Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også enig med den sure herren. :Nikke:

Skrevet

Tenk å bruke det engasjementet på litt andre ting enn en slik bagatell :fnise:

Skrevet

Jeg skjønner at jeg har litt å lære om dannelse. :sjenert: Jeg har aldri tenkt over hvordan man skal passere folk i teater, kino eller konsertsal. Jeg er i grunnen mest opptatt av å komme meg forbi, uten å tråkke på noen tær, falle i fanget på noen eller på andre måte skape problemer for andre. :fnise:

Skrevet

Tenk å bruke det engasjementet på litt andre ting enn en slik bagatell :fnise:

Det var neppe en bagatell for ham :ler:

Jeg skjønner at jeg har litt å lære om dannelse. :sjenert: Jeg har aldri tenkt over hvordan man skal passere folk i teater, kino eller konsertsal. Jeg er i grunnen mest opptatt av å komme meg forbi, uten å tråkke på noen tær, falle i fanget på noen eller på andre måte skape problemer for andre. :fnise:

Jeg er sikker på at min 600-siders skikk-og-bruk-bok fra 1960 har mye å si om temaet -skal sjekke når jeg kommer hjem. :ler:

Skrevet (endret)

Boka har faktisk bilder av riktig og gal måte å forsere en benkerad på :fnise:

Må andre reise seg for at man skal komme fram til sine plasser, sier man et høflig "Om forlatelse" eller smiler unnskyldende og snur ikke ryggen til dem når mam passerer dem, men vandrer sidelengs som en krabbe innover raden med fronten vendt mot dem. (Skikk og bruk, 1960)

HAN går først inn og baner vei, hun følger like etter, og begge passer de på å gå inn i raden med ansitet vendt mot dem som sitter der fra før (Ung i dag, 1962)

Når dere skal inn i benkeraden går De, som herre, først -og husk: alltid med front mot publikum. De må aldri gå med ryggen til folk når De går inn i en benkerad. (Vi stifter et hjem, 1960)

Ingen tvil, med andre ord :ler: Alle bøkene har også sitt å si om antrekk i teateret -det hadde ikke vært meg i mot om flertallet av mennene fortsatt stilte i dress eller smoking...

Endret av Daria
Skrevet

:ler:

Jeg hang meg forøvrig opp i krabbe-biten og fikk bilder i hodet om en krabbe over setene :hoho:

Skrevet

Du er ikke helt god -du vet det? :ler:

Skrevet

Ja, men det går SÅ fint, jeg har det utrolig mye gøy :ler:

Skrevet

Da er jo alt bra :tommelopp::ler:

Skrevet

Ja, da har jeg lært noe nytt i dag også. :tommel: Det er med andre ord ikke så nøye om man tråkker på noen tær eller ramler oppi noen fang - bare man ser de man passerer dypt inn i øynene. :ler:

Skrevet

Jeg tror enkelte ting regnes som så opplagte at det ikke er verdt å nevne ;)

Skrevet

Du har vel rett i det. :ler: Men jeg kommer nok til å registrere både hvordan jeg selv og andre passerer folk på veg innover stolradene framover. :jepp:

Skrevet (endret)

Boka har faktisk bilder av riktig og gal måte å forsere en benkerad på :fnise:Må andre reise seg for at man skal komme fram til sine plasser, sier man et høflig "Om forlatelse" eller smiler unnskyldende og snur ikke ryggen til dem når mam passerer dem, men vandrer sidelengs som en krabbe innover raden med fronten vendt mot dem. (Skikk og bruk, 1960)HAN går først inn og baner vei, hun følger like etter, og begge passer de på å gå inn i raden med ansitet vendt mot dem som sitter der fra før (Ung i dag, 1962)Når dere skal inn i benkeraden går De, som herre, først -og husk: alltid med front mot publikum. De må aldri gå med ryggen til folk når De går inn i en benkerad. (Vi stifter et hjem, 1960)Ingen tvil, med andre ord :ler: Alle bøkene har også sitt å si om antrekk i teateret -det hadde ikke vært meg i mot om flertallet av mennene fortsatt stilte i dress eller smoking...

Akkurat som jeg lærte av mamma og pappa da jeg var liten. De var på kosert i frimurerlosjen med symfoniorkesteret hver uke der de hadde faste plasser, jeg var ofte med, og vi var ofte i teateret også. :nigo:

*dannet*

P.s

Jeg er seff født på 60-tallet. :fnise:

Endret av loffen
Skrevet

Eg lærte det her av Daria og Skravla. *udanna bondetamp*

Men eg vil no seie at sure-gubbens måte å snakke til dei unge kvinnene var hakket verre enn at dei gjekk med ryggen til. Vil vel tru at det står noko om korleis konversere i skikk og bruk, òg.

Skrevet

Det står vel en side eller tre om å opptre høflig og hvordan tiltale fremmede også, ja...

Skrevet

Verden går stadig fremover -hvem har vel ikke ønsket seg en syngende tannbørste...? I min ideelle verden ville den selvfølgelig hatt en skikkelig tenorstemme, men jeg innser jo at markedet nok er større for Justin Bieber-varianten :fnise:

Skrevet

Justin Bieber-tannbørste! :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...