Daria Skrevet 17 timer siden Forfatter #40141 Del Skrevet 17 timer siden Daria skrev (På 11.3.2025 den 10.32): 10.03: Syv lest, to kjøpt. Bøker hentet i postkassen... My Ántonia av Willa Cather og en btteliten sak som egentliger et fordrag Ali Smith (som kommer til Litteraturhuset i mai ) har holdt om Muriel Sparks. 15.03: Ni lest, to kjøpt. Fidelity av Susan Glaspell er en Persephone-utgivelse av en roman originalt utgitt i 1915. 11 år etter at da 23 år gamle Ruth rømte med en gift mann og ble fordømt og utstøtt av både familien og resten av småbyen vender hun tilbake ti farens dødsleie og alle gamle historier kommer til overflaten. Gamlekjæresten Deane, en av de få som visste og støttet den gang da, er nygift - det var ikke den hstoriens hans nye inflytter-kone ønsket seg i velkomstgave... Glaspells behandling av historien er dytig håntert - vi får mange synsvinkler og meninger fra mennesker det sjelden er vanskelig å forstå, også fra et 2025-perspektiv, selv om man ikke nødvendigvis er enig. Jeg tror jeg skjønner hvordan det vil gå - og jeg tar feil... Nu levande er den tredje og siste av Sara Löwestams Monikabøker. Monika tror hun har slått seg til ro med sin barnløshet, men så åpner det seg en ny mulighet... Samtidig fortsetter hun å utforske, oppsøke og dikte om slektshistorien, helt tilbake til 1700-tallet, og fundere på slekters gang, biologiens betydninger og tanker om barnløshet det er lett å kjenne seg igjen i. Jeg frykter en liten stund for slutten, men så tar den et perspektiv jeg ikke ventet, og som etablerte tenåringen Texas som en av mine favorittkarakterer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 17 timer siden Forfatter #40142 Del Skrevet 17 timer siden Alle som husker hvordan Andreas Wellinger gråt etter å ha mistet sammenlagtseieren i siste hopp i den aller første Raw Air-turneringen for noen år siden, unner ham å endelig klare det nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå