Gå til innhold

The Daria diaries

Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sitat

I’m reminded of a popular John Waters quote: “If you go home with someone and they don’t have books, don’t fuck them.” When I was younger I took this flawed concept to heart: I shouldn’t be with someone who doesn’t have books because that means they don’t read, and if they don’t read they’re….what? The implication is that if someone doesn’t read, doesn’t have shelves of books in their home to display their intelligence, they’re uneducated and unsophisticated. It’s a very morally superior view, snobbish and condescending. And I reject that.

Selv lever jeg helt fint med å være snobbete og nedlatende... :fnise: (dessuten er det faktisk litt latterlig å sidestille å ikke ha eller å ha lest bøker i land hvor tilgangen er så forskjellig som det hun skisserer). Jeg skal jo ikke nekte for at jeg føler meg truffet av ganske mye i denne artikkelen om å ha mange bøker - bare tanken på å skulle ha en boksamling på 10-15 bøker (jeg har 6 liggende bare på stuebordet i skrivende stund (jeg ryddet nettopp fire på plass...)) er jo nok til å framkalle angst og åndenød. Men den sier ikke noe om bøker i bruk - jeg er ikke nødvendigvis ferdig med en bok fordi jeg har lest den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten forvarsel (men fullt forklarlig...) hostet youtube-algoritmene fram denne :grine: På den ene siden er jeg fortsatt sjokkert over at hun faktisk røk ut på denne, men samtidig er det jo ikke akkurat et publikumsfrieri å stille med en ukjent, relativt stillestående og lite munter sang og opptreden. Jeg får jo hele musikalen og alt som ligger bak fortvilelsen hennes i hodet umiddelbart (og det gjør åpenbart også Frank Kjosås, der han sitter og blunker alt han kan :fnise: ), men det er vel ikke det som appellerer til folk flest en lørdagskveld...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt mange spørsmål og undringer rundt Bertheussen-saken, og Eldens prosedyre hjelper egentlig ikke... Når han argumenterer med at dersom hun blir funnet skyldig er det en familietragedie, noe som bør være et formildende aspekt - mener han på generelt grunnlag at det er mindre ille å utsette dine nærmeste for noe straffbart? Burde det ikke være motsatt, egentlig? Dessuten mistenker jeg at  kunstnerne bak Ways of seeing, som fikk ganske mye pes og ubehag som følge av dette, ikke vil være enige i familie-definisjonen. Neppe Tybring-Gjedde heller, i grunnen...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så mye enklere det ville vært å holde avstand i butikken hvis voksne mennesker klarte å handle alene. Dere er to voksne mennesker og en barnevogn - da foreslår jeg at en av dere venter ute med vogna. Jeg undrer meg også over de fire som insisterer på å stå i kø for den betjente kassen når fem av de seks ubetjente kassene er ledige, men akkurat det gjør jo ting enklere for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt sol ute - jeg overveide et øyeblikk å sette meg ut med tekoppen, men fant ut at jeg ikke var så trassig. Det er jo ikke akkurat varmt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid noe å lære på QI. I dag har jeg lært at getting off at Fratton er marineslang for for tidlig sædavgang - bortsett fra at da jeg googlet det for å sikre at jeg hadde oppfattet navnet riktig viste det seg at det vanligvis brukes om er å hoppe av i svingen... Uansett er forklaringen at Fratton er en togstasjon rett før Portsmouth, hvor marinens hovedbase ligger :fnise: Jeg har også lært hvordan man skal huske hvilken side av båten den røde lanternen er på - port is red :vin: At jeg aldri husker forskjell på port/babord og styrbord uansett er jo en annen sak... 🛳️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldens to store spørsmål: Hvem har de hostet opp som disco-ekspert i år, og har deltakerne klart å finne sanger som faktisk er duetter, heller enn å bare tenke denne sangen vil jeg synge, det er jo bare å fordele teksten mellom oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang noen snakker om disco, tenker jeg på SATC-episoden hvor Mirandas mor dør og blomstene de andre sender viser seg å være i overkant overdådig og glitrende, og Charlotte sukker at they were meant to say "We're so sorry for your loss", not "You're dead, let's disco!". :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmen hennes blir litt for puslete for låta - hun synger jo bra, men den krever det lille ekstra hun ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lite sier vel disco som en glitterbadedrakt med frynser... :fnise: 

Ingen av dem har vel overbevist så voldsomt så langt - helt greit, men ikke så mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig - og sikkert helt tilfeldig - at to av Monas tre favoritt-duetter fra tidligere sesonger inkluderte dagens to ekspertdommere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, aldeles ikke :vinke: . Colaen, strikketøyet og jeg er med. Selv om jeg heier på Knut Marius så synes jeg begge damene hadde mer tak på discoen. Syntes kanskje Sandra var et lite knepp over Ingeborg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...