Daria Skrevet 21. januar 2023 Forfatter #34261 Skrevet 21. januar 2023 Der store spørsmålet neste uke blir jo hvor grusom dressen til Atle er...
Skravla Skrevet 21. januar 2023 #34262 Skrevet 21. januar 2023 Daria skrev (Akkurat nå): Der store spørsmålet neste uke blir jo hvor grusom dressen til Atle er...
Skravla Skrevet 21. januar 2023 #34263 Skrevet 21. januar 2023 Vår flytting av Elektra var ikke helt gjennomtenkt gitt..... men man får med seg avstemmingen.
Daria Skrevet 21. januar 2023 Forfatter #34264 Skrevet 21. januar 2023 Skravla skrev (1 minutt siden): Stig van Eijk tilbake også.... Jeg har ikke savnet ham...
Daria Skrevet 21. januar 2023 Forfatter #34265 Skrevet 21. januar 2023 Skravla skrev (Akkurat nå): Vår flytting av Elektra var ikke helt gjennomtenkt gitt..... men man får med seg avstemmingen. Jaja, da blir det opptak søndag...
Daria Skrevet 21. januar 2023 Forfatter #34266 Skrevet 21. januar 2023 Skravla skrev (1 time siden): Han kommer neppe til å leve som et ekko inne i meg.... Ironisk nok er det denne som surrer i hodet nå...
Cata Skrevet 22. januar 2023 #34267 Skrevet 22. januar 2023 Daria skrev (13 timer siden): Jeg har et brukket gevær og en øy full av trær, så vær velkommen... Altså, hæ? Løfte? Trussel? Vil man vite...? Så lenge geværet er brukket går jeg for at det er et løfte.
Daria Skrevet 22. januar 2023 Forfatter #34268 Skrevet 22. januar 2023 Igjen ser jeg ikke så mye til sola yr påstår skal være der ute... Overskyet og 7-8 minusgrader roper jo ikke Kom ut og lek!...
Sauen Shaun Skrevet 22. januar 2023 #34269 Skrevet 22. januar 2023 Nå har jeg sett mgp, og lest meg opp på kommentarene her underveis. Og etter to runder, er Ulrikke fremdeles i en klasse over de andre…
Daria Skrevet 22. januar 2023 Forfatter #34270 Skrevet 22. januar 2023 Jeg ser ikke helt hvem som skal utfordre henne.
Sauen Shaun Skrevet 22. januar 2023 #34271 Skrevet 22. januar 2023 Ikke jeg heller. Jeg får bare mute når hun blir gjenganger på god morgen Norge igjen. Hun synger bra. Blir bare litt mye for meg når hun er stamgjest på skjermen min til morrakaffen…
Daria Skrevet 22. januar 2023 Forfatter #34272 Skrevet 22. januar 2023 God morgen, Norge ser jeg ikke på, så den problemstillingen slipper jeg De gangene jeg prøver, får jeg bare behov for å mute alle, spesielt programlederne... Jeg har gått tur *flink* Den ble ikke lang, men det var frisk luft, minusgrader og bakker involvert. Tanken om en liten økt på matten tror jeg forblir en tanke...Energinivå og søvn har vært på bunnivå i helgen, det jobbes nok litt bak kulissene, som gamle fysio sa en gang.
Daria Skrevet 22. januar 2023 Forfatter #34273 Skrevet 22. januar 2023 Daria skrev (På 20.1.2023 den 22.07): 20.01: Ni lest, fem kjøpt. Mary McCarthys The writing on the wall and other literary essays er (åpenbart( en samling litterære essays, skrevet på 60-tallet. Fordelen med å lese gamle essays er at man får innsikt i nye utgivelser og litterære debatter mens de pågikk, ulempene er at ikke alle nødvendigvis er så interessante eller så kjent i dag. Jeg leser McCarthys innlegg fra debatten om Hanna Ardents da ferske bok om rettsaken mot Adolf Eichman og omtalen av Vladimir Nabakovs Pale fire (en tilsynelatende vanvittig komplisert roman jeg ikke vil begi meg inn i frivillig) med interesse og blir igjen minnet om mine intensjoner om å gjenlese Madame Bovary, mens jeg sliter meg gjennom artikler om forfattere som i dag må kunne kalles obskure og utdaterte. 22.01: Ti lest, fem kjøpt. Thor Magnus Tangerås' diktsamling Ø er årets korteste tittel og sannsynligvis også en av årets vakreste bøker. Det handler om Øyvor, Tangerås' niese som får alvorlig hjerneskade ved fødsel og dør åtte år gammel; om sorg og om snø og om det matematiske begrepet Ø, som betyr en spesiell form for tomhet. I en annen sammenheng ville jeg sagt at det er Tangerås gjør med språket er en lek med ord, men det høres altfor muntert ut for stemningen i boka. Han vrir på ord og setninger og oppsett og dobbeltbetydninger og nesten like ord, som når han omtaler mor og foster som både nesta i hop og eit nøste av håp. Over det hele faller stadig snøen, dette er en bok jeg ikke kan se for meg å lese om sommeren.
Daria Skrevet 23. januar 2023 Forfatter #34274 Skrevet 23. januar 2023 Sto opp til sms med forespørsel fra psykofysio om jeg kunne komme kl 11 i stedet for kl 10 og har plutselig veldig god tid...
Sauen Shaun Skrevet 23. januar 2023 #34275 Skrevet 23. januar 2023 Hadde vært verre å stå opp til spørsmål om å komme en time tidligere…
Daria Skrevet 23. januar 2023 Forfatter #34276 Skrevet 23. januar 2023 Da hadde svaret vært enkelt, for det ville vært for sent Når hun spør på så kort varsel er det underforstått at om jeg ikke kan, forholder vi oss til opprinnelig oppsatt tid - det er pga avlysning mer praktisk for henne å endre tidspunktet og hun vet at jeg i utgangspunktet er fleksibel.
Daria Skrevet 23. januar 2023 Forfatter #34277 Skrevet 23. januar 2023 Dagens byråkrati: Det kom eget vedtak fra nav om opphør av aap, under henvisning til innvilget ufør. Det er vel fordi det i utgangspunktet er en egen sak og derfor også krever et eget sluttvedtak, men sett fra utsiden skulle man tro at det kunne holdt med en setning i det andre vedtaket...
Sauen Shaun Skrevet 23. januar 2023 #34278 Skrevet 23. januar 2023 Enkle løsninger er vel ikke det nav er kjent for?
Daria Skrevet 23. januar 2023 Forfatter #34279 Skrevet 23. januar 2023 Det gjelder nok de fleste saksbehandlende instanser. Vi hadde en del sånt da jeg jobbet på UDI også - sett utenfra var det overflødig byråkrati og tidsbruk, men på innsiden hadde det en nødvendig og åpenbar funksjon. Dagens økt er gjennomført - balanse og svimmelhet trigget og utfordret, lilletær og øyenbryn og det meste imellom er knadd og strukket, og sofaen er det naturlige tilholdsstedet de neste timene. Til tross for at dette var dagens eneste plan (i tillegg til å ta imot varer en gang mellom 14 og 16), har jeg likevel en følelse av å ligge en time etter skjema...
Daria Skrevet 23. januar 2023 Forfatter #34280 Skrevet 23. januar 2023 Assosiasjonshjernen var i MGP-modus - da var veien kort og åpenbar fra en te som heter 1001 natt og til Tor Endresen og Aladdin, anno 1994...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå