Gå til innhold

The Daria diaries

Daria

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Cata skrev:

Danset Thomas videre? 

Ja, Thomas er fremdeles med! Agnete og Siri er ute 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den første Bridget Jones-filmen går på tv - i den er Bridget hele 32 år og praktisk talt utgått på dato... *føler meg eldgammel* Jeg elsker at de fikk Colin Forth til å spille Mark Darcy - karakteren er jo basert på hans Mr Darcy-tolkning fra Pride & prejudice (noe som igjen medførte at den scenen i boka hvor Bridget faktisk intervjuer Colin Firth av åpenbare grunner måtte utgå... :fnise: ). Bridget er for øvrig en de karakterene jeg synes har klart overgangen fra bok til film best, fordi Helen Fielding var så involvert i filmen - alle nye scener i filmen føles likevel helt Bridget. En annen som var involvert i å skrive manus til filmen er mannen som også skrev manuset til nettopp Pride & prejudice (noe jeg oppdaget nå fordi jeg tilfeldigvis leste navnet hans i en artikkel om serien for en time siden) - det kan jo ikke være helt tilfeldig... :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Programmet inneholder gjennomgående banning og er kun egnet for voksne.

Og nå: Stand-up på BBC... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hunden får øye på meg, stopper og nekter å gå videre, mens logringsfrekvenser øker med hvert skritt jeg tar i riktig retning, må man jo bare stoppe og kose litt... -Hun er så glad i mennesker, du kan bli stående der resten av dagen, humret eieren :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Daria skrev:

Når hunden får øye på meg, stopper og nekter å gå videre, mens logringsfrekvenser øker med hvert skritt jeg tar i riktig retning, må man jo bare stoppe og kose litt... -Hun er så glad i mennesker, du kan bli stående der resten av dagen, humret eieren :ler: 

:hjerter_rundt: Koselig med sånne hunder, og helt OK når eier gir tillatelse til kos og klapp. For mange år siden hadde jeg en "close encounter" med en svært vennligsinnet engelsk bulldog. Jeg tror bikkja falt pladask. Han begynte omtrent å gå i ring rundt beina mine og da eier og hund omsider skulle gå videre så var det meget motvillig trasking av den firbeinte. Kunne omtrent føle rosa tegneseriehjerter fløy gjennom lufta. Jeg må ha vært den beste bakørekløeren ever :ler: . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix:

Sånne øyeblikk er gull verdt! Kan melde at å påtreffe nabohund (og eier) mens jeg bærer en papirpose med take-away middag også fungerer veldig bra :ler: Det endte med at eieren og jeg ble enige om at det beste var om jeg gikk foran, ellers hadde han aldri fått med seg hunden :fnise: Heldigvis møttes vi i et kryss og skulle samme veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig ikke så veldig hundemenneske, men det er jo ikke så ofte noen blir så forventningsfulle og entusiastiske bare ved synet av meg :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Daria skrev:

Jeg er egentlig ikke så veldig hundemenneske, men det er jo ikke så ofte noen blir så forventningsfulle og entusiastiske bare ved synet av meg :fnise: 

Det er noe ved synet av "lykkelig hund" som gjør en varm om hjertet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag lurer jeg på:

*om alle mørkkledde, lys- og/eller refleksløse joggere, syklister og hundeeiere tror at de lyser i mørket, eventuelt hvor høye tanker de har om alle andres nattsyn.
*hvorfor dokumentarserien om å reise i Odyssevs forspor kjølvann har innslag om annen verdenskrig og Victoria Hislop.
*hvem av alle de intelligente menneskene i Trumps valgkampanje som planla at Melania skulle delta på et valgmøte mens hun fortsatt er koronasyk og hoster - en deltakelse avlyst på kort varsel "for å være ekstra forsiktig". Eller ren selvfølgelighet, som de fleste andre ville kalt det...
*hvor egoistisk det er at noe av det jeg ser fram til med å bli ferdig med det amerikanske presidentvalget (forutsett at det ikke fører til at verden går under) er å få tilbake en viss normalitet i feeden min både på twitter og insta... En ting er at amerikanerne jeg følger er opptatt av dette, men det er jo nok av nordmenn som ikke har twitret om annen de siste månedene.
*om jeg har lyst på sjokolade - bare en liten bit... :sjokolade:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.10.2020 den 17.05, Daria skrev:

17.10: To lest, ingen kjøpt.

Painter of silence foregår i Romania - ikke det stedet jeg leser om oftest (selv om forfatter Georgina Harding er engelsk). Nåen år etter krigen dukker en døvstum mann opp på et sykehus i en av landets større byer, og en ung sykepleier  vier ham oppmerksomhet - ikke helt uten grunn. Fortiden deres - den felles og den adskilte - nøstes opp i rykk og napp, i hennes enetaler og tanker, i hans mange tegninger og ordløse minner. Det blir aldri overtydelig, aldri melodramatisk; Harding behersker antydningens kunst og stoler på leserens evne til å forstå og fylle ut. Jeg tror jeg vet så mye om krigen, men oppdager stadig hvor mye jeg ikke vet... Jeg burde sikkert lese mer om Romania, men jeg vil hvertfall lese mer av Harding.

20.10: Tre lest, en kjøpt.

Biografien om Peggy Guggenheim er ferdiglest. Paris i mellomkrigstiden, mye kunst, hvordan ikke være kone og mor og et palass i Venezia, for å nevne noe. Og en forfatter men en hang til å alfabetisere :fnise: 

Månedens Persephone-abonnementsbok er fra 1952 og omhandler en engelsk landsby. Med tanke på at listen over karakterene dekker fire sider, aner jeg at den kan kalles en kollektivroman...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk inn i bokhandelen for å kjøpe en notatblokk og kom ut med en julekalender... :plystre: De hadde en tekalender jeg ikke har sett før, av helt ukjent merke, og til en så overkommelig pris at det ikke var noe å lure på. (Dette betyr for øvrig ikke at det ikke blir sjokoladekalender i år :opplyser: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

-Dronning Maud var ikke den skarpeste kniven i skuffen, det kan vi være enige om...

:fnise: Jeg har tilbrakt en rojal time på facebook, hvor Anne Grosvold - rett på sak som alltid - har snakket med Tore Rem og Christian Borch om kongene de har skrevet bøker om, hhv Olav og Harald. Rem var for øvrig gentleman nok til å forsvare dronning Maud (hun hadde tross alt aldri fått noen utdannelse), og Borch veloppdragen (og kjedelig) nok til å ikke ville gjenta morsomheter kong Harald har kommet med i privat selskap. Dessuten fikk vi høre at arkivet på Windsor slott har kleskode (slips en selvfølge) og at Grosvolds lærerinne annonserte daværende kronprins Haralds forlovelse med følgende ord: Det har skjedd noe helt forferdelig! Kronprinsen har forlovet seg! Jeg må gå på lærerværelse og legge meg nedpå... :ler: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skravla skrev:

Men fikk du kjøpt notatblokk?

Og har du bestilt almanakk fra Finland i år?

Ja - og ja :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...