Gå til innhold

The Daria diaries

Daria

Anbefalte innlegg

Jeg handler ikke så mye på Bunnpris, men innimellom er det veldig kjekt å ha en butikk så nærme at jeg hverken trenger yttertøy eller staver. Tanken på å lage pastasaus uten løk ble for uutholdelig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daria skrev (25 minutter siden):

Jeg handler ikke så mye på Bunnpris, men innimellom er det veldig kjekt å ha en butikk så nærme at jeg hverken trenger yttertøy eller staver. Tanken på å lage pastasaus uten løk ble for uutholdelig :ler:

Løk er jo halve sausen! Godt det løste seg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man ikke har større problemer, gjør det som regel det :ler:

Plutselig var det liv i stilaset igjen for første gang på tre uker, det kom litt brått på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (2 timer siden):

Same procedure as every year - vi spiller fortsatt gjett partiet (og kan gjenbruke fasiten også...)

Stortingsrepresentant siktet for innførsel av MDMA

Hmm… :klo:  Jammen ikke godt å gjette det.  Men jeg tar en sjanse, og tipper at det er en av Listhaugs undersotter igjen… :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig nok... Det store spørsmålet er jo om man får svekket moral av å være medlem eller om de appellerer til de allerede moralsk tvilsomme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet jeg er sær (på så mange måter), men når man kommer inn på en så å si tom kafé, med to enslige mennesker i hvert sitt hjørnet - hvorfor velge det bordet som står tettest på der det allerede sitter noen? De var attpåtil finner, som jeg trodde var enda mer menneskesky enn nordmenn... De levde i det minste opp til stereotyen om å være fåmælte, så sånn sett ville jeg heller dem på nabobordet enn en høyrøstet gjeng litt lenger unna, jeg synes bare det er litt pussig...

Effektiv start på dagen, med en god økt hos fysio, pakkehenting på posten og årets første kafélesingsøkt (det er jo godt man er nokså altdrikkende, når hun i kassa ikke ser forskjell på earl grey og grønn te...), før jeg i anledning sol, blå himmel og overmot gikk hjem heller enn å ta trikken (ca 3 kvartaler lenger enn kroppen egentlig syntes var akseptabelt når det er for mye snø til å sette seg på en av benkene underveis...). :sol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det store internettet vet alltid hva du tenker... Da jeg vasket opp i går, så jeg litt på de gamle, slitte plastfjølene mine og tenkte på alt jeg har lest og hørt i det siste om at sånt bør byttes. I dag sendte bokklubben mail om tilbud på nye, fancy skjærefjøler i tre. Om jeg lot meg lure og bestilte i to størrelser? But of course... (Før jul kastet jeg en gammel kjele som begynte å få frynsete nonstick-belegg - det er heller ikke så sunt, har jeg hørt, og da kunne jeg jo ønske meg ny til jul... Den var så gammel at den ble med på flyttelasset da jeg flyttet hjemmefra, fra kjøkkenskapets overskuddslager...).

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettet vet hva du sier og tenker. Man slipper ikke unna..... 

Og utskifting av plast er aldri feil.... (trur eg). Og trefjøler kan saltskrubbes. 

Endret av Skravla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitte og/eller skadede plastredskaper er visst hvertfall lurt å bytte ut, sies det. Bakeboller og oppbevaringsbokser har jeg tenkt å holde på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påkledd og bespist før 12, akseptabel start på lørdagen :ler: Ingen planer for helgen, men det er sol ute - den burde vel avlegges en visitt. Skjønt, den skal jo være her i morgen også... Terskelen blir litt høyere når føret er som det er og det ikke egentlig er noe jeg må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har ferden gått helt ned til butikken i etasjen under… Skikkelig langtur på holka… :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Gi oss i dag vår daglige Bø!

Når det blir i overkant spennende for kommentator Stoltenberg ved siste skyting :rulle:

Sauen Shaun skrev (24 minutter siden):

Her har ferden gått helt ned til butikken i etasjen under… Skikkelig langtur på holka… :fnise: 

Lenger enn meg :ler: 

Det ble med tanken - hodet var ikke uvillig, men kroppen så ikke poenget. Dessuten var det jo både alpint og skiskyting, og et broderi å konsentrere seg om. Jeg prøver meg på broderi med tykk tråd og halve korssting på  stramei med påtrykket motiv, og foretrekker definitivt vanlig korsstingsbroderi. Men jeg må jo bli ferdig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Feller håper å vinne bjeller...

Spontanpoesi i alpinsendingen fra Adelboden, hvor utøverne vinner gigantiske sveitsiske kubjeller :fnise: 🔔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en plan om en litt lang søndagstur via to av nabolagets lesekiosker - en bunke ut, åpen for erstatninger inn - fulgt av en økt på treningsmatten. Kroppen fant ut at det var på tide å demonstrere igjen hvor fort og uventet den kan endre formen - jeg snudde meg i senga i natt og noe hadde åpenbart skjedd...

Men det ble tur (en runde på ca 2x2 kvartaler) og en stor pose klær til gjenvinning ut, en bok er ferdiglest og to kanner te tømt, så noen kryss på burde-listen har det blitt. Det gjelder bare å utforme listen med omhu... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja, det ligger mye velvære i en klokt utformet to do-liste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ukas liste har såpass mange må-punkter, med fem helse- og behandlingsavtaler, at burde-delen blir kort og fleksibel. Bøker å hente og levere, klesvask å rydde bort, oppvask som begynner å bli omfangsrik - det burde man i løpet av uken. Men ikke akkurat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 8.1.2025 den 18.27):

08.01: Fire lest, ingen kjøpt.

I Audur Ava Ólafsdóttors Frøken Island flytter Hekla fra et lite sted på Islands østkyst til Reykjavik. Året er 1963 og Hekla vil bli dikter, noe som ellers er forbeholdt mennene som sitter på kaféene og drikker kaffe. Hun flankeres av venninnen som er ung kone og mor og den homofile kameraten Jón John, som lengter ut og bort. KJønnsroller, store drømmer med og uten litterært tilsnitt og trange rom - og vulkaner, selvfølgelig og eksotisk.

12.01: Fem lest. ingen kjøpt.

Skinliv av Oda Malmin handler om tre mennesker som bor i samme bygård. Bjørn, som er vaktmester og har en fortid han vil holde skjult; Cecilie, som er nyskilt og krangler om barnefordeling med eksen mens hun er involvert i en lederstrid i regjerningspartiet og Astrid, en student med psykiske problemer. På sitt beste viser boka hvor stor forskjellen kan være på hvordan andre ser oss og hva vi selv ser og føler, men litt for ofte blir jeg bare frustrert over disse destruktive menneskene som ikke kommer noen vei og en historie som stadig lugger litt her og der. Språket gøir til gjengjeld godt mellom de tre stemmene - to på nynorsk (med litt forskjeller, som at Cecilie sier vi og Astrid me ) og en på bokmål, noe det faktisk tar litt tid før jeg legger merke til. Jeg prøvde stadig å fortelle elevene at når man først kommer inn i en bok, glemmer man hvilken måform man leser, men de trodde meg aldri...

Dessuten en frustrasjon jeg er klar over at er et meg-problem og min preferanse, ikke et litterært eller kvalitativt argument, men jeg vil vite hvor vi er! Historien foregår i Oslo, men det er ikke en eneste stedangivelse utover det. Min beste teori, etter å ha lest hele boka, er Bislett-området, men før jeg kommer dit har jeg allerede vært i 2-3 andre nabolag. Jeg blir en frustrert leser av sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På papiret var dagens treningsøkt så å si lik den jeg hadde på fredag. I følge kroppen var dagens adskillig hardere - jeg ble mer andpusten, svett og sliten mye raskere. Alt som skulle til var litt svimmelhet som meldte seg i helgen... (Men brenner jeg i det minste mer kalorier av den grunn? Neppe. Og DET er urettferdig! :jolie: ). 

Planen om en tur innom TGR etterpå (den ligger tross alt på trikkestoppet) utgikk, en kombinasjon av alle trappene og at gulvet så lite broddekompatibelt ut (og behovet var ikke så akutt - jeg søker ny eggetimer...). Årets første brev lå i postkassen - jeg har nå fire ubesvarte liggende og burde absolytt prioritere å gjøre noe med det snart :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (21 timer siden):

12.01: Fem lest. ingen kjøpt.

13.01: Seks lest, ingen kjøpt.

I Boulder av Eva Baltasar møtes en spansk og en islandsk kvinne et sted i Sør-Amerika og innleder et forhold. Ti år senere bor de i Reykjavik, og den ene vil ha barn. Hva nå? Om kjærlighet og moderskap og hva slags liv man vil leve - kort og kompakt og konsist (hele boka er på drøyt 100 sider og dekker rundt 15 år) og litterært og veldig lesverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...