Daria Skrevet 31. august 2020 Forfatter #25901 Del Skrevet 31. august 2020 3 timer siden, Daria skrev: 31.03: 12 lest, fem kjøpt. London : A time traveller's guide er nettopp det - en guidet tur til seks forskjellige år i Londons historie fra middelalder til etterkrigstid. Morsom måte å skrive en historiebok på og full av interessante detaljer - litt for full, det blir litt langt og litt mye. 31.08: 14 lest, fem kjøpt. Ibsen skal definitivt ha mye av skylda/æren for at august topper lesestatistikken så langt i år... I dag sto Naar vi døde vaagner for tur, før jeg leste siste kapittel i Ibsens kvinner, redigert av Ellen Horn og med bidrag fra og intervjuer med alle grandes dames i norsk teaterliv, samt forfattere, akademikere og forskere og utdrag fra datidige kritikker og omtaler. Nå er jeg godt rustet for høsten teateropplevelser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 31. august 2020 Forfatter #25902 Del Skrevet 31. august 2020 Sitat Haitisk voodoo på vikinggrav Det er utøvere av haitisk voodoo som hadde seremoni på en gammel vikinggrav på Istrehågan i Larvik. Det sier en norsk voodoo-prest til Sandefjords Blad. Tidligere i august ble det funnet en halshogd hane og et brennende gravlys på gravstedet. Ja da, så... Litt usikker på om jeg egentlig vil vite mer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 31. august 2020 #25903 Del Skrevet 31. august 2020 25 minutter siden, Daria skrev: Ja da, så... Litt usikker på om jeg egentlig vil vite mer... Hmmm, står i stil med Ibsen det der 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 1. september 2020 #25904 Del Skrevet 1. september 2020 Er ikke så ofte innom, men jeg leser alt, og er oppdatert på både te, musikk, leste bøker, livet som pendler, hjemmekontor, bortekontor og alt annet som har vært omtalt siden siste besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. september 2020 Forfatter #25905 Del Skrevet 1. september 2020 Jeg skjønner jo at den imponerende detaljerte lokalkunnskapen til tv2s TdF-kommentatorer ikke nødvendigvis er suget av eget bryst (selv om de sikkert har plukket opp en del etterhvert), men de er flinke til å flette det tilforlatelig inn i kommenteringen uten at det virker påtatt eller som ren opplesing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. september 2020 Forfatter #25906 Del Skrevet 1. september 2020 -Pappa, jeg fant Willy! ljomet det utenfor - så entusiastisk at jeg måtte sjekke om det sto en mann i topplue og rød-og-hvit-stripet genser nede på gata. Det gjorde ikke det - og det spørs vel om det ikke var sin venninne Lilly hun hadde funnet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. september 2020 Forfatter #25907 Del Skrevet 1. september 2020 Noe oppdatert tekst Særlig 1. vers er jo alltid relevant... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 3. september 2020 Forfatter #25908 Del Skrevet 3. september 2020 TV2s TdF-studio har besøk av en artist jeg aldri har hørt om (Tix, noen...?) og som stiller på tv i speilglass-solbriller - det skal sikkert se kult ut, men det er jo virkelig bare teit, mvh gammel. Men han høres faktisk noenlunde intelligent ut når han snakker - å se at det veier opp for solbrillene er å overdrive, men jeg ble positivt overrasket... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 3. september 2020 Forfatter #25909 Del Skrevet 3. september 2020 Idar Vollvik på tirsdag: Sitat – Jeg betviler at det er noen i Norge, selv ikke i Legemiddelverket – nå provoserer jeg kanskje – som har mer kompetanse enn oss, sa Vollvik til VG i utgangen av mai. Vollvik i dag: Sitat – Jeg føler meg overbevist om at den videre etterforskning vil vise at vi handlet i god tro. [...] – Vi har i ettertid lært at vi må være mer presise i denne merkingen mht. lot-nr. datostempling osv. og vi tar full kritikk for at vi ikke har vært nøye nok her! skriver Vollvik. Det var dette med løver og skinnfeller igjen, samt ydmykhet og respekt for profesjonell ekspertise. Dessuten er det jo litt pussig at det er de samme som snubler igjen og igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 3. september 2020 Forfatter #25910 Del Skrevet 3. september 2020 (endret) Jazz-folk i twitter-feeden min diskuterer biola. Det ville musikerlivet anno 2020... Endret 3. september 2020 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 4. september 2020 Forfatter #25911 Del Skrevet 4. september 2020 Jeg spår en debatt om litteraturkritikk rundt korona-dagboka til Maja Lunde. Den har i dag fått en nokså infam slakt i Aftenposten, terningkast fem og overskriften Ypperlig i Dagbladet og en lunken bra, men... hos NRK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 4. september 2020 Forfatter #25912 Del Skrevet 4. september 2020 Når man setter opp nabovarsel om oppussing fra *dato* til *dato*, for så å overskride til-datoen med flere uker - ville det ikke da være normal høflighet å sette opp et nytt og oppdatert varsel? Kanskje til og med med en beklagelse siden man allerede har holdt på hele sommeren? Et rent hypotetisk spørsmål, selvfølgelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 4. september 2020 #25913 Del Skrevet 4. september 2020 3 minutter siden, Daria skrev: Når man setter opp nabovarsel om oppussing fra *dato* til *dato*, for så å overskride til-datoen med flere uker - ville det ikke da være normal høflighet å sette opp et nytt og oppdatert varsel? Kanskje til og med med en beklagelse siden man allerede har holdt på hele sommeren? Et rent hypotetisk spørsmål, selvfølgelig... Jo, det synes jeg. Jeg gjorde det da det ble pusset opp her..... Eller jeg la en lapp i alle postkassene..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 4. september 2020 Forfatter #25914 Del Skrevet 4. september 2020 Timesløp - løp så langt du kommer på en time. Det er mange syke mennesker i friidrett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 4. september 2020 Forfatter #25915 Del Skrevet 4. september 2020 Den svenske reporteren snakker svensk og engelsk litt om hverandre i intervjuet med Mondo Duplantis, han snakker engelsk - bortsett fra motvind, som det tydeligvis ikke finnes et like godt engelsk ord for. Tospråklighet er alltid underholdende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 4. september 2020 Forfatter #25916 Del Skrevet 4. september 2020 Fra friidrett til fotballandskamp. Jeg så en overskrift forleden om at landslaget ikke har vært så bra siden gullalderen på 90-tallet - så hvorfor ligger vi da under mot Østerrike på hjemmebane...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 4. september 2020 #25917 Del Skrevet 4. september 2020 Fordi Østerrike heller aldri har vært så bra som nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 4. september 2020 Forfatter #25918 Del Skrevet 4. september 2020 Det er selvfølgelig en mulighet Dessuten har de jo nye drakter, det tar vel litt tid å spille seg varm... Den nye bortedrakten ble beskrevet som et slags Frost-tema - sikkert akkurat det tøffe fotballgutter ønsker seg Og der ble det 0-2 på straffe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 4. september 2020 #25919 Del Skrevet 4. september 2020 Let it go... let it go.... Men det er kanskje ikke det man skal gjør med potensielle seire? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 4. september 2020 Forfatter #25920 Del Skrevet 4. september 2020 Helst ikke... Men å kunne fryse motstanderen kan jo hjelpe... Braut Håland scorer, og kommentatoren er igjen igang med å snakke om en ny storhetstid. Men vi ligger fortsatt under... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå