Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men er Beethoven nå? Mente det var senere i kveld... Kom ikke noe varsel hos meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jeg hadde i min besittelse en hatt som en gang hadde tilhørt Wenche Foss, ville nok jeg også ha "glemt" å levere den tilbaake - Kari Svendsen har min fulle forståelse :fnise: 👒

Skrevet
3 minutter siden, Daria skrev:

Om jeg hadde i min besittelse en hatt som en gang hadde tilhørt Wenche Foss, ville nok jeg også ha "glemt" å levere den tilbaake - Kari Svendsen har min fulle forståelse :fnise: 👒

Min også... 

Skrevet
8 minutter siden, Skravla skrev:

Men er Beethoven nå? Mente det var senere i kveld... Kom ikke noe varsel hos meg.

KL 21. Hoem først...

Skrevet
5 minutter siden, Daria skrev:

KL 21. Hoem først...

Ah... Jeg leste det som at du multitasket og så alle tre samtidig... 

Skrevet

Det får være grenser... Alt til sin tid.

Skrevet

Fire mennesker på legekontorets venteværelse, i fjerde etasje i et sykehusbygg. Én har på seg munnbind, en tar det på etter hvert (når han har hostet ferdig...). En tredje sitter med det i fanget til hun skal inn til legen, da spør hun om hun skal ta det på... Jeg føler meg jo særdeles prektig og pliktoppfyllende som tok på mitt før jeg i det hele tatt gikk inn porten, men jeg skjønner ikke helt hvordan det ikke kan være en selvfølge for alle i Oslo å ha det på når man befinner seg innendørs på offentlig sted sammen med andre mennesker. Særlig på et sted hvor det både vil være økt sjanse for smitte (av så mange slag) og flere sårbare mennesker.

Skrevet

Jeg kommenterte en til en dame hos osteopat i går. Damen satt med munnbind under haken... Jeg spurte om hun syntes det hjalp. Hun ble sur og svarte at hun var alene på venterommet.... Nå var både jeg og en av kiropraktorene der., men hvem teller. Jeg spurte om hun hadde sett plakaten med påbud om bruk av munnbind i lokalet og det hadde hun. Mitt oppfølgingsspørsmål var da naturlig nok... Hva er det med ordet påbud du ikke forsto. Da ble damen dessverre ropt inn men kiropraktoren måtte i all hast hente noe på gulvet bak disken. 

Så enkelte rdgler gjelder bare andre. 

Skrevet

Det er mange alternative tolkninger ute og går - dessuten må du jo forstå at behovet for å drikke, spise, snuse og snakke i telefonen trumfer behovet for munnbind... Jeg vet at noen har legitime grunner for å ikke bruke det, men jeg har vondt for å tro at det gjelder så mange av de jeg ser. Hadde det handlet om å beskytte seg selv, ville jeg i større grad tenkt at det var opp til hver enkelt (survival of the fittest smartest og alt det der), men når det faktisk handler om å beskytte og ta hensyn til andre koker det jo ned til egoisme.

Og apropos egoisme og hensyn og sånn - jeg sier ikke at jeg har gode anlegg for skadefryd, men jeg ble jo ikke lei meg da jeg nettopp så at bilen som stort sett hver dag denne uka har stått for enn frekkere-enn-flatlusa-parkering midt i fotgjengerområdet endelig har fått parkeringsbot...

Skrevet

Det Norske Teatret har introdusert det fantastiske nyordet pirresnutt. Jeg er litt usikker på hvor pirret jeg blir av denne snutten om Tolvskillingsoperaen, men jeg må jo se den...

Skrevet

Skittentøyskurven er tom, tørkestativet fullt og selvtilfredsheten stor - nå kan helgefreden senke seg i sofaen.

Skrevet

Bare for å kople første og siste av de innleggene jeg nettopp leste her: Vaskemaskinen går -med blant annet munnbind inni. 

Skrevet

Er det ikke kjekt når alt henger sammen? :ler: Jeg vasker mine munnbind for hånd - med fellesvaskeri og stor maskin vaskes det etter skippertaksmetoden, og så mange munnbind har jeg ikke...

Skrevet
2 minutter siden, Daria skrev:

Er det ikke kjekt når alt henger sammen? :ler: Jeg vasker mine munnbind for hånd - med fellesvaskeri og stor maskin vaskes det etter skippertaksmetoden, og så mange munnbind har jeg ikke...

Så langt har mitt fått håndvask også, men nå har jeg kjøpt to til så da har jeg såpass buffer at når jeg likevel skulle ha en 60 graders så fikk de gå med. 

Skrevet
På 11.11.2020 den 18.41, Daria skrev:

11.11: Fire lest, to kjøpt.

Nora, eller brenn Oslo, brenn av Johanna Frid handler om sjalusi, endometriose og skandinavisk språkforvirring - den åpenbare og velbrukte kombinasjonen :fnise: Svenske Johanna er sammen med danske Emil, som tidligere var sammen med norske Nora - som Johanna får en litt usunn fiksering på, særlig på instagram... Så morsom som ryktene skal ha det til synes jeg ikke den var, men så er jeg også av de som bare synes pinlig oppførsel er nettopp det. Derimot fascineres jeg av språkaspektet - her snakkes det på tre språk - og de skandinaviske kulturforskjellene som fremheves, den delen er ganske fornøyelig. For øvrig årets leste bok nummer 100 :nordvesta:

Etapper en samling tekster av Sigrid Undset, skrevet mellom 1910 og 1924 og utgitt samlet i 1929. Det sal vel sies at reisebrevene fra Roma og Paris og teksten om Brontë-søstrene er adskillig mer interessante enn den om kvinnesyn og -sak - der var hun ganske så konservativ selv for tiden den er skrevet i.

13.11: Fem lest, tre kjøpt

Agneta Pleijels Vindspejare (som jeg ikke har klart å skjønne hva betyr, selv etter å ha lest boka...) er en selvbiografisk generasjonsroman basert på historien om hennes morfar og hans bror, som begge utvandret til Indonesia tidlig på 1900-tallet, og deres far den støvstumme maleren. Boka hopper i tid og sted og kronologi, og har litt for mange drømmer for min smak, men for øvrig er jeg godt fornøyd...

Skrevet

Mårrån! Dagen startet med rugsprø og en artikkel om Cubakrisen, nå er jeg over på ristet brød og svensk skiskyting (som ledes av latvieren Partijuks. Ikke et navn for en politiker, men muligens for en undersøkende journalist...). Morgenkåpe og pysj har måttet vike for et mer presentabelt antrekk underveis, men kannen med sitron/honning-te har holdt stand.

Den varslede sola har begynt å vise seg, da blir det vel en tur ut etter hvert...

Skrevet

-Det er for spesielt interesserte, dette - men det er jo derfor vi sender det...

NRK sport :hjerte:  :fnise: 

Skrevet

På hvem? Eller hva? Do tell! *nysgjerrig*

Skrevet

Det er vel i grenselandet for "hvem" og "hva" tenker jeg. Fredagskvelden er tid for ny episode av "The Mandalorian" på Disney+ og jeg har totalt crush på stemmen til skuespilleren som har voiceover på hovedrollen. Eller først og fremst skuespilleren når han er i den rollen. Han har en flott stemme ellers også skal man tro opptak på youtube men i rollen så virker det som om den er litt forvrengt (skal sikkert illudere at den blir dempet av rustningen) noe som gjør den enda bedre. *fangirl moment *

:fnise: 

Det skal sies at jeg alltid har hatt en greie for stemmer da. En venninne holdt på å le seg i hjel i studietiden da jeg hadde overvært en dr. disputas og falt helt i staver over stemmen til den ene opponenten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...