Daria Skrevet 4. november 2020 Forfatter #26681 Skrevet 4. november 2020 Det sier mye om at samfunn som overhodet ikke fungerer for veldig mange.
Skravla Skrevet 4. november 2020 #26682 Skrevet 4. november 2020 He Who should mot be named.... Har dessverre langt flere tilhengere i hjemlandet enn i resten av verden. Har noen av dem på fb og har mutet dem nå. Det er deprimerende å lese jubelinnlegg.....
Daria Skrevet 4. november 2020 Forfatter #26683 Skrevet 4. november 2020 Man skal jo huske at Hitler også kom til makten ved lovlige, demokratisk valg. Jeg har lyst til å tilføye uten sammenlikning for øvrig, men det føles faktisk litt feil...
Daria Skrevet 4. november 2020 Forfatter #26684 Skrevet 4. november 2020 Det et jo litt interessant, jmf utelivsbransjens insistering på at det er så lite smitte hos dem og så trygt å gå ut, at en ny undersøkelse viser at servitører og bartendere er av yrkesgruppene med høyest andel smittede ...
Daria Skrevet 4. november 2020 Forfatter #26685 Skrevet 4. november 2020 Entusiastisk Beethoven-dirigent i Filharmonien i kveld - på et tidspunkt så det nesten ut som om han danset fugledansen Han så ganske beveget ut under applausen - det er nok spesielt for mange, og kanskje særlig utenlandske dirigenter og solister, å faktisk ha et orkester å opptre med nå.
Daria Skrevet 5. november 2020 Forfatter #26686 Skrevet 5. november 2020 På 2.11.2020 den 22.26, Daria skrev: 02.11: En lest, ingen kjøpt. En middelaldrende lektor på Katta lever et svært strukturert liv, med uvissheten om en potensiell arvelig sykdom hengende over seg. Når han samme uke både får brev om innføring av fast arbeidstid og tilstedeværelsesplikt (et mareritt også for den mindre strukturerte lærer, etter diverse diskusjoner på jobb å dømme...) og utdyper sin relasjon til skolen nye bibliotekar (en avgjørende del av min motivasjon for å lese boka - hvor ofte får en vgs-bibliotekar være en romans drømmekvinne...?), blir jo livet utfordrende... Halvard Høllelands Faste rammer er dessuten en ekte Oslo-bok, her vandres det langs navngitte gater og foreleses i Oslo-historie (vår mann underviser tross alt i historie) over en lav sko. 05.11: En lest, en kjøpt. På dørmatten lå min nye finske almanakk for 2021 (teller ikke i statistikken...) og en roman som foregår i sin helhet på en London-buss. Hva som skjer med den andre boka jeg bestilte samtidig er uklart, ettersom cdon hverken driver med leveringsbekreftelser, følgesedler eller beskjed om forsinkelser når beregnet leveringstid er overskredet...
Daria Skrevet 5. november 2020 Forfatter #26687 Skrevet 5. november 2020 05.11: En lest, to kjøpt. Månedens Persephone lå i postkassa - om en ung britisk kvinne som drar til India med faren sin i mellomkrigstiden.
Daria Skrevet 5. november 2020 Forfatter #26688 Skrevet 5. november 2020 Det er sjelden jeg finner glede i en Molde-scoring, men når de tar ledelsen over Arsenal i London er det jo litt gøy (dessuten hjelper det å være Spurs-fan også )...
Daria Skrevet 6. november 2020 Forfatter #26689 Skrevet 6. november 2020 2020 oppsummert i overskriften på dagens nyhetsbrev fra Bokklubben: Kjøp nå - få håndsprit!
Daria Skrevet 6. november 2020 Forfatter #26690 Skrevet 6. november 2020 (endret) I butikken med ekstra lang handleliste før klokka ti - også kjent som på vei tilbake i pandemi-modus... Jeg oppdaget også når den lokale videregående skolen har tidlig friminutt (jeg har for lengst lært å unngå storefri) - i det jeg var ferdig kom det tenåringer strømmende i store munnbindløse grupper. Litt av problemet er at fordi de kan og må være så tett på hverandre i klasserommet er det ikke så lett å huske og/eller skjønne at de skal holde avstand ellers. Jeg har ikke vært mye på jobben i det siste, men argumentet men vi sitter jo så tett i klasserommet forekommer hyppig... Endret 6. november 2020 av Daria
Daria Skrevet 6. november 2020 Forfatter #26691 Skrevet 6. november 2020 Pandemi-panikkshopping for kulturkjerringer: Plutselig skal jeg på teater i kveld... Jeg har gledet meg i månedsvis til gjensyn med Slåttekaren på Det Norske, og skulle egentlig se den neste søndag - som så mye annet utgår jo det nå Men når kveldens forestilling hadde et ledig enkeltsete på rad 3 var det jo åpenbart ment for meg...
Roadrunner Skrevet 6. november 2020 #26692 Skrevet 6. november 2020 Så bra det løste seg med en billett i kveld! Jeg er spent på fortsettelsen her, foreløpig er det heldigvis lav smitte
Daria Skrevet 6. november 2020 Forfatter #26693 Skrevet 6. november 2020 Da var det slutt på det meste som er moro for denne gang - nå er det hjemmeliv og eget selskap som gjelder (samt en og annen tur på jobben). Gode man har et par uleste bøker å ta av...
Daria Skrevet 7. november 2020 Forfatter #26694 Skrevet 7. november 2020 Akkurat i tide for en ny runde med mye hjemmeliv har jeg fått nye naboer - med et lite barn... Jeg skal ikke klage så veldig (jeg har tross alt hatt naboer som kranglet så fillene og de nordnorske kraftuttrykkene fløy til alle døgnet tider og naboer som syntes nachspiel til kl 6 var en selvfølge), men jeg tror jeg har hørt mer fra dem den uka de har bodd her enn jeg gjorde fra de forrige på tre år...
Daria Skrevet 7. november 2020 Forfatter #26695 Skrevet 7. november 2020 På 5.11.2020 den 14.19, Daria skrev: 05.11: En lest, to kjøpt. Månedens Persephone lå i postkassa - om en ung britisk kvinne som drar til India med faren sin i mellomkrigstiden. 07.11: En lest, tre kjøpt. Den savnede cdon-bestillingen har kommet - memoar fra en tidligere hoffdame og nær venninne av prinsesse Margaret - rojalt sladder i respektabel bokform
Daria Skrevet 7. november 2020 Forfatter #26696 Skrevet 7. november 2020 Litt kultur på en lørdag - og litt av en kjole, ikke minst...
Daria Skrevet 7. november 2020 Forfatter #26697 Skrevet 7. november 2020 Da ser det faktisk ut til at det er offisielt - USA har valgt en ny president, og, ikke minst, en kvinnelig visepresident Men helt trygg føler jeg meg ikke før han er offisielt innsatt...
Skravla Skrevet 7. november 2020 #26699 Skrevet 7. november 2020 Ja, det tok litt av i ene chatten jeg er i..... Mye lykke ute å går blant de jeg kjenner over there.....
Daria Skrevet 7. november 2020 Forfatter #26700 Skrevet 7. november 2020 Det skjønner jeg godt. Det har jo ikke vært et helt vanlig valg (eller en helt vanlig presidentperiode), sterke følelser er lov... Jeg og søster diskuterte det forleden, at fire år med Trump får jo en norsk sosialist til å sette pris på Erna, tross alt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå