Gå til innhold

The Daria diaries

Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

• 2 uker senere...

Det lurer jeg på...

1)Hvordan kunne Adil bli Heddapris-nominert? Det skal sies at jeg ikke har sett Jungelboken, som han ble nominert for, men de skuespillerevnene han la for dagen i Trollbyen var ikke akkurat imoponerende.

2) Hvor mange av de som uttaler seg i Gelius-saken har et forhold til kirken og hva det innebærer å være prest? Nettdebattene bærer preg av at de som uttaler seg er generelt motstander av kirken og alt den står for, og synes av prinsipp Gelius er kul fordi han opprører biskopene. Arve Juritzen -sist sett da han mente at dommen mot kvikklunsj-boka hans var det mest alvorlige angrepet på ytringsfriheten på år og dag -konstaterer at nå er også religionsfriheten angrepet. Arve, min venn (nuvel) -det er ingen som nekter Gelius å tro og mene akkurat hva han vil -bare ikke som prest i den norske kirke. I akkurat den stillingen er det litt fastlagt hva du tror... Det skumleste av alt er likevel påstandene om at menigheten står bak Gelius 100%. Når så mange mennesker er 100% enige, tyder det som oftest på et miljø hvor de med andre tanker enn de rådende ikke tør eller får lov til å ytre seg. En så kontroversiell skikkelse som Gelius vil det være uenighet om i de aller fleste forsamlinger.

3)Har det endelig klikker for kongehussynser Grimstad? I følge nrk radio tar han i klassekampen i dag til orde for å avskaffe ishockey fordi den fører til så mye brutalitet, under henvisning til at flere hockeyspillere er voldsdømte. Vissnok (forhåpentligvis bare som retorisk poeng) vil han smelte ishallene og fylle vannet i de tomme svømmebassengene, men det høres så absurd ut at jeg nesten tror jeg drømte den biten... Det ligger ikke noe på nettet ennå, så jeg venter i spenning på at posten skal komme med Klassekampen. I mellomtiden tenker jeg på voldsdømte håndball og fotballspillere og åpner for en høna-eller-egget-debatt: Blir uskyldige menn fordervet av å spille ishockey, eller er det en sport som trekker til seg litt utagerende typer? Eller er egentlig ikke hockey-spillere mer voldlige enn andre?

4) Når sluttet dagbladet.no å være en avis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke lure så fælt...... :troest: Stakkars lille hjernen.....

Men det forklarer hvorfor min del ikke funker i dag....du har hatt et overforbruk. :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Use it or lose it? :ler:

Get kutter MAX, FEM og Voice

Ikke noe stort tap -finalen i Ungkarskvinnen var jo forrige uke... -men jeg vil vite hva jeg får i stedet når de tar bort to kanaler. BBC? *håpe*

Jeg så også det..... Jeg ser ikke mye på FEM, så savnet blir ikke enormt.

Helt ærlig..... jeg tror ikke det kommer noen erstatningskanaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til kilden og se hva jeg fant:

Fem og The Voice erstattes nå midlertidig med kanalene BBC Lifestyle (tilgjengelig på kanalplass 91) og musikk kanalen VH1 på kanalplass 81. Dette er kvalitetskanaler med samme profil som de kanalene som nå går ut, og vil fra i dag og inntil videre være tilgjengelig for alle digital-tv kundene til Get.

:nigo:

Jeg hadde vel helst ønsket meg BBC entertainment, men jeg klager ikke... VH1 er jo dessuten mye bedre enn the Voice *fornøyd*

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mye grubling.

Jeg lurer på det samme når det gjelder punkt 2 og 3.

De andre orker jeg ikke gruble over, siden hjernen min bare har kapasitet til to ting om gangen.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant innlegget til Grimstad på Atekst -og jeg har ikke drømt. Fra siste avsnitt:

Smelt heller isen på arenaene og fyll vannet i de mange tomme bassengene rundt om i landet. Det kan redde liv i stedet for å påføre kraniebrudd.

Hele innlegget er så fjernt at hadde det vært skrevet av noen andre, ville jeg vært tilbøyelig til å tro at det var et forsøk på humor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...