Daria Skrevet 2. november 2020 Forfatter #26661 Skrevet 2. november 2020 Det er mulig at jeg bevisst utelot et ord i overskriften nettopp for å tilrettelegge for alternative tolkninger...
Daria Skrevet 2. november 2020 Forfatter #26662 Skrevet 2. november 2020 02.11: En lest, ingen kjøpt. En middelaldrende lektor på Katta lever et svært strukturert liv, med uvissheten om en potensiell arvelig sykdom hengende over seg. Når han samme uke både får brev om innføring av fast arbeidstid og tilstedeværelsesplikt (et mareritt også for den mindre strukturerte lærer, etter diverse diskusjoner på jobb å dømme...) og utdyper sin relasjon til skolen nye bibliotekar (en avgjørende del av min motivasjon for å lese boka - hvor ofte får en vgs-bibliotekar være en romans drømmekvinne...?), blir jo livet utfordrende... Halvard Høllelands Faste rammer er dessuten en ekte Oslo-bok, her vandres det langs navngitte gater og foreleses i Oslo-historie (vår mann underviser tross alt i historie) over en lav sko.
Daria Skrevet 3. november 2020 Forfatter #26663 Skrevet 3. november 2020 Skummel dag... Jeg er redd for hvordan det går hvis Trump vinner, og jeg er redd for hva som vi skje hvis Biden vinner. Trump og gjengen hans slår meg jo ikke som gode tapere med respekt for de demokratiske funksjoner, om man kan si det sånn... Jeg har aldri vært av de som har drømt om å bo i USA, men jeg har aldri vært gladere enn nå for å befinne meg langt unna. 1
Roadrunner Skrevet 3. november 2020 #26664 Skrevet 3. november 2020 1 time siden, Daria skrev: Skummel dag... Jeg er redd for hvordan det går hvis Trump vinner, og jeg er redd for hva som vi skje hvis Biden vinner. Trump og gjengen hans slår meg jo ikke som gode tapere med respekt for de demokratiske funksjoner, om man kan si det sånn... Jeg har aldri vært av de som har drømt om å bo i USA, men jeg har aldri vært gladere enn nå for å befinne meg langt unna. Enig! Synes det er mange usikkerheter uansett hvem som vinner dette valget. Og pensjonsfondet mitt har vært rene sprettballen den siste tiden, noe sier meg at det ikke blir noe bedre utover i uka
Daria Skrevet 3. november 2020 Forfatter #26665 Skrevet 3. november 2020 Jeg tror at Trump hvis han taper noenlunde klart vil miste en del viktige støttespillere - noen fordi de tross alt innerst inne er proffe politikere som forholder seg til demokratiske spilleregler og noen fordi de er rene opportunister som skyr alt som smaker av tap og nederlag. Men en del av velgermassen hans på grasrota er jo spinnville...
Daria Skrevet 3. november 2020 Forfatter #26666 Skrevet 3. november 2020 Balkonglunsjene og utelesingstundene mine blir stadig kortere. Jeg har byttet fra sommerdyne til vinterdyne i dag. Det er mulig jeg skal se en sammenheng her...
Daria Skrevet 3. november 2020 Forfatter #26667 Skrevet 3. november 2020 Hvis jeg virkelig skal trekke de store linjene og/eller konspirasjonsteoriene her, er juletrærne på Tjuvholmen på vei opp og jeg fikk mail med tilbud på julecder* i dag også - jeg mistenker at alt her henger sammen, og at det hele kan spores tilbake til pave Gregor og keiser Julius Cæsar, evnt moder Natur... *Leser, jeg bestilte to. Jeg har jo nesten ingen fra før av...
Skravla Skrevet 3. november 2020 #26668 Skrevet 3. november 2020 Manglende opplysninger i innlegget over.... hvilke ble bestilt?
Skravla Skrevet 3. november 2020 #26669 Skrevet 3. november 2020 Jeg har ikke vinterdyne - problemet/fordelen med sovealkove i stedet for kaldt soverom. Men jeg synes solen forsvinner alt for tidlig på ettermiddagen. Men noe jeg håper var jo at allergien skulle gi seg.... men den gang ei. Mulig det har noe med at vaktmester har vært veldig aktiv med løvblåser på gangveiene rundt blokken i dag.
Daria Skrevet 3. november 2020 Forfatter #26670 Skrevet 3. november 2020 Løvblåser-allergien har det med å blomstre opp her på denne tiden av året - i form av irritasjon over bråket: hva er galt med en god, gammeldags rive (jeg måtte her en tur innom Språkrådet fordi jeg ikke ble enig med meg selv om rive eller rake egentlig var det korrekte ordet...)? - men det var kanskje ikke det du hadde i tankene...? ' Jeg bestilte den Christian Ingebrigtsen laget for Frelsesarmeen for noen år siden - den hadde høy youtube-rotasjon i heimen i fjor, og å ha cden er jo mer praktisk (sa en stadig mindre og stadig eldre andel av befolkningen) - og Silje Nergaard, siden den kostet den voldsomme sum av kr 29,-...
Skravla Skrevet 3. november 2020 #26671 Skrevet 3. november 2020 Her gikk det mer i nysing og tett nese. Men bråk-allergien er også der. Særlig under møter....
Daria Skrevet 3. november 2020 Forfatter #26672 Skrevet 3. november 2020 Hjemmekontorets gleder... Høie varsler nye innstramminger - særlig rettet mot situasjoner der mange mennesker møtes *ser engstelig på teaterbillettene mine* Hvis økningen fortsetter er det vel også et spørsmål om lenge videregående skoler får drive som normalt - det er ikke like lett å opprettholde faste kohorter (og avstanden mellom dem) der som i grunnskolen.
Skravla Skrevet 3. november 2020 #26673 Skrevet 3. november 2020 Oslo-folk lever som før Når det settes inn tiltak og man ikke merker nedgang i aktivitet så tenker jeg at man burde sperre mer.
Daria Skrevet 3. november 2020 Forfatter #26674 Skrevet 3. november 2020 Må man, så må man... Jeg blir litt provosert når jeg ser at utelivsbransjen i Oslo klager og protesterer - jeg skjønner at det er vanvittig kjipt og at det er et spørsmål om økonomi og arbeidsplasser, men det er tross alt også et spørsmål om ganske mye mer. Om det ikke nødvendigvis er så mange smittetilfeller som kan spores direkte til utesteder, er det å begrense åpningstider og sjenking også å redusere folk i gatene, taxikøer, mennesker på kollektivtransport, nachspiel og generelt ansamlinger av folk med promille, som i seg selv er en smitterisiko.
Cata Skrevet 3. november 2020 #26675 Skrevet 3. november 2020 Fytti....der spratt min kommune opp også - til over Oslonivå. Da fikk jeg jammen bruk for munnbindet jeg kjøpte i ferien for å ha i tilfelle rottefelle.
Roadrunner Skrevet 3. november 2020 #26676 Skrevet 3. november 2020 1 time siden, Cata skrev: Fytti....der spratt min kommune opp også - til over Oslonivå. Da fikk jeg jammen bruk for munnbindet jeg kjøpte i ferien for å ha i tilfelle rottefelle. Statistikken for landsdelen ble betrakelig forverret da bidraget fra din kommune tikket inn...
Cata Skrevet 3. november 2020 #26677 Skrevet 3. november 2020 1 time siden, Roadrunner skrev: Statistikken for landsdelen ble betrakelig forverret da bidraget fra din kommune tikket inn... Hm, det er vel i dette tilfellet "å trekke opp snittet" ikke har noen god klang...
Daria Skrevet 3. november 2020 Forfatter #26678 Skrevet 3. november 2020 Det er ikke alltid målet er å score mest og høyest... Ser flere små kommuner har kraftig smitteøkning nå - håper det blir lagt merke til av alle som i forrige uke ikke kunne forstå hvorfor de også måtte forholde seg til så strenge tiltak når det ikke var så mye smitte der de bodde... Jeg har latt både korona og presidentvalg seile sin egen sjø i kveld (innenfor alle smitteverntiltak, selvfølgelig) og kost meg med Dylan-teaterkonsert på Det Norske. Det viste seg at jeg kjente mer Dylan enn jeg var klar over...
Daria Skrevet 4. november 2020 Forfatter #26679 Skrevet 4. november 2020 Verden er jo ikke mindre skummel og ustabil nå... Sett utenfra, med alt vi vet om hva som har skjedd og ikke skjedd de siste fire årene, er det jo helt ufattelig å ta inn over seg at det er så mange amerikanere som faktisk ønsker dette fortsatt. Biden burde ha vunnet overlegent.
Roadrunner Skrevet 4. november 2020 #26680 Skrevet 4. november 2020 At dette valget er så jevnt som det ser ut til å være er intet mindre enn skremmende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå