Daria Skrevet 9. november 2020 Forfatter #26741 Skrevet 9. november 2020 Det er ofte der det brister når det gjelder utenlandsshopping - det er jo en grunn til at min bestilte julete i tre farger er på vei fra Trondeheim, ikke Fortnum eller Whittard...
Daria Skrevet 9. november 2020 Forfatter #26742 Skrevet 9. november 2020 Men en veske kan jo være i polyester...
Roadrunner Skrevet 9. november 2020 #26743 Skrevet 9. november 2020 Jeg fikk sms fra det lokale kjøpesenteret, med oppfordring om å starte julehandelen allerede nå for å unngå trengsel i desember. De lokker med gode tilbud i mange av butikkene. Vurderer sterkt en ettermiddagstur innom i løpet av uka, jeg vet jo i stor grad hva jeg skal kjøpe til de fleste... Har for øvrig tannlegetime denne uken, på fredag den 13. Kan det gå bra? To og et halvt år siden sist... Og da var det siste timen med skoletannlegen før vedkommende gikk av med pensjon. Jeg fortsetter på samme tannlegekontor (kommunalt og litt rimeligere), men altså med ny tannlege for første gang i mitt liv (bortsett fra reguleringstannlegen i tenårene). Smått skummelt!
Skravla Skrevet 9. november 2020 #26744 Skrevet 9. november 2020 8 minutter siden, Daria skrev: Det er ofte der det brister når det gjelder utenlandsshopping - det er jo en grunn til at min bestilte julete i tre farger er på vei fra Trondeheim, ikke Fortnum eller Whittard... Vinterteen fra Lille Valkyrien var veldig god.
Skravla Skrevet 9. november 2020 #26745 Skrevet 9. november 2020 8 minutter siden, Daria skrev: Men en veske kan jo være i polyester... Helt problemfritt... Den ligner jo nesten på andre ting jeg har sett hos deg også.
Daria Skrevet 9. november 2020 Forfatter #26746 Skrevet 9. november 2020 3 minutter siden, Roadrunner skrev: Jeg fikk sms fra det lokale kjøpesenteret, med oppfordring om å starte julehandelen allerede nå for å unngå trengsel i desember. De lokker med gode tilbud i mange av butikkene. Vurderer sterkt en ettermiddagstur innom i løpet av uka, jeg vet jo i stor grad hva jeg skal kjøpe til de fleste... Har for øvrig tannlegetime denne uken, på fredag den 13. Kan det gå bra? To og et halvt år siden sist... Og da var det siste timen med skoletannlegen før vedkommende gikk av med pensjon. Jeg fortsetter på samme tannlegekontor (kommunalt og litt rimeligere), men altså med ny tannlege for første gang i mitt liv (bortsett fra reguleringstannlegen i tenårene). Smått skummelt! Jeg har bare gode tannlegeerfaringer, så det går helt sikkert fint Min nåværende er faktisk yngre enn meg, og jeg har gått hos henne i ti år... Julegaver? Må jeg begynne å tenke på det også?
Daria Skrevet 9. november 2020 Forfatter #26747 Skrevet 9. november 2020 (endret) 4 minutter siden, Skravla skrev: Vinterteen fra Lille Valkyrien var veldig god. Den har jeg... 3 minutter siden, Skravla skrev: Helt problemfritt... Den ligner jo nesten på andre ting jeg har sett hos deg også. Bare nesten - jeg har faktisk ikke noe som egentlig er helt i den stilen. Men den står ikke noe om hvorvidt det er glidelås eller annen lukning på den - i det hele tatt var de litt gjerrige på bilder og beskrivelser. Jeg vil gjerne se bilder av ting både forfra og bakfra, Endret 9. november 2020 av Daria
Skravla Skrevet 9. november 2020 #26748 Skrevet 9. november 2020 Nesten ferdig med julegaver. Blir litt hjemmelaget i år.
Skravla Skrevet 9. november 2020 #26750 Skrevet 9. november 2020 1 minutt siden, Daria skrev: Den har jeg... Bare nesten - jeg har faktisk ikke noe som egentlig er helt i den stilen. Men den står ikke noe om hvorvidt det er glidelås eller annen lukning på den - i det hele tatt var de litt gjerrige på bilder og beskrivelser. Jeg vil gjerne se bilder av ting både forfra og bakfra, Hmmmm ja så klart du har vinterteen.... Ja, det kunne godt vært bedre beskrivelser og flere bilder.
Skravla Skrevet 9. november 2020 #26751 Skrevet 9. november 2020 Akkurat nå, Daria skrev: Leeenge til jul... 7 uker i følge Høie tidligere i dag.
Daria Skrevet 9. november 2020 Forfatter #26752 Skrevet 9. november 2020 Sånne har jeg faktisk - men mine er regnbuefarget. (Material: Knitted )
Skravla Skrevet 9. november 2020 #26753 Skrevet 9. november 2020 Great material.... De minner meg om noe fra din søsters butikk.
Daria Skrevet 9. november 2020 Forfatter #26754 Skrevet 9. november 2020 (endret) Du kan jo gjette hvem som hadde lagt dem under juletreet til meg i fjor Endret 9. november 2020 av Daria
Cata Skrevet 9. november 2020 #26755 Skrevet 9. november 2020 50 minutter siden, Skravla skrev: men jeg tror det kommer fra USA og da er portoen mer avskrekkende enn polyester.... Jeg har bare en ting å si i så måte: JetCarrier
Daria Skrevet 10. november 2020 Forfatter #26756 Skrevet 10. november 2020 I går begynte jeg tidlig på jobb for første gang på leeenge - det innebærer å stå opp kl 05 og er ganske brutalt brudd med døgnrytmen jeg har lagt meg til de siste månedene... Følgene var at jeg fant senga (med en bok) allerede 22.15 i går kveld og sov en time senere - usedvanlig tidlig i min verden - var våken og opplagt tilsvarende tidig i dag. Jeg kunne selvfølgelig ha brukt disse uventede timene til å gjøre noe nyttig, men vi vet jo alle hvor prioriteringene mine ligger, så jeg har hatt en deilig lang morgen med flere kopper te, Morgenbladet og Carl Frode Tiller. 🍵 Dagens store eksterne mål er Jernia - jeg trenger en saksesliper til mine sløve stoffsakser.
Daria Skrevet 10. november 2020 Forfatter #26757 Skrevet 10. november 2020 (endret) På 7.11.2020 den 10.17, Daria skrev: 07.11: En lest, tre kjøpt. Den savnede cdon-bestillingen har kommet - memoar fra en tidligere hoffdame og nær venninne av prinsesse Margaret - rojalt sladder i respektabel bokform 10.11: To lest, tre kjøpt. Carl Frode Tillers Begynnelser begynner med slutten - den middelaldrende Terje ligger døende på sykehus etter et selvmordsforsøk . Vi følger livshistorien hans baklengs, helt tilbake til en vanskelig oppvekst, i kapitler med overskrifter som To dager før det igjen, Tre måneder før det igjen, 14 år før det igjen. Det er stort sett de eneste tidsangivelsene vi før, så det gjelder å henge med. Etter hvert som Terjes fortid avsløres faller en del ting på plass, men en del overlates også til leseren å finne ut av selv. Terje jobber med naturvern og brenner sterkt for det, men mennesker er han ikke like flink med -han slår meg ikke som en spesielt sympatisk person. Men man trenger ikke like en karakter for å like boka, og jeg er glad i sånne puslespillkomposisjoner. Jeg fikk fem nye bøker i hus i går, men de teller ikke på statistikken - de er ikke kjøpt, de er vunnet Endret 10. november 2020 av Daria
Roadrunner Skrevet 10. november 2020 #26758 Skrevet 10. november 2020 Apropos tidlig start på jobb for deg, hvordan er det med formen?
Daria Skrevet 10. november 2020 Forfatter #26759 Skrevet 10. november 2020 Nå er den stigende igjen etter en laber høst - arbeidsinnsatsen ligger for tiden på 2x3t/uke. Stabil og forutsigbar er jo litt kjedelig...
Daria Skrevet 10. november 2020 Forfatter #26760 Skrevet 10. november 2020 (endret) Jeg kan melde om full måloppnåelse på det eksterne planet - saksesliper er i hus. Jeg kan også melde om at jeg nok skal styre unna min lokale Jernia til ting har normalisert seg. Ja, de har en skikkelig klønete planløsning selv i normale tider (som delvis skyldes lokalet, men jeg kan se for meg smidigere alternativer), som krever ekstra tiltak nå, og jeg er jo glad for at de tar det så på alvor, men man kan fortsatt prøve å ikke få kunden til å føle seg i veien. Man skulle jo tro de satte pris på all omsetning de kan få nå? Ikke minst kan jeg melde om full postkasse - tre pakker julete, en pakke adventste og tre cder har ankommet. Endret 10. november 2020 av Daria
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå