Daria Skrevet 24. september 2023 Forfatter #36741 Skrevet 24. september 2023 (endret) Skravla skrev (8 minutter siden): Dumme kroppen! Men jeg er ikke helt enig med meg selv i om operaforestillingen var så der.... eller om den var en genistrek. Hege Høiseter var bra, men herrene fra koret var aller best. Kroppen er helt usedvanlig teit for tiden, faktisk... Grensen mellom middelmådig og genial er jo gjerne hårfin - men Hege Høisæter er stort sett alltid bra. Endret 24. september 2023 av Daria
Daria Skrevet 25. september 2023 Forfatter #36742 Skrevet 25. september 2023 Telefonens vane med å fortelle meg hver mandag om sist ukes skjermbruk er egentlig ganske interessant. Jeg ligger imponerende jevnt - de to siste ukene var på minuttet like i totalforbruk - og dagene er også i snitt ganske like. Med unntak av én dag sist uke, hvor forbruket lå mye høyere, og som jeg tror ved litt ettertanke skyldes et par lange pauser på vei hjem fra fysio...
Sauen Shaun Skrevet 25. september 2023 #36743 Skrevet 25. september 2023 Her meldes det om et svært ujevnt bruk av skjerm. Men jeg blir alltid flau over antall timer pr dag som blir surret vekk på unyttige spill…
Daria Skrevet 25. september 2023 Forfatter #36744 Skrevet 25. september 2023 Det gjør jeg på pcen - og den sladrer ikke
Sauen Shaun Skrevet 25. september 2023 #36745 Skrevet 25. september 2023 Daria skrev (9 minutter siden): Det gjør jeg på pcen - og den sladrer ikke Du er smart
Daria Skrevet 25. september 2023 Forfatter #36746 Skrevet 25. september 2023 Alternativt er jeg lat, svaksynt og praktisk anlagt - en stor skjerm som hviler i fanget er bedre på alle måter
Sauen Shaun Skrevet 25. september 2023 #36747 Skrevet 25. september 2023 Daria skrev (4 timer siden): Alternativt er jeg lat, svaksynt og praktisk anlagt - en stor skjerm som hviler i fanget er bedre på alle måter
Daria Skrevet 25. september 2023 Forfatter #36748 Skrevet 25. september 2023 Dagens overhørte tenåringer: -Sa du at de pleier å leke sammen?! -Neinei, de pleier å røyke sammen... Same, same Jeg kom meg en tur på biblioteket - det funker litt dårlig å kombinere det med fysio for tiden, så da får det bli egen utflukt på dager uten andre planer. Jeg leverte seks og lånte bare fire (to romaner, en psykologibok, en diktsamling), så nå er det samlede antall lån på et akseptabelt ti (med fire forskjellige forfallsdatoer). Jeg prøver å holde meg der sånn noenlunde, men det hender jo ting kommer litt ut av kontroll Med litt innsats da jeg kom hjem er dessuten en av de ti ferdiglest
Daria Skrevet 25. september 2023 Forfatter #36749 Skrevet 25. september 2023 Daria skrev (20 timer siden): 24.08: Ti lest, to kjøpt. 25.09: 11 lest, to kjøpt (og en på vei, melder Bokklubben), Monika Fagerholms Vidunderlige kvinner ved vann foregår i et sommerparadis i Finland noen somre tidlig på 60-tallet. Tre ganske forskjellige familier ferierer ved samme strand, helt til alt rakner og verden - både den store og den lille - aldri helt blir den samme igjen. De vidunderlige kvinnene, som også er de som forårsaker de store omveltningene, er Rosa og Bella, men historien følger først og fremst Bellas sønn Thomas og ser det meste fra hans synsvinkel - som forteller leseren mer enn han forstår selv. Jeg blir ikke helt enig med meg selv om hva jeg synes særlig om bokas siste del - den blir litt oppsummerende og uventet mørk, men hever samtidig boka fra det som ellers ville vært en nokså velkjent historie.
Daria Skrevet 25. september 2023 Forfatter #36750 Skrevet 25. september 2023 Dagens dobbel fra nerdeavdelingen - språk og musikal i skjønn forening Dette strålende eksempelet på langtidsplanlegging (When we're both 83 he can have all of me / When we're both 85 if I still am alive / Then tis Harry I'm planning to marry) begynner med linjene When ypu turn to the subject of Harry / That's a horse from a different safari - et uttrykk jeg ikke har vært borti noen andre sammenhenger. Derimot oppdaget jeg at a horse of a differenr color kan bety noe helt annet (med referanser til både Shakespeare og Trollmannen fra Oz) - og man må ja anta at safarihester kan komme i mange farger
Daria Skrevet 26. september 2023 Forfatter #36751 Skrevet 26. september 2023 (endret) Siste fysiotime på to uker gikk bedre enn ventet - nå drar hun på høstferie (Italia. Jeg er ikke misunnelig. Neida.) og forventer at jeg gjør en innsats på egen hånd i mellomtiden. I den mellomtiden skal jeg også ha tre bonus-helseavtaler, så jeg skal nok få tiden til å gå... Endret 26. september 2023 av Daria
Daria Skrevet 26. september 2023 Forfatter #36752 Skrevet 26. september 2023 (endret) Jeg er litt usikker på om jeg er smart eller lettlurt når jeg bruker 20% på to valgfrie varer-tilbudet hos Gudrun Sjödén på å bestille tykke strømpebukser (stripete! Orange/grå og to nyanser av grønt). Det er forbruksvare og sesongen er så smått i gang, men samtidig er unektelig ikke behovet veldig akutt og påtrengende - strømpebukseskuffen er stor og velfylt (og sortert etter farge ). I det minste er det litt lettere å forsvare enn flere kjoler og strikkejakker Endret 26. september 2023 av Daria
Daria Skrevet 26. september 2023 Forfatter #36753 Skrevet 26. september 2023 Det var så heftig ungeskrik ute at jeg måtte kikke - en mor, en tvillingvogn og to unger på ca 3, hvorav den ene var en hylende mark under armen hennes. Trassalderens gleder, og et av de øyeblikkene hvor jeg er godt fornøyd med egne livsvalg
Daria Skrevet 26. september 2023 Forfatter #36754 Skrevet 26. september 2023 Jeg fant litt inspirasjon og litt krefter og fikk ferdigstilt veske-omsømmen jeg startet på i sommer. Det ble ikke helt som jeg hadde sett for meg - det blir sjelden det når man syr etter innfallsmetoden - men jeg tror den har blitt hakket mer anvendelig. Dessuten fikk jeg testen symaskinen på hvor mange lag den kan sy gjennom (to lag tykk cordfløyel, to lag bomullsstoff og to lag tettvevd og tykk veskerem. Det gikk under tvil med litt lirking...) og fant en unnskyldning for å ta turen innom Sømsenteret i morgen også
Daria Skrevet 26. september 2023 Forfatter #36755 Skrevet 26. september 2023 Først og fremst vil jeg komme med en advarsel - denne siden begynner å spille tre videoer - med lyd - samtidig, hvilket ikke akkurat bidrar til å dempe fordommene mine mot innholdet (som ville gitt en norsklærer kløe)... Men etter å ha tatt trikken forbi et av strøkets skjønnhetssalonger, måtte jeg av ren nysgjerrig og en fullstendig mangel på begrep om hva det egentlig handlet om, google konseptet antirynkepute, med det fantastiske navnet Face in place (siden risikoen for at ansiktet ellers kan forskyve seg i søvne er stor). Begrepet skjønnhetssøvn har tydeligvis flere modifikasjoner enn jeg har vært klar over, men en vanlig pute kan tydeligvis være belastende for huden og gi soverynker (heller ikke et ord jeg har forholdt meg til før), til fortvilelse for utallige. Jeg kommer nok fortsatt til å sove godt og bekymringsløst om natten på min Ikea-pute etter å ha pådratt meg denne nye kunnskapen...
Sauen Shaun Skrevet 27. september 2023 #36756 Skrevet 27. september 2023 Ny kunnskap om hvor lettlurte folk er… Hvem lar seg lure til å kjøpe spesiell pute som skal hindre rynker???
Daria Skrevet 27. september 2023 Forfatter #36757 Skrevet 27. september 2023 Ganske mange, tydeligvis, siden det er et marked for det. Spesielt anbefalt for de med fillers, sto det - er du villig til å bruke så mye på utseende ditt, er antagelig ikke en spesialpute et veldig stort skritt. Yrs time-for-time-varsel sier potensielt en del nedbør den neste timen. Yrs nedbørvarsel sier opphold de neste 90 minuttene. jeg skal gå om ti minutter - regnfrakk eller ikke regnfrakk, det er spørsmålet. Jeg savner å bare kunne slenge en paraply i veska og være kvitt problemet...
Daria Skrevet 27. september 2023 Forfatter #36758 Skrevet 27. september 2023 Jeg kom meg - uten regnfrakk - tørr gjennom dagens utflukt. Med unntak av den svært lokale nedbøren det alltid er overhengende fare for hos vestlendingen (som kom med leseanbefalinger - bibliotekbestillinger er allerede på plass ), men den er heldigvis ikke på regnfrakk-nivå... Lageret av undertrådspoler er fylt på og jeg har hatt kvalitetstid med bok, te og sitronscone på Halvorsen. De neste timene står kvalitetstid med sjeselongen øverst på prioriteringslista...
Daria Skrevet 27. september 2023 Forfatter #36759 Skrevet 27. september 2023 Daria skrev (På 25.9.2023 den 17.49): 25.09: 11 lest, to kjøpt (og en på vei, melder Bokklubben), Monika Fagerholms Vidunderlige kvinner ved vann foregår i et sommerparadis i Finland noen somre tidlig på 60-tallet. Tre ganske forskjellige familier ferierer ved samme strand, helt til alt rakner og verden - både den store og den lille - aldri helt blir den samme igjen. De vidunderlige kvinnene, som også er de som forårsaker de store omveltningene, er Rosa og Bella, men historien følger først og fremst Bellas sønn Thomas og ser det meste fra hans synsvinkel - som forteller leseren mer enn han forstår selv. Jeg blir ikke helt enig med meg selv om hva jeg synes særlig om bokas siste del - den blir litt oppsummerende og uventet mørk, men hever samtidig boka fra det som ellers ville vært en nokså velkjent historie. 27.09: 12 lest, tre kjøpt. Første del av bokklubbestillingen har ankommet (sånn går det når man bestiller bøker med forskjellig leveringstid. Platekompaniet venter og samler opp, Bokklubben sender fortløpende) og er lest for lengst - for et par år siden, for å være nøyaktig. Byens bokstaver av Lars Saabye Christensen er en nydelig liten samling Oslo-dikt det ikke holder å ha lest, jeg trenger å ha den tilgjengelig i hylla.
Daria Skrevet 27. september 2023 Forfatter #36760 Skrevet 27. september 2023 Litt som når jeg ser fotballandskamper og husker den gangen fedrene til halvparten av spillerne var aktive...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå