Gå til innhold

The Daria diaries

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bakker er ingen fordel i disse dager..... Men gangveier langs elv er heller ikke å anbefale. Gikk fra behandling og hjem langs Akerselva i går og der var det bulkete skøytebane med kun et par gruskorn å se.... Var ikke noe bedre å komme seg ned bakken fra bussen i dag.... masse grus, men den hadde smeltet ned i isen og isen hadde frosset til over. Så det ser tilsynelatende strødd ut. 

Skrevet

Jeg levde i den tro at siden det var så å si bare veier i går, ville det være enda bedre i dag og lot broddene bli hjemme. Det hadde frosset på i løpet av natten... Morgendagen ser ikke lovende ut, da blir det definitivt brodder fra start. Når jeg ikke har dem på tenker jeg at forskjellen uansett ikke er så stor, og så tar jeg dem på og innser at den er faktisk det..

Skrevet

Livet uten brodder ville vært slitsomt denne uken. :ler: Jeg har mine liggende i sekken hele vinteren men har kun hatt behov for de et par ganger tidligere i vinter. Og da nede i sentrum hvor det var "oppvarmede" fortau. Blir spennende å komme seg ned bakken i morgen ja. Veien er også glatt så jeg vet ikke om det er noe godt alternativ. 

Skrevet

Jeg merker veldig forskjell på veiene nede hos meg, som nok er prioritert område når det gjelder måking og strøing, og småveiene rundt fysio - der hadde jeg ikke kommet fram uten brodder, særlig ikke ned den siste bratte bakken. Å gå i veien er ganske skummelt når brøytekantene er så høye - dårligere sikt og vanskelig å komme seg unna om det kommer en bil litt plutselig. 

Skrevet
Daria skrev (Akkurat nå):

Jeg merker veldig forskjell på veiene nede hos meg, som nok er prioritert område når det gjelder måking og strøing, og småveiene rundt fysio - der hadde jeg ikke kommet fram uten brodder, særlig ikke ned den siste bratte bakken. Å gå i veien er ganske skummelt når brøytekantene er så høye - dårligere sikt og vanskelig å komme seg unna om det kommer en bil litt plutselig. 

De kjørte vekk snø ned bakken hos meg  faktisk. Det skjedde tirsdag så nå er det ikke noen brøytekanter igjen. Jeg har jo full forståelse for at lille blindveien hos meg ikke er topp prioritert i disse dager, men det hadde vært fint med litt mindre glattis. 

Skrevet

De høyeste brøytekantene jeg har sett i vinter rakk meg til langt over kneet - det er ganske heftig...

Skrevet

Ja, de har dukket opp her. Og etter snørydding så blir det litt fjellmassiver enkelte steder. Men nå er både brøytefjell og snøryddingsfjell borte fra fortau. 

Skrevet

Klart for morgendagens påfyll...

Skrevet
Daria skrev (3 minutter siden):

Klart for morgendagens påfyll...

I morgen er det vel meldt mest som sludd og regn, så jeg håper at halvmeter-høye brøytekanter ikke blir aktuelt. 

Skrevet

Men i dag varmet solen faktisk litt og det var deilig å være ute. Dro tidlig fra jobben for å nyte litt. 

Skrevet

Relativitet i praksis - to plussgrader er så mye varmere i januar enn i september :fnise:

Skrevet
Daria skrev (2 minutter siden):

Relativitet i praksis - to plussgrader er så mye varmere i januar enn i september :fnise:

Ja, og det er jo nærmest sommervarme nå - sammenlignet med for bare en ukes tid siden.

Skrevet

15 graders forskjell er jo litt... Jeg har gått fra to til ingen ovner, og det er oå ingen måte kaldt inne.

Skrevet
Daria skrev (2 minutter siden):

15 graders forskjell er jo litt... Jeg har gått fra to til ingen ovner, og det er oå ingen måte kaldt inne.

Samme her. Og solen varmer jo inn også når den lyser på vinduene. 

Annonse
Skrevet
Daria skrev (19 timer siden):

24.01: Ni lest, to kjøpt.

Stay true av Hua Hsu er en selvbiografisk bok (som han ikke gjøre noe forsøk på å gjøre til en roman, jeg takker ham for det...), først om fremst om hans collegeår på Berkeley og en nær venn som ble drept, om vennskap og musikk og om identitet, både når det gjelder å finne seg selv i overgangen til voksenlivet og å ha minoritetsbakgrunn - Hsus foreldre innvandret fra Taiwan på 60-tallet. I utgangspunktet har Hsu og jeg hatt svært forkjellige ungdomstider, ut over at vi er såpass jevngamle at mange av referansene hans er kjente foe meg, men samtidig får jeg likevel en sterk følese av gjenkjennelse i dette - mye av det man går gjenom akkurat i de årene fra barn til voksen er nok ganske universelt både følelsesmessig og sosialt, selv om det ytre sett tar ulike former.

25.01: Ti lest, to kjøpt.

Zadie Smiths The Fraud er månedens andre besøk i London og emegn i viktoriattiden - og begge med lesbiske innslag, uten at det egentlig står sentralt. Smiths roman er basert på faktiske personer og hendelser - en (nå) obskur romanforfatter, hans husholderske/slektning, slaveriet på Jamaica og en komplisert sak om påstått identitet er kjernen. Det hele er et puslespill sm stadig skifter tid og sted, det gjelder å følge med på hvor man er i historien, men jeg liker jo sånt.

Skrevet

Jeg vil våge den påstand at barnehageunger i blokk ikke trenger leke-instrumenter...

Skrevet

Nå har jeg vært litt sur kjerring, men når man går rundt og tigger penger på dørene hos folk, uansett hvor godt formålet, bør man være litt mindre opptatt av manus og mål og mer av responsen du faktisk får. Kom til poenget når jeg ber deg om det, og aksepter et nei hvertfall andre gang. Det siste sa jeg til ham i klartekst, og hørte så at han gjorde akkurat det samme hos naboen, som også prøvde å avskjære taleflommen...

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Jeg vil våge den påstand at barnehageunger i blokk ikke trenger leke-instrumenter...

Det er en påstand jeg nok kan være enig i. 

Skrevet
Daria skrev (12 timer siden):

Nå har jeg vært litt sur kjerring, men når man går rundt og tigger penger på dørene hos folk, uansett hvor godt formålet, bør man være litt mindre opptatt av manus og mål og mer av responsen du faktisk får. Kom til poenget når jeg ber deg om det, og aksepter et nei hvertfall andre gang. Det siste sa jeg til ham i klartekst, og hørte så at han gjorde akkurat det samme hos naboen, som også prøvde å avskjære taleflommen...

Sånt fremkaller sur kjerring hos meg også :opplyser:

Så da det ringte på for noen dager siden, og to damer stod utenfor, gikk jeg nesten umiddelbart i sur-kjerring-modus, forberedt på å måtte avskjære og takke nei opptil flere ganger. De presenterte hvor de kom fra, jeg sa i fra om at jeg dessverre ikke var interessert, og de takket pent og ønsket meg en fin dag videre. Tilbake stod jeg, relativt perpleks og litt forvirret. Så det ER faktisk mulig for disse dør-til-dør-aksjonistene å faktisk ta nei for et nei? :dåne:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...