Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagens opera var overraskende kort, bare en akt og med åpen slutt -jeg trodde det bare var pause helt til rulleteksten kom :fnise:

Jøss, så rart. Sjelden opera består av en akt....

Skrevet

Jeg syntes jo den første akten var innmari lang da, men jeg var ikke klar for at alt var over da rulleteksten kom... Ganske morsom, skikkelig metaopera.

Skrevet

Hørte på jazzradioen, og da Oscar Peterson ble spilt kom umiddelbart Thomas Byes stemme i hodet mitt "Oscar Peterson var klassisk skolert, jenta mi". Tror det er det som kalles varig mén... :fnise:

Forøvrig synes jeg Eg ser er et usedvanlig muntert valg for Nattønsket lørsag kveld. Garantert feststemning...

Skrevet

Lille Nokia-telefonen har innsett at den er i Norge igjen og skiftet fra finsk tid -det tok bare en uke. Å skifte til finsk tid tok den fem minutter... :fnise:

Skrevet

Jeg trodde det var relativt allment kjent at kvinner som prøver å få barn anbefales å begynne med folat omtrent før de begynner prøvingen? :vetikke: *skjønner ikke helt vinklingen på tv2-nyhetens hovedoppslag*

Skrevet

:Gjesp:

Tivoliet har kommet til byen! De kom i 2-tida i natt, med et titalls trailere de skulle lirke på plass på den ikke altfor store parkeringsplassen foran huset mitt -det tok to timer og bråkte noe ubeskrivelig...

Skrevet

Uffda! Uteservering og tivoli rett utenfor huset. :troest:

Men du har glemt å :hoppendeglad: for gårdagens kamp. Tenker Martin Andersen var i perlehumør da han forlot Trondheim i går kveld. :nigo:

Skrevet

:Gjesp:

Tivoliet har kommet til byen! De kom i 2-tida i natt, med et titalls trailere de skulle lirke på plass på den ikke altfor store parkeringsplassen foran huset mitt -det tok to timer og bråkte noe ubeskrivelig...

Festlig sted du bor på..... bokstavlig talt.

Skrevet

Han er jo alltid så sjarmerende når han er i det humøret... :fnise:

Skrevet (endret)

Festlig sted du bor på..... bokstavlig talt.

Javisst -full fart og stormende jubel... Det gir en litt forvirret "Er jeg egentlig våken nå?"-følelse når man halvt i ørska titter ut av vinduet i 2-tida og ser en karusell bli rygget på plass noen meter unna :fnise:

Endret av Daria
Skrevet

Egentlig er det litt dumt å oppdage sånt så tidlig -jeg er jo utålmodig på alle detaljer allerede :ler:

Skrevet

Er du? Det ville jeg ikke trodd.... :rosaengel:

Skrevet

Ingen kan vekke flytte-hjem-til-Oslo-lengselsen min som Rudolf Nilsen...

MIDT I BYEN

Lenge, altfor lenge var mitt hjerte uten sang.

Men nu bor jeg midt i byen som jeg gjorde før engang,

og mitt hjerte svinger frydefullt ved posthusklokkens klang!

Midt i byen, under taket på en gård av jernbetong.

Fjerne åser, trær og trehus kan jeg vinke til: So long!

Landlig fred er bra for mange. Salig hver på sin fasong.

Her på loftet kan jeg høre byens stemme dag og natt:

bilers brøl og trikkers hvin og unge kvinners lyse skratt.

Godt for mennesket å kjenne at han ikke er forlatt.

- - -

Byen, alltid byen, til jeg engang slukner brått

som en svart elektrisk lampe når dens glødetråd er gått.

Får jeg lyse litt i byen, så dens sinn blir mindre grått?

Skrevet

Du får flytte hjem til byen. Men jobb her hadde sikkert vært greit først.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...