Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vaffelmangelen har slått inn her også - hvertfall ved sofaen. De på kjøkkenet er beregnet til morgendagen (dessuten er jeg mett...).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg er så trøtt i dag :Gjesp: ikke har jeg sovet lite eller dårlig (selv om søvnbehovet mitt helt klart er større enn det var), ikke har jeg gjort noe spesielt eller føler meg syk på noen måte, men dragningen mot senga er stor...

Skrevet (endret)

Dragningen mot senga tok overhånd allerede i 21.30-tiden - og søvnen inntraff likevel ikke før etter 05... Sånne netter er så frustrerende.

Som vanlig hadde dette med sommertid gått meg hus forbi inntil jeg oppdaget en diskrepans mellom huset digitale og analoge klokker og innså at det er jo denne helgen. Den dagen jeg bare har selvstillende klokker i huset, kommer jeg ikke til å registrere at det skjer...

Endret av Daria
Skrevet

-Ziga Jelar har en liten kule ventende på seg han også.

Skjulte trusler eller sesongavslutning i verdenscupen? Tolk fritt... :fnise:  Ryoyu Kubayashi sikret seg sammenlagtseieren foran Karl Geiger i aller siste hopp i siste renn. Hvem som var en av de første gratulantene da han hadde landet, med en lang og varm klem? Geiger...

Skrevet

-Nå er det adrenalin og glede!

:ler: Marius Lindvik både ser og høres sånn ut også - sinnsykt og faen var gjennomgangsordene mens han gliste fra øre til øre og sa at i dag skulle han feire alt som har skjedd i løpet av sesongen - OL-gull, VM-gull, dagen i dag - det er mye som skal tas igjen, så dette kan bli støgt... Her er det vel bare å følge med på insta :ler: 

Skrevet
Daria skrev (På 27.3.2022 den 11.04):

Dragningen mot senga tok overhånd allerede i 21.30-tiden - og søvnen inntraff likevel ikke før etter 05... Sånne netter er så frustrerende.

Særlig når man får to på rad, og den andre morgenen kommer med vekkerklokke... :Gjesp: Da er det jo greit at det som venter er psykofysio med en benksentrert time heller enn en morgenfrisk fysio med treningsforventninger (det er i morgen tidlig...). Jeg er strukket og tøyd og knadd (med og uten egeninnsats), har hentet påskete på posten og hatt ukas første kaféleseøkt, fulgt av lunsj på balkongen - med påskete. (det ble earl grey på kaféen - den som serverer te i kanner med skikkelig kopp og skål til. Nå hadde de til og med fått brett, det har jeg savnet...). 

Skrevet
Daria skrev (På 24.3.2022 den 21.27):

24.03: Åtte lest, fem kjøpt.

Deborah Devonshires All in one basket er en antologi (egentlig to, det er en samleutgivelse) med grevinnens ymse skriverier over mange år, fra dagboksnotater og ukebladspalter til bokanmeldelser (til tross for at hun hevder å ikke lese) og selvbiografiske stykker, om alt fra tilværelsen som husfrue på et av Englands største gods, Chatsworth og deltakelse i de store begivenheter, som innsettelsen av president Kennedy (altfor uformelt og dårlig planlagt for en engelsk aristokrat) til engasjement rundt have og høner. Når man er født Mitford og gift grevinne av Devonshire har man jo nok historier å ta av, og når hun i tillegg er skarp i formuleringene, full av humor (tidvis av det slaget man ikke forventer av en kvinne av hennes klasse og årgang) og fullstendig uten respekt for noe (muligens med unntak av kongehuset) blir det ganske underholdende lesning.

27.03: Ni lest, fem kjøpt.

Den som jakter kjærligheten i The pursuit of love av Nancy  Mitford (eldre søster av overnevnte grevinne Deborah) er Linda, ung og naiv og upolert, men fortellerstemmen tilhører hennes jevnaldrende, men mer intellektuelle og utdannede kusine Fanny. Det er 30-tall, med alt det innebærer, og Lindas familie og omstendigheter er ikke helt ukjente for de som har en viss kjennskap til Mitford-klanen, selv om selve historien ikke er selvbiografisk. Det er skaprt og underholdende og morsomt, selv om slutten føles litt brå og melodramatisk (noe man ikke skal utelukke at var et helt bevisst og ironisk valg fra Mitford).

Skrevet

Dagens i-landsproblem: Kaffebarer som er uventet stengt når de burde være åpne. En ting er at jeg ikke fikk min sårt tiltrengte post-fysio-hvil/te-scone-og-bok-kvalitetstid, men det veltet jo dagsplanen. Jeg skulle sitte der til butikkene åpnet og få unna et par ærend, nå var jeg i stedet hjemme før kl 10 og må finne noe annet å fylle formiddagen med. Vel å merke etter at jeg har fortært te og kjeks og kommet meg etter dagens utskeielser. -Er ikke dette stebrettet høyere enn det vi har pleid å bruke?, spurte jeg etter første sett, og fysio så uanstendig fornøyd ut :ler: 

Skrevet

Jeg sparer sikkert litt penger på at Arks annen etasje - hvor engelsk, fagbøker og papirvarer befinner seg - ikke lenger føles så tilgjengelig, men det er jo litt frustrerende. Jeg tillot meg jo å påpeke i vinter det problematiske i at de bruker så mye av trappa på å stille ut varer at det ikke er mulig å benytte seg av rekkverket på noen av sidene, men det er tydeligvis ikke noe som bekymrer dem. Nå kommer jeg meg alltid opp dit (og ned igjen, som kan være vel så utfordrende) hvis jeg virkelig vil, men det er såpass mange som i varierende grad sliter med å gå i trapper at man skulle tro at det også var i butikkens interesse, særlig når den faktisk er eneste mulige adkomst opp, å gjøre den så tilgjengelig som mulig. Det er ikke engang snakk om tilrettelegging, bare litt rydding og omorganisering. *vurderer å sende en mail, bare av prinsipp*

• Liker 1
Skrevet

Eh, jammen - jeg kikket ut og det er snø i i lufta? :sno: Det har da ikke yr sagt noe om... Fare for litt regn har vært antydet, men det regnet der er veldig hvitt for fast i formen...

Skrevet

Jeg lurer på om hun som lot hunden sin løpe fritt på Kontraskjæret og så måtte gå inn på ridebanen til politihestene (hvor det befant seg en hest med passer) for å hente den der, etter at hun gjentatte ganger hadde både ropt og plystret, har lært nå at den faktisk ikke er lydig nok til å kunne gå løst...? Pussig nok tviler jeg.

Jeg lurer også på hvorfor barnehager stadig vekk må være på tur der jeg befinner meg, men svaret på det er sannsynligvis at verden ikke dreier seg om mine ønsker og behov... Dessuten har jeg sett løvetann i dag, og mangler bare linerle på komplett vårbingo.

Skrevet

-I have never baked on am open fire before. Why would I that? People would think I was mad...

...sa Bake-Off-finalisten. Noen burde introdusere ham til norsk friluftsliv :ler: 

Skrevet (endret)

Peder Kjøs er sikkert dyktig, men jeg fikk litt avsmak for ham i den store markedsverdidebatten - det er ord jeg forventer at en psykolog ikke bruker om mennesker (og kanskje særlig ikke når man er en mann som snakker om kvinner i et relasjonsperspektiv). Når jeg allerede er forutinntatt, gir virkelig ikke kombinasjonen tittel og omslagsbilde her positive følelser...

Endret av Daria
Skrevet

Jeg starter ukas planløse dag med første episode i en ny Bake-off-sesong - min umiddelbare sympati og preferanse ligger jo uunngåelig hos den unge mannen som studerer litteratur og synger i kirken - og for seg selv mens han baker... :fnise: 

Være inne og vaske klær eller vandre på brygga og se om Accessorize har noen passende vesker eller sekker å by på, det er spørsmålet. Siden jeg er avhengig av vesker som kan henge skrått over brystet er en en ganske stor andel av samlingen for tiden ute av drift, og jeg savner litt variasjon både i størrelse og utseende...

Skrevet

Svaret viste seg å plutselig å hverken være vask eller vesker, men å treffe en venninne på kafé - jeg liker sånne overraskende alternativer :hoppe: Dessuten en unnskyldning for å grave dypt i klesskapet, det hører til sjeldenhetene for tiden at jeg skal ta av meg yttertøyet i selskap med noen som faktisk bryr seg om hva jeg har under (nei. Bare nei.).

Skrevet

:hoho: Jeg vet nok hva du tenkte...

Skrevet

Eliteserien i fotball har sesongstart på lørdag - på Eurosport er nedtellingen i gang med en maratonsending. 47:09:20 til avspark i skrivende stund... :ball: 

Skrevet

Det kom en mann på trikken med skipose, truger og stor ryggsekk - og en bok uten smussomslag under armen. Jeg anstrengte øynene alt jeg kunne uten å glane for åpenlyst, og oppfattet nok av tittel og forfatter til at jeg nå har klart å identifisere boka. Det var litt skuffende at villmarkens sønn ( med elektrisk tannbørste stikkende opp av et siderom...) bar på en italiensk kokebok...

Skrevet

Er det ufint å spørre hvor mange de testet for å komme til den konklusjonen, når noen skriver på facebook om å ha verdens beste kjæreste...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...