Daria Skrevet 15. mars 2019 Forfatter #21341 Skrevet 15. mars 2019 Godt det, da. *mumler noe om det skulle vel bare mangle...*
Skravla Skrevet 15. mars 2019 #21342 Skrevet 15. mars 2019 Men hun som sang Christine kunne godt vært byttet ut.
Daria Skrevet 15. mars 2019 Forfatter #21343 Skrevet 15. mars 2019 Det er hun vel, egentlig - har det ikke vært en rolleendring der som følge av sykdom?
Skravla Skrevet 15. mars 2019 #21344 Skrevet 15. mars 2019 Men Solveig Kringlebotten var fantastisk!!!!!
Skravla Skrevet 15. mars 2019 #21345 Skrevet 15. mars 2019 Akkurat nå, Daria skrev: Det er hun vel, egentlig - har det ikke vært en rolleendring der som følge av sykdom? Jo, når du nevner det.... Men hun var ikke helt det jeg kunne tenke meg. Bra nok stemme, men ikke helt riktig.
Cata Skrevet 16. mars 2019 #21346 Skrevet 16. mars 2019 11 timer siden, Daria skrev: Kos deg! Jeg synes jo det er sprekt å debutere med en 4-timers forestilling... Det synes i grunnen jeg også. Var ikke helt klar over det da jeg bestilte, for å si det sånn. Hadde kanskje ventet 3 timer eller no' sånt.
Daria Skrevet 16. mars 2019 Forfatter #21347 Skrevet 16. mars 2019 Samtidig er den jo ganske lett og munter, Strauss er ikke så dumt å starte med. Fire timer Wagner hadde vært nokså mye tyngre... For ikke å snakke om en kollega, som ikke går veldig mye i operaen selv., men ville at mannen, som aldri hadde vært i operaen skulle oppleve huset og konseptet. De valgte en tilfeldig forestilling ut fra dato og endte på en nyskrevet, og sær versjon av Peer Gynt, med moderne og lite melodiøs musikk, pussig tekst og i det hele tatt ganske utilgjengelig. Jeg likte den ikke, og kritikerne var heller ikke særlig begeistret. Tror ikke de går igjen med det første... Hvilket minner meg på - de oppdaget ikke tekstskjermen før i pausen. Den sitter i stolryggen foran deg - husk å skru den på.
Daria Skrevet 16. mars 2019 Forfatter #21348 Skrevet 16. mars 2019 Denne gangen husket jeg å hente sengetøyet jeg hadde hengende til tørk i vaskekjelleren før det hadde gått en uke *fink*
Daria Skrevet 16. mars 2019 Forfatter #21349 Skrevet 16. mars 2019 (endret) -Vi hadde et uttrykk i gamle Holmenkollen, at det så ut som om han var kastet ut fra restauranten... Det antydes et mislykket og uelegant hopp... Endret 16. mars 2019 av Daria
Daria Skrevet 16. mars 2019 Forfatter #21350 Skrevet 16. mars 2019 Nå synes jeg litt synd på Hanna Öberg...
Daria Skrevet 16. mars 2019 Forfatter #21351 Skrevet 16. mars 2019 Å vinne a liftetime supply av noe... En blandet fornøyelse, tydeligvis - men bøkene var jo det beste (selv om en bok i måneden ikke på noen måte ville dekke mitt faktiske forbruk ). Ikke bare fordi det er bøker, men det at hver eneste bok faktisk plukkes ut spesielt etter vinnerens preferanser er jo ganske fantastisk. Jeg ville ikke takket nei til isen, heller
Daria Skrevet 16. mars 2019 Forfatter #21352 Skrevet 16. mars 2019 Lyden av en tilfreds sel. Den ser hvertfall ganske så fornøyd ut...
Daria Skrevet 16. mars 2019 Forfatter #21353 Skrevet 16. mars 2019 (endret) En kveld som begynner med crispy duck og fotsetterr med Ingrid Bjørnov på Chat Noir må jo bli en fin kveld. Nå avslutter jeg den med svensk Stjernekamp og smågodt - kanskje jeg trenger en kopp te også... Endret 16. mars 2019 av Daria
Daria Skrevet 16. mars 2019 Forfatter #21354 Skrevet 16. mars 2019 Kan virkelig Bon Jovis Bed of Roses sies å være hardrock...?
Cata Skrevet 16. mars 2019 #21355 Skrevet 16. mars 2019 12 timer siden, Daria skrev: Hvilket minner meg på - de oppdaget ikke tekstskjermen før i pausen. Den sitter i stolryggen foran deg - husk å skru den på. Huske og huske... Aldri sett'n før, men jeg fant den. Det hjalp masse. Dessuten har jeg god selvoppholdelsesdrift. Jeg var fullstendig klart over at hvis jeg først skulle i operaen så skulle jeg se en av de store klassiske. Takker herved Annik Saxegaard sine "Inabøker" som jeg leste i barndommen for en viss minimal kunnskap om operaer.
Daria Skrevet 16. mars 2019 Forfatter #21356 Skrevet 16. mars 2019 Tekstskjermen er genial Men utover det - hva syntes du?
Cata Skrevet 16. mars 2019 #21357 Skrevet 16. mars 2019 1 minutt siden, Daria skrev: Tekstskjermen er genial Men utover det - hva syntes du? Jeg overlevde . Og 4 timer gikk forbausende fort. Jeg er temmelig umusikalsk, men jeg hørte jo noen duetter som klang veldig bra i mine ører og jeg skjønner de er flinke. De to mannlige hovedrollene imponerte, og det samme gjorde hun som spilte Maria Theresia. Ikke riktig så begeistret for "Sophie" av en eller annen grunn. Jeg ble ikke skremt, men kjenner også at jeg kommer ikke til å løpe dit igjen med det aller første, men kommer det noe som jeg vet kan fenge som f.eks. "Carmen" så skal man ikke se bort fra at jeg prøver igjen.
Daria Skrevet 16. mars 2019 Forfatter #21358 Skrevet 16. mars 2019 Når bokklubben sender mail om at de har salg på engelsk krimpocket måtte jeg jo sjekke om noen på den lange ønskelisten min der gikk under den betegnelsen - og det gjorde faktisk to av dem. Dessuten oppdaget jeg at noen av bonuskonene mine snart utløp - det kan man ikke risikere. Nå tror dere at dette betyr at to bøker snart kommer min vei - dere tar feil, tenk... ...jeg kunne jo ikke sende en bokbestilling uten å slenge med Ali Smiths rykende ferske Spring, bind tre i årstidskvartetten hennes...
Daria Skrevet 16. mars 2019 Forfatter #21359 Skrevet 16. mars 2019 3 minutter siden, Cata skrev: Jeg overlevde . Og 4 timer gikk forbausende fort. Jeg er temmelig umusikalsk, men jeg hørte jo noen duetter som klang veldig bra i mine ører og jeg skjønner de er flinke. De to mannlige hovedrollene imponerte, og det samme gjorde hun som spilte Maria Theresia. Ikke riktig så begeistret for "Sophie" av en eller annen grunn. Jeg ble ikke skremt, men kjenner også at jeg kommer ikke til å løpe dit igjen med det aller første, men kommer det noe som jeg vet kan fenge som f.eks. "Carmen" så skal man ikke se bort fra at jeg prøver igjen. Godt å høre at det ikke tok knekken på deg Jeg vil påstå at Marita Sølberg (Maria Theresia) er Norges flotteste sopran, hun har virkelig helt fantastisk stemme. Carmen er alltid verdt et besøk - det er en av de jeg har sett flest ganger, første gang var jeg rundt 10. Det var heldigvis en litt mindre dampende versjon med færre nakne menn enn den operaen satte opp sist
Daria Skrevet 16. mars 2019 Forfatter #21360 Skrevet 16. mars 2019 (endret) Hva er det med folk (ofte menn...) som tror at deres personlig erfaringer er interessante, relevante og riktige for alle? I dag: Ingeniøren som skryter av at han leste 75 bøker i fjor ( ) uten å bli noe smartere og derfor skiver kronikk i Aftenposten for å belære oss om at det ikke er noe poeng å lese så mye Endret 16. mars 2019 av Daria
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå