Daria Skrevet 28. september 2021 Forfatter #30281 Del Skrevet 28. september 2021 Du får skaffe deg en sånn vest... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 28. september 2021 #30282 Del Skrevet 28. september 2021 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 28. september 2021 Forfatter #30283 Del Skrevet 28. september 2021 Det er faktisk sol ute Hodet vil ut, beina synes bare tanken på å skulle reise seg fra sofaen er uaktuell... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 28. september 2021 #30284 Del Skrevet 28. september 2021 Samme her. I dag holder jeg sofaen med selskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 28. september 2021 Forfatter #30285 Del Skrevet 28. september 2021 Daria skrev (På 22.9.2021 den 15.37): Dessuten har jeg bestilt meg nye sko (jeg tenkte jeg skulle gjøre det enkelt og bestille de samme skoene, men de var selvfølgelig ikke lenger tilgjengelige i min størrelse (med mindre jeg ville ha samme modell i hvitt, og det ville jeg jo ikke)) og ny sekk (rød med hvite prikker - diskret, voksen og seriøs Men størrelsen var riktig, lommeutvalget av de bedre og prisen ditto)... Pakke er i hus, så nå er jeg igjen riktig skodd for fysio-timene. Jeg synes jo det jeg hadde var bedre enn erstatningene, men de gjør nytten (og sånn går det når man ikke passer på tingene sine ). Dessuten er sekken av det praktiske slaget som kan pakkes inn i sin egen lomme, og det er ikke så dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 28. september 2021 Forfatter #30286 Del Skrevet 28. september 2021 Svarene viser at Oslo-ungdommen i større grad enn resten av landet har følt seg negativt påvirket av pandemien. ...melder en ny undersøkelse. Tatt i betraktning av at tiltakene i Oslo har vært både strengere og mer langvarig i resten av landet er vel dette strengt tatt et faktum, ikke bare noe de føler... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 28. september 2021 Forfatter #30287 Del Skrevet 28. september 2021 Det er jo ikke det at jeg har noe behov for å føre noen lengre samtale med han i kassa på Kiwi, men jeg blir så provosert når han er så opptatt av sin private samtale med kompisen som kom innom at han knapt ser i min retning og bare slenger på en pose (jeg ikke ville ha) for å slippe å måtte avbryte praten for å spørre meg. Jeg vurderte å be om kvittering bare for å være vanskelig, men gadd ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. september 2021 Forfatter #30288 Del Skrevet 30. september 2021 Det jeg først og fremst leser ut av denne historien (utover at Bø-brødene og Emil Hegle Svendsen har en ganske barnslig humor, og det er jo ikke noe nytt), er at Bjørndalen ikke kan ta en (dårlig) spøk (litt lite humor og litt mye ego...?), og at det er nærliggende å tro at forbundets reaksjon hang sammen med hans reaksjon. Hadde han, som de andre som ble utsatt for det, tatt det med en latter ville ikke forbundet hatt noen grunn til å reagere så kraftig - og det er jo litt spesielt at det er stjerneløperens humør som skal styre sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. september 2021 Forfatter #30289 Del Skrevet 30. september 2021 (endret) Siden jeg allerede abonnerer på seks tidsskrifter i tillegg til Morgenbladet, Klassekampen helg og The New Yorker, som alle kommer ukentlig, og jeg ligger på etterskudd i lesingen av samtlige akkurat nå, er det jo åpenbart at det jeg mangler er et abonnement på en dagsavis Ergo har jeg gjort noe med det og har store ambisjoner om nye morgen- og frokostvaner... Endret 30. september 2021 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. september 2021 Forfatter #30290 Del Skrevet 30. september 2021 Jeg har vel knapt følt meg mer som en del av det store pensjonistdominerte fellesskapet på Filharmoniens konserter enn nå, når jeg står i heiskø med de skrøpelige med stokker og staver og kan snakke sykdom i pausen En av damene fra den fasten gjengen ved siden av meg lurte på hva jeg hadde gjort meg, og det viste seg at hun var fysioterapeut og hadde dermed både oppmuntrende ord og faglige spørsmål å komme med, både i pausen og i garderoben etterpå. Dessuten ble det jo konsertsnakk, både der og i heisen. To mektige korverk og en cellokonsert, av det moderne, litt atonale slaget, ledet av finskenåsåen i konfirmantdress. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. oktober 2021 Forfatter #30291 Del Skrevet 1. oktober 2021 Jeg kom ut i regnværet fra en krevende formiddagsøkt hos fysio og tenkte at det var boller-og-kakao-vær. Så kom jeg opp til trikkestoppet og duften av nystekte boller lå tung over området, takket være bakeren like ved. Det var jo flaks at trikken kom akkurat da. Eller uflaks, ettersom man ser det... Men jeg har kake i fryseren, og nok melk til å lage kakao. Tror jeg. Hvis ikke kan det fort bli en snartur til Bunnpris etterhvert, når virkningene etter dagens innsats begynner å gi seg Jeg hadde et nokså prøvende gjensyn med den store balanseballen i dag - balansen er ikke helt der den var for noen uker siden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 1. oktober 2021 #30292 Del Skrevet 1. oktober 2021 Blir innekos her etter jobb også ja, uten tvil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. oktober 2021 Forfatter #30293 Del Skrevet 1. oktober 2021 Postkassen kunne by på hele to håndadresserte konvolutter i dag, det er en sjeldenhet. Et takkekort og et personlig, håndskrevet brev Brevkampanjen min i vinter har båret litt frukter, jeg har ikke fått (eller skrevet) så mye brev på mange år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 1. oktober 2021 #30294 Del Skrevet 1. oktober 2021 Daria skrev (17 minutter siden): Postkassen kunne by på hele to håndadresserte konvolutter i dag, det er en sjeldenhet. Et takkekort og et personlig, håndskrevet brev Brevkampanjen min i vinter har båret litt frukter, jeg har ikke fått (eller skrevet) så mye brev på mange år. Så koselig! Tror jeg fremdeles har noen gamle brevark liggende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. oktober 2021 Forfatter #30295 Del Skrevet 1. oktober 2021 De hadde noen veldig fine på min lokale bokhandel en periode, så jeg hamstret. De ser faktisk ut som om de er beregnet på voksne, ellers så er det mest de mer barnslige variantene som har vært å få tak i. Jeg hadde en stor samling fra jeg var barn, da vi samlet og byttet og det var en stor greie en stund, men jeg tror den ble brukt opp i studietiden - vi skrev mye brev etter folkehøgskolen og som fattig student tar man det man har, om det så er Lillefot eller Sesam stasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. oktober 2021 Forfatter #30296 Del Skrevet 1. oktober 2021 01.10: En lest, ingen kjøpt. Madeleine Albrights Prague winter er en blanding av memoar og krigshistorie, med utgangspunkt i at hun som godt voksen oppdaget at hun var av jødisk herkomst og at store deler av familien hennes ble drept under Holocaust. Hun ble født i Praha sent på 30-tallet og faren hennes var en del av kretsen rundt den tsjekkiske eksilpresidenten i London under krigen og senere ambassadør til Jugoslavia, før familien fikk asyl i USA etter det kommunistiske kuppet i Tsjekkoslovakia. Selv om hun ta utgangspunkt i sin egen familie er boka mindre personlig og mer tsjekkisk historie enn jeg forventet, men hun skriver uansett godt og interessant - og når det gjelder tsjekkisk historie, både under krigen og mer generelt, hadde jeg mye å lære... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. oktober 2021 Forfatter #30297 Del Skrevet 1. oktober 2021 Oppsummering 3. kvartal: 83 lest og 30 kjøpt, hvorav 13 lest og en pågår. Tilsvarende tall fra samme tid i fjor: 90 lest og 63 kjøpt, hvorav 38 er lest og en pågår pr nå. At jeg bare ligger 7 leste bak fjorårets rekordår til tross for et par dårlige måneder er jo ikke så verst - og se så lite jeg har shoppet! Sånn går det når bruktbutikkene er så utilgjengelige... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 2. oktober 2021 Forfatter #30298 Del Skrevet 2. oktober 2021 02.10: To lest, ingen kjøpt. Dottern er Lena Anderssons oppfølger til Sveas son og handler om Elsa, som altså er datter av Ragnar og Sveas barnebarn. I forrige bok vokste folkhemmet og sosialdemokratiet fram, nå er det individualitetens og dekonstruksjonens tidsalder. Også her føles det som om ideene og budskapet er viktigere enn fortellingen, Elsa føles mer konstruert for forfatterens behov enn en troverdig romankarakter, hun henger ikke helt sammen. Det betyr ikke at boka ikke er lesverdig og underholdende, Andersson har en skarp penn og observasjonsevne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 2. oktober 2021 Forfatter #30299 Del Skrevet 2. oktober 2021 Forbrukerinfo: Jeg har planer utenfor huset i kveld, hvilken kan medføre at kveldens Stjernekamp-rapportering kan bli noe amputert. Dette til orientering. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 2. oktober 2021 #30300 Del Skrevet 2. oktober 2021 Her er det også bortekveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå