Daria Skrevet 29. oktober 2024 Forfatter #39501 Del Skrevet 29. oktober 2024 Noen har tatt svingen litt for raskt... De nye trikkene har en nokså solid toppfart, jeg så en dundre over krysset i Bogstadveien tidligere i dag og tenkte at der gikk det unna. De stopper jo ikke akkurat på en femøring heller... (stavekontrollen vip rette femøring til femårig - det så ikke bra ut...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 29. oktober 2024 Forfatter #39502 Del Skrevet 29. oktober 2024 Foreløbige analyser antyder at trikken lå langt over både fartsgrense og anbefalt hastighet. Så blir jo neste spørsmål om feilen ligger hos fører eller kjøretøy... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 29. oktober 2024 Forfatter #39503 Del Skrevet 29. oktober 2024 Men da vi for andre gang er tomme for vann altfor lenge, huker vi tak i en tilfeldig servitør. Hun avviser oss – spør deres egen servitør (den nyansatte). Og dermed tar det 15 minutter til. Snakk om lagarbeid. Hadde jeg fått en sånn respons som gjest, særlig på et sted som Theatercaféen, tror jeg at jeg hadde blitt sittende og gape (og muligens sent en mail i ettertid). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 29. oktober 2024 #39504 Del Skrevet 29. oktober 2024 Daria skrev (1 time siden): Foreløbige analyser antyder at trikken lå langt over både fartsgrense og anbefalt hastighet. Så blir jo neste spørsmål om feilen ligger hos fører eller kjøretøy... Ja, så et klipp fra overvåkningskamera på TV2, det så ut til å gå urovekkende fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dallandra Skrevet 29. oktober 2024 #39505 Del Skrevet 29. oktober 2024 Sauen Shaun skrev (11 timer siden): Nå følte jeg meg plutselig veldig gammel… De var jo så små da vi var på tur sammen… Ja, det var den sommeren før eldstemann skulle begynne i første klasse, om jeg ikke husker helt feil. Jeg husker begge (alle fire) fikk sånn sett med blyanter og kopp for å ha dem i osv av deg. Tror den ene koppen har vært i omløp inntil relativt nylig, evt fortsatt står et sted. Kanskje en av guttene (eller begge?) fortsatt har den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. oktober 2024 Forfatter #39506 Del Skrevet 30. oktober 2024 Sol, te og utelesing med sjøutsikt på festningen etter kleenexforbruk, sjelevrenging og ny innsikt hos rogalendingen - en helt vanlig onsdag... I fjor kom vinteren omtrent nå, i år satser jeg på at utelesingsesongen varer en stund til, jeg trenger det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. oktober 2024 Forfatter #39507 Del Skrevet 30. oktober 2024 Dagens nyttige nerdelesingsoppgelse: Akademika (studentbokhandelen) har pensumlister, pent inndelt i enkeltemner, med både obligatorisk og anbefalt litteratur. Så mye mer oversiktlig og informativt enn å søke på måfå etter psykologibøker hos Deichman... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 31. oktober 2024 Forfatter #39508 Del Skrevet 31. oktober 2024 Det ble post-fysio second breakfast i friluft på vei hjem - et par unge menn fra Steinerskolen dukket opp på trikkestoppet med en kurv full av hjemmebakte cookies i anledning OD-dagen. De skal jo ha for innsatsen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dallandra Skrevet 31. oktober 2024 #39509 Del Skrevet 31. oktober 2024 Jeg har fått meldinger i dag fra elever som spør MEG, på OD-dagen, hva pengene går til. Og jeg som i min villfarelse trodde dette var elevinitiert, elevdrevet, og elevengasjerende… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 31. oktober 2024 Forfatter #39510 Del Skrevet 31. oktober 2024 #ikkealleelever... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 31. oktober 2024 Forfatter #39511 Del Skrevet 31. oktober 2024 Jeg har fått Perchs-julekakender Noe forsinket bursdagsgave fra søster som har vært på middag-og-skravlebesøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dallandra Skrevet 31. oktober 2024 #39512 Del Skrevet 31. oktober 2024 Heldige deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. november 2024 Forfatter #39513 Del Skrevet 1. november 2024 Jeg har sagt det før - fordelen med å kaste opp er at man er så mye mindre kvalm etterpå. Dagens uansett-ikke-så-ambisiøse planer er inntil videre satt på pause og under fortløpende revurdering... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dallandra Skrevet 1. november 2024 #39514 Del Skrevet 1. november 2024 Huff da. Håper det var en engangsforeteelse og at formen nå er upåklagelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. november 2024 Forfatter #39515 Del Skrevet 1. november 2024 Det ser ut til å bli med den ene runden, mat er fortært og formen er hvertfall bedre. (Dette er jo et evig definsjons- og diskusjonsspørsmål nå - legen på akuttmottaket tidligere i høst spurte Føler du deg frisk ellers?, og det har jeg strengt tatt ikke kunnet svare ja på uten forbehold siden 2016..). Sannsynligvis er det bare en av kroppens mange måter å si fra om at det har vært litt mye de siste dagene, på flere områder. Disse føelseskompetente vestlandsherrene inisterer jo på kroppens intelligens og kommunikasjonsevne, selv om jeg synes den både er vanskelig og uklar... Jeg kom meg ut en liten tur (lenger enn jeg hadde sett for meg, jeg får vel være forøyd med det) og innså at det uansett blåste for mye til å være en god dag for utelesing, men jeg satt litt i sola med tekoppen og så Kieferga legge fra land. 🚢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. november 2024 Forfatter #39516 Del Skrevet 1. november 2024 01.11: Ingen lest, en kjøpt. En bokpakke i postkassen, med en (nyutgitt) 50-tallsroman om unge kvinner i New York. Hva som har skjedd med den andre boka (sufragette-historie) som også skulle vært i pakken, er uklart - bokklubbens kundeservice kan vente seg en henvendelse... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 2. november 2024 Forfatter #39517 Del Skrevet 2. november 2024 Jeg tror det nærmet seg 11 timers søvn i natt... Mål for dagen er en tur ut, muligens innom butikken (men hovedhandelen kommer Oda med i ettermiddag), samt å vie oppvasken jeg har ignorert den siste uka litt sårt tiltrengt oppmerksomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 2. november 2024 Forfatter #39518 Del Skrevet 2. november 2024 Utelesing i sola og en tur innom Coop (de har enkelte varer på eget merke jeg naturlig nok ikke finner andre steder og må ha...) gjennomført. Oppvask skjer nok ikke med det første, men jeg trenger snart mer te... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dallandra Skrevet 2. november 2024 #39519 Del Skrevet 2. november 2024 Jeg våknet til en melding med invitasjon til kaffe «mens mennene kjører søppel» i dag, og siden har dagen vært strålende. En uke igjen av hyttetilværelse i byen og 105 dager til vi kan flytte hit fast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 2. november 2024 Forfatter #39520 Del Skrevet 2. november 2024 Ikke at du har nedtelling eller noe... Jeg har tilbragt lørdagskvelden med årets Nobelprisvinner og et par kanner te (samt litt mørk sjokolade), siden jeg innså for flere dager (uoffisielt flere uker) siden at bursdagsfeiringen jeg egentlig og gjerne skulle vært i var utenfor rekkevidde med tanke på både form og reisevei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå