Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest BabyBlue
Skrevet

Man blir ikke ginger bare fordi man har rødt hår. Skal man få ginger ropt etter seg må man ha lys, fregnete hud OG rødt hår. De med vanlig hud og rødt hår er daywalkers :lur:

*south park*

Synes forresten at rødt hår er nydelig, jeg :jepp:

http://www.youtube.com/watch?v=U-Owf9U19Nc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Gingers, I love you!

Jeg har helt siden jeg var et barn, vært svært fascinert og betatt av rødt hår. Farget, ekte, mørkerødt, lyserødt, eller blondt hår med rødt skjær er det samme, så lenge det er rødnyanser i håret ditt, kommer jeg til å stirre på det og beundre det hvis jeg møter deg.

At "omtrent alle går rundt og snakker om at rødt hår er mindre vakkert" er jo bare svada. Omtrent alle jeg kjenner, bryr seg midt i ræva om hvilken hårfarge folk rundt seg har. At prepubertale folk/personer med en god del hjerneceller i manko går rundt og spyr ut "gingers have no souls" og lignende, snakker for seg selv. Det er vel ikke mange oppegående, seriøse mennesker som sier og mener noe sånt.

Mine fremtidige barn må gjerne ha rødt hår. Jeg kommer ikke til å elske dem noe mindre eller mer på grunn av hårfargen deres.

Strengt tatt var det vel bare et par av de som hadde rødt hår..

Mannen min har rødt hår. Ordentlig sånn gulrot-farget. Og han har grønne øyne. Jeg ønsket av hele mitt hjerte at vårt barn skulle arve hans farger, men neeeida. Ikke antydning til rødskjær i håret hennes, og blå øyne.

Skrevet

Vi har vært så heldig å få en jente med nydelig rødt hår. Far har brunt hår og brune øyne, jeg har brunt hår (med litt rødlig skjær) og blå øyne. Men begge bestemødrene er

rødtopper, så mannen min er bærer av det røde genet

Skrevet

Rødt hår er vakkert,- så er det sagt en gang for alle. :nigo:

Gjest "gjest"
Skrevet

Barna kan også få rødt hår dersom en av besteforeldrene har det..

Foreldrene trenger ikke ha rødt hår.

Jeg personlig ville heller vært barnløs enn å få barn med rødt hår.

Ikke bare fordi jeg synes det er mindre vakkert, men fordi jeg vet at omtrent alle andre også synes det, og går rundt og snakker om det..

Du fortjener å være /forbli barnløs. Enn å tenke og snakke sånn om barna?

• Liker 2
Skrevet

Etter å ha sett filmen "Jørgen + Anne = Sant" eller hva den het, har jeg blitt helt forelsket i rødt hår. Venninna til Anne er jo bare verdens søteste :-)

Gjest HunterLady
Skrevet

Vet ikke om dette hjelper noe, men jeg er veldig mørk (nesten svart hår), og samboer er mørkblond. Min samboers mor har knallrødt hår, røde øyenbryn, fregner osv. Min sønn har blondt hår med rødskjær i, samt at øyenbrynene hans har vært smålig oransje. Så rødt hår er absolutt arvelig.

Skrevet

Jeg er eneste rødtopp i familien, og det er jeg til gjengjeld i stort monn. Ingen antydning til rødt i verken hår eller skjegg på i hvertfall fire generasjoner tilbake, og alle etterkommere etter dem (ja, vi holder orden på slekta :fnise: ).

Skrevet

Barna kan også få rødt hår dersom en av besteforeldrene har det..

Foreldrene trenger ikke ha rødt hår.

Jeg personlig ville heller vært barnløs enn å få barn med rødt hår.

Ikke bare fordi jeg synes det er mindre vakkert, men fordi jeg vet at omtrent alle andre også synes det, og går rundt og snakker om det..

Du må jo være stokk dum.

Er det rart det er mye mobbing i verden, når voksne mennesker har slike holdninger, og ikke legger det minste skjul på det?

Både jeg og mannen min er helt lyse i håret (blitt litt mørkere med årene), men fikk allikevel en gutt med rødt hår - og det er kjempeflott, om den siterte gjesten måtte lure. Moren min hadde rødlig hår som liten, og hennes far igjen, så det er nok der det kommer fra. Datteren vår er omtrent som jeg var da jeg ble født. Mørkt hår, som ser ut til å lysne.

Skrevet

Både jeg og moren min har kobberødt hår, som de eneste i slekta. Det sies at det røde genet vårt kan spores tilbake til Petter Dass...

Jeg har bare fått hyggelige kommentarer på håret mitt, og bærer det med stolthet :)

Skrevet

Det er særdeles mye hets mot rødhårede. Det er liksom greit å være rasist når det er en rødtopp som får smake på det.

• Liker 1
Skrevet

Det er særdeles mye hets mot rødhårede. Det er liksom greit å være rasist når det er en rødtopp som får smake på det.

Æææh, rasist?! Er rødhårete en egen rase?!

Skrevet

Det er da flest her som liker rødt hår, og gingers blir stadig mer populære. Så jeg tror du tar feil gitt..

Skrevet
Æææh, rasist?! Er rødhårete en egen rase?!

Det finnes ikke forskjellige menneskeraser, men rasisme er når man prøver å dele inn mennesker i genetiske grupper basert på ytre særtegn, og så tillegger denne gruppen negative egenskaper. For eksempel å si "alle negre er stygge". Altså å rakke ned på en hvilken som helst gruppe som har et fysisk særtegn til felles.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner en familie der en av tre sønner har rødt hår. Foreldrene har det ikke.

Skrevet

Mamma hadde rødt hår, men fikk pigmentforandringer da hun ble gravid med meg, og ble mørkhåret. Jeg hadde veldig rødt hår som liten, men om sommeren ble det mer og mer blondt, og etter jeg kom i puberteten gikk det over til å bli blondt (ask). Ingen andre på mamma sin side eller pappa sin side er rødhåret (de er mørkhåret).

Skrevet

Jeg har alltid vært veldig lys, men ettersom jeg ble eldre har jeg fått mer rødskjær i håret. Ingen av mine foreldre har noe tegn til rødt hår, men min bestefar hadde rødt skjegg før i tiden. Dette har lillebroren min arvet; han har ganske mørkt hår og rødt skjegg.

Rare greier dette :)

Jeg synes for øvrig at rødt hår er nydelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...