri sittet med kassettspilleren rett foran tven for å ta opp elskede intro-medlodier og andre detaljer...?
Daria Skrevet 14. november 2020 Forfatter #26806 Skrevet 14. november 2020 Rennet er ferdig, tekannen er tom. På tide å komme seg ut, med andre ord...
Cata Skrevet 14. november 2020 #26807 Skrevet 14. november 2020 Akkurat nå, Daria skrev: Du har aldri sittet med kassettspilleren rett foran tven for å ta opp elskede intro-medlodier og andre detaljer...? Nope. Hadde aldri noen elskede intromelodier i den alderen det var aktuelt. Det hendte jeg prøvde å ta opp sanger fra radioen, men det ble gjerne liten suksess.
Daria Skrevet 14. november 2020 Forfatter #26808 Skrevet 14. november 2020 6 minutter siden, Cata skrev: Nope. Hadde aldri noen elskede intromelodier i den alderen det var aktuelt. Det hendte jeg prøvde å ta opp sanger fra radioen, men det ble gjerne liten suksess. Jeg har bortimot 100 kassetter med opptak fra radioen (og en og annen skurrete fra tv...), fra ca 1990 til 2005. En musikkkhistorisk gullgruve
Daria Skrevet 14. november 2020 Forfatter #26809 Skrevet 14. november 2020 Jeg har begynt å rydde et av overskapene på soverommet - der jeg har duker, ullgensere og klær jeg sjelden bruker. Det store spørsmålet er jo hvor lang tid man skal regne før sjelden har blitt til aldri og derfor strengt tatt ikke lenger er nødvendig å bruke lagringsplass på, eventuelt har blitt verneverdige. Jeg har en vm-genser fra '94 og en EU-t-skjorte fra samme år som er i den kategorien, mens en collegenser fra Tenerife år 2000, kjøpt av behov mer enn av akutt lyst, muligens kan vandre videre nå...
Cata Skrevet 14. november 2020 #26810 Skrevet 14. november 2020 Det ryddes her også. Enkelte ting som er blitt utsatt for (hm) skapkrymp har tuslet videre til Finn.
Daria Skrevet 14. november 2020 Forfatter #26811 Skrevet 14. november 2020 Tenerife-genseren fikk selskap av noen t-skjorter og en akrylgenser jeg trodde jeg hadde kvittet meg med for flere år siden. Collegegenseren fra Shetland med brodert lundefugl og genseren (akryl, plyester - det er best å ikke tenke for mye på hva den er laget av...) med fuskpelskrage får bli en stund til. Juryen er fortsatt ute når det gjelder fleecegenserne (jeg har to) - de tilhører sammen med en shorts, en bukse og en skjorte hyttekolleksjonen, og jeg blir jo ikke mer hytte- og friluftsmenneske med årene...
Cata Skrevet 14. november 2020 #26812 Skrevet 14. november 2020 Der er skapkrympeting på vei til ny eier. Sabla praktisk at man kan bestille og betale pakkesporing via nett på forhånd så det bare er å klistre på lapp når man kommer på posten for å levere pakken.
Daria Skrevet 14. november 2020 Forfatter #26813 Skrevet 14. november 2020 Hvem kan vel ikke trenge en bok om hvordan man lager sine egne tiaraer og kroner... 👑
Daria Skrevet 14. november 2020 Forfatter #26814 Skrevet 14. november 2020 (endret) Det er en fest et sted i huset som høres stadig mindre sosialt distansert ut... Jeg ser, både i SoMe og i avisene, at enkelte advarer mot pekefingermentalitet og at man skal være så forsiktig med å kritisere, kommentere og risikere å påføre folk skyld og skam. Strengt tatt synes jeg at hvis voksne mennesker etter så mange måneder fortsatt ikke har skjønt alvoret og å forholde seg til så enkle regler som hvor mange man kan være samlet, kan de godt på kjenne på både skyld- og skamfølelse. De tar jo ikke hensyn og blåser tydeligvis i hva de utsetter andre for, hvorfor skal da vi være så redde for å tråkke på deres tær? Enkelte trenger antagelig å merke at deres handlinger faktisk kan få ubehagelige følger for dem selv før de skjønner poenget. Endret 14. november 2020 av Daria
Daria Skrevet 15. november 2020 Forfatter #26815 Skrevet 15. november 2020 Erik Fosnes Hansen legger ut bilder på fb fra boksortering og bokhyllerydding i heimen. Han har flere enn meg (og bedre plass)...
Daria Skrevet 15. november 2020 Forfatter #26816 Skrevet 15. november 2020 -Vi har ikke smittevern på gult nivå. Mye av det som sies fra lærerhold her høres kjent ut... En meter avstand eksisterer ikke i skolen, heller ikke utenfor klasserommet - det er rett og slett ikke plass. At FHI ser barnehage og skoler helt opp til videregående under ett er egentlig ganske merkelig, det er jo ikke sammenlignbart. Både rent praktisk - det er lettere å opprettholde kohortene i grunnskolen hvor det aller meste av undervisningen foregår med samme klassesammensetning - og når det gjelder smitteforekomst. Prosentmessig er det smitte på mange flere vgs-skoler (nå også hos oss) enn barneskoler, og det er generelt mer smitte i den aldersgruppen. Det handler ikke bare om å beskytte lærerne (og oss andre skole-ansatte, som sjelden eksisterer i sånne sammenhenger...), men også og ikke minst elevene selv. Det er en grunn til at standard avskjedshilsen på jobb for tiden er Vi sees kanskje, med mindre det blir endringer i mellomtiden. Jeg setter ikke penger på at vi kan (eller bør) kjøre tilnærmet normal drift helt til jul...
Skravla Skrevet 15. november 2020 #26817 Skrevet 15. november 2020 Jeg tenker litt som mange av mine lærervenner - at videregående og til en viss grad ungdomsskole bør kunne kjøre mer på delvis skole og hjemmeskole. Det er noe med at man ikke skal ha flere enn 10 nærkontakter i uken med unntak av på skolen hvor man kan være 3-sifret for så å gå inn på strengere regler utenfor skolen.
Daria Skrevet 15. november 2020 Forfatter #26818 Skrevet 15. november 2020 Egentlig er det bare inne i klasserommet de kan ha tettere avstand - hvilket jo er lett å få dem til å forstå... Ja, jeg hører dere sier at dere sitter ved siden av hverandre i klasserommet, men her på biblioteket må dere sitte med en meters avstand - det er jo ikke rart de (og vi) blir litt frustrerte. Vi har 5-6 klasser på hvert trinn på stud.spes. - alle har jo undervisning sammen elever fra andre klasser enn sin egen stort sett hver dag, og alle trinnene går om hverandre i ganger og fellesarealer hele tiden. Ett smittetilfelle, og hele gjengen bør egentlig i karantene...
Daria Skrevet 15. november 2020 Forfatter #26819 Skrevet 15. november 2020 Joda - hadde jeg befunnet meg på en sjeselong i Paris sammen med en langhåret og skjønnsyngende Aaron Tveitt hadde nok jeg også vært åpen for det meste. Come what may...
Cata Skrevet 16. november 2020 #26820 Skrevet 16. november 2020 Nå måtte jeg faktisk inn på youtube og sjekke varianten med Ewan McGregor og Nicole Kidman...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå