Gå til innhold

Kastrert hannkatt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har to katter i hus. En 3 år gammel mons som vi tror er sterilisert, vi overtok han for et halvt år siden, og den gamle eieren fikk han ved at han kom vandrende til dem fra ingensteds. Så derfor vet vi ikke om han er kastrert, men ser ingen baller på han.

Så har vi en liten hunkatt, som jeg oppdaget i dag at hun har løpetid, liggar bare på gulvet og purrer og lokker, og hankatten er kjempeinteressert! Han har prøvd å bestige henne flere ganger, men vi stopper han hver gang..

Vi har fått time til sterilisering av henne på Mandag, så det skal gjøres, men vil jo vite hvorfor han blir så intressert, og om det da er mulig at han ikke er kastrert?

Videoannonse
Annonse
Gjest Huffsa
Skrevet

Håper dere skal kastrere jenta og ikke sterisere henne. Steriliserer dere henne vil hun fortsatt få løpetid, noe som er frustrerende.

Hannkatter er fortsatt intressert i hukatter selv om de er kastrerte, de mister jo ikke ALL lyst. Men jeg ville uansett tatt med hannkatten når dere henter jenta, for å være sikker! :)

Skrevet

Vi skal vel kastrere henne, vet ikke hva som er forskjellen :vetikke:

Skal iallefall fjerne livmora hennes...

Gjest Huffsa
Skrevet
Vi skal vel kastrere henne, vet ikke hva som er forskjellen :vetikke:

Skal iallefall fjerne livmora hennes...

Ved kastrering fjerner du alt, som vil si at katten hverken kan få unger eller løpetid.

Ved sterilisering fjerner du eggestokkene som bare hindrer katten i å få kattunger, men ikke løpetid :)

Så da skal du kastrere :ler:

Men ta med hannkatten og sjekk det!

Skrevet

Samme skjedde her hos oss! Jeg ringte dyrlegen i fortvilelse og sa: "Jeg tror ikke dere har kastrert ham skikkelig!" Men det viser seg visst at selv om katten er kastrert, så vinner på en måte naturen over det vi mennesker har utført på katten (eller noe i den duren) Så dermed kan de fortsatt utføre hele parrings delen, men bare ikke lage pusebabyer :fnise:

Skrevet

Dersom en hankatt blir kastrert etter kjønnsmodning, vil han fortsatt ha parringsinstinkt. Blir den kastrert som kattunge, vil han ikke utvikle disse instinktene..

Skrevet

Hmm- tror det er ene hann katten i huset her som er intrisert i nabo katta når hu har løpe tid- fordi han fikk vi hus når han godt voksen,og trodde han var kastrert!!

men dem andre

bryr seg ikke... og vi har kastrert dem fra var små:P . så da har det sikkert litt og si:P

Skrevet

Dersom en hankatt blir kastrert etter kjønnsmodning, vil han fortsatt ha parringsinstinkt. Blir den kastrert som kattunge, vil han ikke utvikle disse instinktene..

Men våres katt var bare 5 mnd da han ble kastrert... det er jo ganske tidlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...