Gå til innhold

The Daria diaries

Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg lot meg rive med av markens bugnende grøde på coop og kjøpte blandingspakker med både rotgrønnsaker og beter. Hva jeg skal bruke dem til? Ingen anelse - her må det gjøres en kreativ middagsplanleggingsinnsats. Men jeg føler meg veldig sunn, da... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og årets Nobelpris i litteratur går til...

*trommevirvel*

Louise Glück. Amerikansk poet, sies det. :vetikke: Jeg kan ikke si at det ringer noe bjeller - og jeg har ikke sett henne nevnt av noen av forhåndstipperne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagboken, som har gått på nrk1 de siste onsdagene, er noe av det fineste jeg har sett på lenge. Om en kull elever som var ferdige husstellærerinner i 1943 og resten av livet nær meste skrev felles dagbok. En skrivebok ble sendt rundt - pr post - man skrev et brev i boka sendte den videre på lista, slik fikk alle jevnlige oppdateringer om alle andre med et par års mellomrom. Kommunikasjon fra en tid hvor man var vandt til at ting gikk litt saktere - et rørende fellesskap og ikke minst et fantastisk historisk dokument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøran Sørloth og Alf Inge Håland intervjues på tv2 før landskampen - i anledning av at deres respektive sønner skal bekle spissplassene. Jeg føler meg gammel... 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rojalistene er på plass på Ullevål - med kongen og dronningen på store bannere. :fnise: Da det var full fest på Karl Johan etter seieren over Brasil i '98 inngikk spontan avsynging av Ja, vi elsker foran slottet i festlighetene. Man skal ikke undervurdere viktigheten av nasjonalsymboler - særlig ikke når det er landskamp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Daria skrev:

Dagboken, som har gått på nrk1 de siste onsdagene, er noe av det fineste jeg har sett på lenge. Om en kull elever som var ferdige husstellærerinner i 1943 og resten av livet nær meste skrev felles dagbok. En skrivebok ble sendt rundt - pr post - man skrev et brev i boka sendte den videre på lista, slik fikk alle jevnlige oppdateringer om alle andre med et par års mellomrom. Kommunikasjon fra en tid hvor man var vandt til at ting gikk litt saktere - et rørende fellesskap og ikke minst et fantastisk historisk dokument.

Dette har jeg ikke fått med meg. Takk for tips. Tror dette må bli helgens "må se"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Skravla skrev:

Aha... det var derfor det var sperrer og mye folk rundt stadion........ :idesmil:

Den kan være en sammenheng... :ler: 

4 minutter siden, Skravla skrev:

Dette har jeg ikke fått med meg. Takk for tips. Tror dette må bli helgens "må se"

Det burde du :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutters ekstra slit i striregn - noe sier meg at spillerne ikke synes ekstraomganger er like stas som publikum. Men når de ikke klarer å gjøre jobben i ordinær arbeidstid, så... :filer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt drømte jeg at jeg plutselig innså at jeg var på bussen uten munnbind - det må jo være pandemi-versjonen av å drømme at man går naken på gata :fnise: Da kontrollørene dukket opp, var det bare å komme seg av så raskt som mulig og oppsøke nærmeste apotek for akutt-innkjøp...

Jeg drømte også om en fantastisk ny tebutikk i nærheten - de tilbød meg til og med jobb... 🍵 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skotske førsteministeren Nicola Sturgeon skaper overskrifter og debatt på twitter med en kontroversiell uttalelse:

Jeg vet at det finnes logiske argumenter for det motsatte (jeg mener å huske at QI har tatt opp dette på en tidspunkt), knyttet til hvorvidt den blir myk eller hard når den blir gammel, men jeg er med Nicola på dette - det er en kjeks... Hun er tross alt et intelligent menneske - noe så sjeldent som en politiker som har humor og leser bøker, som hun jevnlig oppdaterer twitter om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men altså. Nå styrte jeg unna Lindmo i kveld fordi jeg har omtrent like mye behov for å vite noe om Petter og Vendela som om naboens fotvorter, og så finner noen det for godt å dele dette sitatet på twitter:

"Nå er jeg ikke redd for å gå glipp av noe. Nå gleder jeg meg bare til å komme hjem og vanne bedet til Vendela."

Det verste er at det ble gjort helt uironisk, fordi vedkommende syntes det var "fint". Selv er jeg usikker må om mitt mest presserende behov er å spy eller klore hjernen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Daria skrev:

Men altså. Nå styrte jeg unna Lindmo i kveld fordi jeg har omtrent like mye behov for å vite noe om Petter og Vendela som om naboens fotvorter, og så finner noen det for godt å dele dette sitatet på twitter:

"Nå er jeg ikke redd for å gå glipp av noe. Nå gleder jeg meg bare til å komme hjem og vanne bedet til Vendela."

Det verste er at det ble gjort helt uironisk, fordi vedkommende syntes det var "fint". Selv er jeg usikker må om mitt mest presserende behov er å spy eller klore hjernen...

Og vi som ikke så Lindmo og ikke har fått sånne sitater i Twitter-feeden, finner det til alt hell her :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Daria skrev:

Jeg så ingen grunn til at jeg skulle bære dette alene...

Nei, klart det... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...