Gå til innhold

The Daria diaries

Daria

Anbefalte innlegg

Daria skrev (Akkurat nå):

Det er jo også en god ESC-tradisjon - å likne litt på fjorårets vinner. Rybak startet en fiolintrend som varte lenge...

Fiolin er vel med i år også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skravla skrev (Akkurat nå):

Det var flettene sine det. De var finere i introen enn på scenen. 

Det bør være løshår involvert, eller blir jeg dypt misunnelig :fnise: Selv om jeg så meg i speilet forleden og innså hvor mye mitt har vokst siden jeg klippet det i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skal lese opp stemmegivingen fra Norge i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er fælt på flere måter enn jeg trenger nå. 

Kveldens andre mute-øyeblikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får vel prøve seg med litt spådommer i år også... Jeg tror Island, Irland, Serbia, Slovenia og Moldova ligger dårlig an, med Azerbadjan som utfordrer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skravla skrev (7 minutter siden):

Hvem skal lese opp stemmegivingen fra Norge i år?

Ingen anelse...

Skravla skrev (4 minutter siden):

Det der er fælt på flere måter enn jeg trenger nå. 

Kveldens andre mute-øyeblikk

Jeg hadde sansen - her var gåsehuden av det gode slaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (7 minutter siden):

Man får vel prøve seg med litt spådommer i år også... Jeg tror Island, Irland, Serbia, Slovenia og Moldova ligger dårlig an, med Azerbadjan som utfordrer. 

Jeg kunne godt tenke meg å ha med Island, men frykter at du har rett. 

Endret av Skravla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fem minutter igen er det vel på tide å komme med resultatet...? Jeg brukte pausenumrene til å pusse tenner, re opp senga og rydde vekk oppvasken, nå trenger jeg bare finalistene før jeg går og legger meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også pusset tenner. 

Gode tanker til dere i morgen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk - det blir godt å få det overstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De klarer det  faktisk med bare noen få minutter på overtid. 

Men altså.... mye dårlig videre i kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller hatt Australia enn Serbia, Irland og Slovenia.... men jeg kan jo ikke klage når jeg ikke stemte. 

Nå er det sengen..... Ses samme tid torsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke finale på hverken Australia eller Polen - det er jeg faktisk oppriktig overrasket over, og det vil jeg tro de er også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (2 minutter siden):

Ikke finale på hverken Australia eller Polen - det er jeg faktisk oppriktig overrasket over, og det vil jeg tro de er også...

Bare Kypros av mine favoritter i kveld gikk videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Begravelse overstått - litt vondt, litt godt, fin seremoni og hyggelig å treffe folk (inkludert en jeg sist så for +/- 30 år siden). Formen holdt ikke til samværet etterpå, det var jeg forberedt på. 50-60 mennesker i sosialt samvær i ett rom blir fort litt i overkant, i dag var det ikke så aktuelt å prøve. En kost/nytte-vurdering i kort og langt perspektiv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravla skrev (19 timer siden):

Bare Kypros av mine favoritter i kveld gikk videre. 

Ikke glem kroaten med kuer og blondeermer :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 5.5.2024 den 18.36):

05.05: To lest, en kjøpt.

Jinsei : Dansens kraft er av og om Maiko Nishino (fortalt til Ragnhild Laukholm Sandvik, som det står på tittebladet), prima ballerina ved Nasjonaballetten i mange år og nylig pensjonist (som man blir relativt tidlig som danser - hun er jevnaldrende med meg). Boka, som er ganske lettlest og svært rikt illustrert (jeg savner litt mer billedtekster) forteller om hennes vei fra dansende barn i Japan til solist på høyt internasjonalt nivå. Jeg har sett henne på scenen mange ganger og synes dette er interessant, men så veldig i dybden går det aldri (og kapittelen med "ballet for alle"-øvelser hoppet jeg over) - dette er mer liv enn ballett.

Christoph Ransmayrs Cox eller tidens gang handler om en britisk urmaker som kalles til det kinesiske keiserhoffet på 1700-tallet for å oppfylle keiserens store drøm (vagt basert på en faktisk urmaker, men selve hstorien er fri fantasi). I følge baksideteksten er dette et allegorisk eventyr og en enestående refleksjon over tid og eksistens. Det innebærer først og fremst et språk som blir så innviklet og høytflyvende og poetisk pretensiøst at både mening og engasjement blir skadelidende. Når jeg må lese en setning flere ganger fordi den er så krøkkete oppbygd at den går seg bort i sine egne kreative formuleringer (det er mulig de funker bedre på originalspråket tysk), henfaller jeg mer til konkret irritasjon enn eksistensiell refleksjon...

08.05: Tre lest, en kjøpt.

Nguen Phan Que Mais The Mountains Sing er en vietnamesisk slektsroman, som i hovedsak foregår under og etter Vietnamkrigen, med tilbakeblikk til landreformen på 50-tallet. Forfatteren er vietnamesisk, men har studert i Australia og har skrevet boka på engelsk - det gir gode innslag av språk, lokalkoloritt og kulturforståelse, men samtidig presentert på en måte som gjør den tilgjengelig for det internasjonale markedet. Det er både gripende og lærerikt, men bikker litt over i det søtladne og melodramatiske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRKs cup-reporter på Raufoss var på den lokale pubken før kamp (med kamera og i embets medfør, selvfølgelig) - og oppdaget først i pausen at han hadde fått et stort Raufoss-klistemerke på ryggen :fnise: Samme mann fikk utfordringer da det ble scoring mens han var på lufta - han hadde tatt av seg brillene for anledningen og så såpass dårlig at han oppga feil målscorer :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...