Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lukket siden til Fortnum & Mason i går kveld uten å tømme handlekurven først - så langt har jeg fått to mail for å minne meg på det. De skriver ikke go on, you know you want to, men det er jo det de mener... *står imot* 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer - rent hypotetisk, selvfølgelig - på hvorfor frakt på varer fra England er så varierende. £5 hos Cath Kidston, £16 hos Whittard - det er jo en ganske stor forskjell :vetikke: 

Og i en helt urelatert observasjon må jeg snart, hvis nedsteningen blir langvarig, gjeninnføre en dette-venter-jeg-på-liste. :plystre: Noe må man jo finne på mens man venter, for ikke å snakke om at det lyser opp lange, innholdsløse dager at det dukker opp noe i postkassa innimellom...

Skrevet

Så du har havnet på hjemmekontor og shoppekjøret..... :fnise:

Skrevet

Jeg har fortsatt bortekontor, men det er jo ikke så mange timene i uka. I dag begynte jeg tidlig og var hjemme kvart over 12...

Shoppekjør? Skjønner ikke hva du snakker om *host*firecderfirepakkertesjokoladelommeboktobroderipakker*host*

Skrevet

Jeg antar at den latteren er av det forståelsesfulle og gjenkjennende slaget, ettersom noe annet fort kan medføre knust glass...

Skrevet
30 minutter siden, Daria skrev:

Jeg antar at den latteren er av det forståelsesfulle og gjenkjennende slaget, ettersom noe annet fort kan medføre knust glass...

Selvfølgelig..... Alltid!

Skrevet

Jeg kom meg ut på tur i ettermiddag også. Må få inn igjen vanen fra i vår men det sitter lengre inne å gå ut i lett yr og mørke enn i sol og vår. 

Men har funnet meg en runde som er passe lang for en kveldstur. Den må justeres litt for å unngå å skli ned en bratt trapp full av råttent løv - og sikkert masse is til vinteren, men jeg får ta en runde i helgen å se. 

Skrevet

Justering høres ut som en god plan - raskeste vei ned er ikke nødvendigvis den beste... 🍂 Det hjelper å etablere en sånn vane mens det er lyst og varmt, da er det litt lettere å komme seg ut også utover høsten - men terskelen er helt klart høyere nå som det er så mørkt så tidlig. Jeg har også en fast runde, det gjør det også litt enklere når man ikke må tenke over hvor man skal gå. Ethvert valg innebærer tross alt tankevirksomhet og energibruk...

Skrevet
3 minutter siden, Daria skrev:

Justering høres ut som en god plan - raskeste vei ned er ikke nødvendigvis den beste... 🍂 Det hjelper å etablere en sånn vane mens det er lyst og varmt, da er det litt lettere å komme seg ut også utover høsten - men terskelen er helt klart høyere nå som det er så mørkt så tidlig. Jeg har også en fast runde, det gjør det også litt enklere når man ikke må tenke over hvor man skal gå. Ethvert valg innebærer tross alt tankevirksomhet og energibruk...

Jeg hadde vanen i vår og sommer - men så ble der mer tid på jobb og mer "tur" til og fra jobb og vanen skled mer vekk. Dessuten er det enkelt å få dagslys på verandaen om sommeren. Nå er det litt for kaldt å sette seg ut - stort sett. Og det å vandre litt i området gjør at man gjenoppdager gater og steder. :ler:  

Skrevet

Jeg har blitt mye bedre kjent i nabolaget de siste årene :Nikke: De siste balkonglunsjene har vært nokså korte og med et visst element av trass - det spørs om ikke sesongen er på hell...

Skrevet

Husker vi snakket om det i våres, at det tross alt var godt at pandemien traff på våren, med lysere dager, fint vær og «kun» påska som ble påvirket. Tenk så mye verre om det hadde vært høst, vått, mørkt, kaldt og trist, og tenk om det hadde vært i jula! :sjokkert:

And here we are.... :sukk:

Skrevet

Alt blir en vane, sa reven, han ble flådd...

Skrevet
1 minutt siden, Daria skrev:

Alt blir en vane, sa reven, han ble flådd...

Fysj, være grei med pelsdyra :fy_fy:

Skrevet

Led meg ikke inn i fristelse - jeg er som kjent i nettshoppingmodus, og den ville jo kle meg... Men ordet polyester har som regel en nokså avskrekkende effekt.

Skrevet
4 minutter siden, Daria skrev:

Led meg ikke inn i fristelse - jeg er som kjent i nettshoppingmodus, og den ville jo kle meg... Men ordet polyester har som regel en nokså avskrekkende effekt.

Polyester er aldri noe pluss..... og det var vel omtrent det eneste som hindret et kjøp. Den var jo skikkelig fin. 

Skrevet
3 minutter siden, Daria skrev:

Denne var jo også fin...

Det var noen fine plagg der.... men jeg tror det kommer fra USA og da er portoen mer avskrekkende enn polyester.... :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...