Gå til innhold

The Daria diaries

Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Et lett dryss av snø og litt kjølig ute. Her har turen gått til tannlege i dag. Falt ut en del av en fylling og heldigvis kunne tannlegen gi meg time raskt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært ute og vasset i snø og slaps, sett svaner og ender og hatt skulpturparken på Tjuvholmen helt for meg selv og fått baksiden av leggene dusjet av en utålmodig bilist i fotgjengerfeltet. Godt jeg hadde tykke leggvarmere... 

Dessuten har jeg fått tilsendt nytt bankkort - signet være DNB som fortsatt har bilde på kortet. Det er overeksponert og 20 år gammelt, men det blir fortsatt godtatt som ID når det trengs (primært når jeg skal hente pakker).

Nå: Lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens samtaleemne på premieseremonien etter skiskytingsrennet - hva i all verden skulle glassklumpen de fikk brukes til? Det så hvertfall ut som om det var det Legræid og Guigonnat diskuterte... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt stor glede og nytte av Postens på-døra-levering i vinter, men det blir jo litt latterlig når pakken han kommer med er så liten at den fint kunne gått i postkassen... Vanlig postgang var ikke et alternativ da jeg bestilte - jeg kunne velge mellom å hente i butikk en busstur unna, hente på et eller annet utleveringssted som nok er i nærheten eller få den levert på døra (og prisen var den samme), så da var jo løsningen opplagt, men man skulle jo tro det hadde vært enklere at den vanlige postmannen hadde levert den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går: Store mengder snø. :kalle:  I dag: Årets første balkonglunsj :sol: 

Velkommen til våren i Norge... :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring er ord som føles ganske overflødige når samme person har sagt dem mer enn et par ganger og/eller sykdommen er av det langvarige og ikke-akutte slaget. Min leder insisterer fortsatt på å avslutte hver eneste samtale vi har med dem, selv etter fire og et halvt år... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer flere tiltak i Oslo

Steen sier at det kan bety stenging av såkalte én-til-én-tjenester. Det inkluderer blant annet stenging av frisører, tannleger, fysioterapeuter og blomsterforretninger.

Jeg synes det er litt pussig å sidestille blomsterbutikker og frisører med tannleger og fysioterapeuter - det er en viss forskjell i viktighetsgrad her, selv om smitterisikoen skulle være relativt lik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolade på netthandel har jeg aldri vurdert... Holder med de kaloriene jeg får kjøpt i butikken i etasjen under leiligheten :sjenert: 

Daria skrev (På 8.3.2021 den 20.38):

:ler:

Jeg ser for meg at når verden begynner å bli normal igjen, blir det en helgetur til Göteborg eller Karlstad med hamstring av te, sjokolade, kjeks og smøreost - damene som vet å harryhandle :fnise: Dessuten trenger jeg å fråtse litt i svenske pocketbøker igjen...

Her savnes helgeturer til Danmark... :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seks små, tre store og en omfangsrik barnevogn syntes en tur i butikken var en fin fellesaktivitet på en nedstengt lørdag... :rolleyes:

Sauen Shaun skrev (41 minutter siden):

Sjokolade på netthandel har jeg aldri vurdert... Holder med de kaloriene jeg får kjøpt i butikken i etasjen under leiligheten :sjenert: 

Du har en sånn du også? Man må vel kunne si at det har både fordeler og ulemper :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sauen Shaun skrev (55 minutter siden):

Sjokolade på netthandel har jeg aldri vurdert...

Hmmm. :sikle: *en ide blir født *

Rett nok har jeg kalorier rett over gata men en netthandel med ekstra god sjokolade til påske ....hmmmm. Vår ( u) venn Covid spratt med ett opp her også så det ser ut som potensielt familiebesøk i påska kanselleres. Må visst holde meg innafor kommunegrensen (med maske på). Kan i allfall ikke kjøre "halve landet" slik det er nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Led deg ikke inn i fristelse, du finner veien selv? :fnise: God sjokolade til påske hører jo med. Kanskje jeg må ha påskeegg fra Pascal i år - man skal jo støtte det lokale næringslivet i disse trange tider... :lur: *finner også fram i fristelsen helt på egen hånd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Daria skrev (4 timer siden):

Ikke det minst fristende påskeegget jeg har sett... :plystre: 

Lønningsdag kommer før påske... Hmmm. (Ikke at jeg har problemer med å kjøpe påskeegg sånn til vanlig men denne månedens lønn er bittelitt mer anstrengt pga. ny varmepumpe og jeg tenkte jeg kunne klare meg uten å åpne sparekontoen. ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sprette sparekontoen for et fancy påskeegg er kanskje en smule ekstravagant... :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (2 minutter siden):

Å sprette sparekontoen for et fancy påskeegg er kanskje en smule ekstravagant... :ler: 

DET var nå mer til ære for pumpa da... :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...