Gjest Gjest_Pasta_* Skrevet 17. mars 2010 #1 Skrevet 17. mars 2010 Jeg har noen Valium liggende som jeg fikk av legen min for et par år siden i forbindelse med sprøyteskrekk og blodprøvetagning. Nå er det snart tid for årets tannlegebesøk og jeg er vannvittig redd tannlegen. Har fått valium tidligere i samme forbindelse og tenkte at det umulig kan skade nå heller. Men jeg har mistet kartongen til pillene, så jeg husker ikke hva legen anbefalte sist. Mener å huske at det var en kvelden før og to ca 60 minutter før undersøkelsen. Har prøvd å ringe legen, men kommer ikke igjennom på telefonen. Noen som har fått valum eller lignende forskrevet av samme grunn som husker doseringen?
Gjest TS Skrevet 17. mars 2010 #2 Skrevet 17. mars 2010 Det er forresten Valium 5mg det er snakk om, vet ikke om det finnes flere typer.
Gjest Gjest_Heart7086_* Skrevet 17. mars 2010 #3 Skrevet 17. mars 2010 JEG hadde ihvertfall ikke tort å tatt tabletter som har ligget såpass lenge, og heller ikke ang.dose. Det er nok ingen her inne som kan si deg akkurat hva DU bør ta, ingel her er leger(kremt, ihvertfall ikke osm er "på vakt" Jeg har selv sinnsyk tannlegeskrekk og får dobbel dose med valium, og bedøvelse! Jeg får hver gang kommet ca en time før timen, får da tablettene, og sitter og leser(så godt som jeg kan). Men, når man tar valium bør man ikke da ha med seg en hjelper? Jeg får ihvertfall ikke lov å komme alene, eller dra alene, ikke kjøre bil eller noe! Tannlegen bør vel og vite om/hva du har tatt før du kom dit. Kan du ikke bare få tabletter til tannlegen din, event. ringe legen å få nye? Det ville jeg gjort, istedenfor å tatt sjansen på noen gamle tabl.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2010 #4 Skrevet 17. mars 2010 Rekker ikke få nye tabletter og i følge apoteket var et helt uproblematisk å ta pillene jeg allerede har. De sa at det verste som kunne skje var at virkningen var litt svakere. Hadde ikke behov for ledsager sist jeg tok Valium, og jeg skal selvsagt ikke kjøre bil. Du sier du får dobbel dose, hvor mange mg tilsvarer dette?
Sekretæren Skrevet 17. mars 2010 #5 Skrevet 17. mars 2010 Tråden stenges. Doseringer tas opp med lege eller annet kvalifisert personell. Vennlig hilsen SportyShorty, mod
Fremhevede innlegg