Gå til innhold

Begynner på Cambridgekuren neste uke

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Neste uke begynner jeg på Cambridgekuren. Det går ut på å spise tre shaker hver dag. Når du begynner å spise igjen bytter du ut shakene med mat, litt etter litt og spiser da sunt og mat med lav GI. På denne måten får man en kickstart og fortsetter med et sunt kosthold så man går ned resten av det man vil. Bor i nord-norge.

Jeg er kraftig overvektig og tenkte å prøve det ut.

Vekten min i dag er 122 kg. Er det noen som vil vite hvordan det går videre eller som har erfaringer å dele med meg?

:goodbye:

Endret av Bringebærjenta
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

INGEN kurer virker over tid. Det eneste som virker over tid er et sundt kosthold og trim. Det eneste du oppnår med disse helsikes pulverkurene er å ødelegge forbrenningen din, miste masse MUSKELMASSE og så legger du på deg 12 kilo til NÅR du går opp igjen.

Du burde satse på Grethe Roede, lær å lage mat, og melde deg til et treningssenter hvor de har en god instruktør. Og venn deg til å LEVE slik fra dag en.

Skrevet
INGEN kurer virker over tid. Det eneste som virker over tid er et sundt kosthold og trim. Det eneste du oppnår med disse helsikes pulverkurene er å ødelegge forbrenningen din, miste masse MUSKELMASSE og så legger du på deg 12 kilo til NÅR du går opp igjen.

Du burde satse på Grethe Roede, lær å lage mat, og melde deg til et treningssenter hvor de har en god instruktør. Og venn deg til å LEVE slik fra dag en.

Takk for tips, men jeg ser jo selv hvor flott det har gått for andre. Dette er for å få en kickstart, for så å gå over gradvis til sunt kosthold og selvsagt trening. Grethe Roede er ikke for alle.

Jeg tror ikke pulveret er en mirakelkur, jeg vet at hvis man gjør det feil og over for lang tid så vil det ødelegge forbrenning og at man vil gå opp igjen. Men jeg følger min søsters plan og hun har klart det kjempebra. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Takk for tips, men jeg ser jo selv hvor flott det har gått for andre. Dette er for å få en kickstart, for så å gå over gradvis til sunt kosthold og selvsagt trening. Grethe Roede er ikke for alle.

Jeg tror ikke pulveret er en mirakelkur, jeg vet at hvis man gjør det feil og over for lang tid så vil det ødelegge forbrenning og at man vil gå opp igjen. Men jeg følger min søsters plan og hun har klart det kjempebra. :)

Døh.. lest tråden til Lance her? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=478870

Verden VIL bedras. Og du med. NOEN vil ALLTID være sannhetsvitner. Selv for å ha sett Elvis i levende live. TROR du faktisk på det alikevel?

Spar deg selv masse unødvendig skuffelse og legg vekk kurene.

Gjest Gjest_jomfrua_*
Skrevet

Du, Bringebæret.........

Hvorfor må du spise pulver FØR du spiser sunt?

Du skriver jo selv at du vet at å spise sunt, fornuftig og trene er tingen.......hva i all verden skal det pulveret være godt for?

Du vil få en kick-start med sunt kosthold og trening også?

Det pulveret er bare en unnskyldning til å ikke virkelig prøve det som må til.......det er ikke bra for deg å mislykkes.

Start og gjennomfør "the real thing" ......det er ingen vei utenom.

Skrevet

Heisann

Man får gjøre som man vil, vil du teste så gjør du det.

Siden du er såpass overvektig som du sier, så blir det nok veldig vanskelig for deg å leve på pulvershake 3 ganger daglig? Du har nok spist gangske greit til nå?

Vet du forresten hva Grete Roede er ? Jeg har aldri spist så mye i mitt liv som da jeg prøvde Grete Roede. Jeg spiste til og med for lite, og måtte gå opp i kalorier. Aldri sulten heller. Shakes prøvde jeg da jeg var 16, og det gikk jo rett vest, samt alle andre kurer. Du kommer sannsynligvis til å bli sulten og svimmel, det ble jeg. Helt utmattet av å ikke få i seg normal mat. Magen kan gå bananas og. Enten forstoppelse eller så får du kanskje rennaræv.

Ta nå dette som et velmenende råd, og ikke at jeg kritiserer deg. Jeg vil at du skal lykkes, men om du gjør det på den bra måten så holder du ut og det blir en vane å spise sunt! =) Begynn nå, så kan du rekke å få av deg en god del før sommeren!

Skrevet

Men da får jeg gjøre det selv. Jeg lurte bare på om det var noen som var interessert i å vite hvordan det gikk eller om noen hade noen erfaringer å dele med meg.

Men dere vil heller ha meg til å gjøre det på den fornuftige måten, og jeg vet at det er mer fornuftig. Men mitt problem er at jeg er en overspiser, en trøstespiser. Det er kanskje vanskelig for dere å forstå hvordan jeg kan holde meg til denne kuren, men ikke klarer å spise sunt. Det er fordi jeg føler jeg først må lære meg hvordan det er å gå et par uker uten mat jeg kan hive i meg. Lære meg selv å takle følelser på en annen måte.

For ellers har jeg begynt sunt, men kastet i meg alt innen rekkevidde med en gang noe gikk meg imot. Jeg vet jo at jeg har et problem, men jeg vet også at denne kuren vil være beintøff, men lære meg å ikke løpe etter mat med en gang det er noe vondt. Derfor har jeg kastet ut alt av mat i hele huset.

Sikkert ingen som ser noe logisk i dette. Dere mener sikkert jeg er en sytete fjott, men jeg trenger å gjøre dette på min måte, og om ingen vil følge med eller motivere så får jeg gjøre det selv :)

Uansett så takker jeg for råd :)

Gjest Gjest_jomfrua_*
Skrevet

Det du må gjøre er å bryte ett mønster, ikke sant?

Og det tror du at du gjør ved å spise pulver.

Når du spiser pulver så må du bryte ett mønster 2 ganger.

Du skriver at du skal lære takle følelsene dine - det gjør du ikke ved å spise pulver istedetfor mat.

Hvis du skal takle noe annerledes - så må du tilføre litt trening også. Og i trening ligger det veldig mye psyke. Dvs du bedrer psyken ved å slite deg ut fysisk. Du bedrer IKKE psyken av å gå sulten og på pulver.

Du skriver "du må gjøre det på din måte". Da lurer jeg på; hvorfor er dette din måte? Fordi det virker for deg som en enklere og raskere vei til ett tynnere liv, ikke sant?

Det er humbug......det er en omvei.

Jeg skriver ikke dette for å være sær med deg - jeg prøver bare å realitetsorientere deg - for akkurat nå - så tror du på noe som glimrer, men som reellt sett gjør ting vanskeligere for deg.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg vil foreslå at du fra første dag begynner å bryte mønsteret med trøstespising -og da med noe annet enn pulver.

Når du føler ting går deg i mot finnes det andre "fluktmuligheter" enn mat. Noen forslag:

- trening (høres sikkert banalt ut, men det fungerer)

- et varmt bad

- bok eller film for å "rømme inn i en annen verden"

- onani (jeg kødder ikke!)

- være sammen med andre mennesker på aktivitet som ikke innebærer mat

Så forslagene fra meg er:

1. Begynn det livet du vil leve NÅ.

2. Skaff deg en hobby.

3. Begynn å trene (forsiktig i starten, selvfølgelig, men begynn!)

Gjest Gjest
Skrevet
Men da får jeg gjøre det selv. Jeg lurte bare på om det var noen som var interessert i å vite hvordan det gikk eller om noen hade noen erfaringer å dele med meg.

Men dere vil heller ha meg til å gjøre det på den fornuftige måten, og jeg vet at det er mer fornuftig. Men mitt problem er at jeg er en overspiser, en trøstespiser. Det er kanskje vanskelig for dere å forstå hvordan jeg kan holde meg til denne kuren, men ikke klarer å spise sunt. Det er fordi jeg føler jeg først må lære meg hvordan det er å gå et par uker uten mat jeg kan hive i meg. Lære meg selv å takle følelser på en annen måte.

For ellers har jeg begynt sunt, men kastet i meg alt innen rekkevidde med en gang noe gikk meg imot. Jeg vet jo at jeg har et problem, men jeg vet også at denne kuren vil være beintøff, men lære meg å ikke løpe etter mat med en gang det er noe vondt. Derfor har jeg kastet ut alt av mat i hele huset.

Sikkert ingen som ser noe logisk i dette. Dere mener sikkert jeg er en sytete fjott, men jeg trenger å gjøre dette på min måte, og om ingen vil følge med eller motivere så får jeg gjøre det selv :)

Uansett så takker jeg for råd :)

De to forrige innleggene sier det bra og så må jeg bare legge til at temmelig mye av det suget du tillegger psyken kommer fra en kropp som stadig får feil kost. Pulver vil ikke hjelpe på det, heller motsatt! Mat og psyke henger sammen motsatt vei og vet du! Riktig mat = GOD psyke.

Skrevet

Jeg har testet cambridge kuren for noen år siden. Jeg gikk ned 10 kg i vekt. Men som alle andre sier så la jeg også dette på meg igjen. Musklene som forsvant kom tilbake i fett og jeg så enda værre ut. Magen hang og overarmene ble helt ødelagt. Nå trener jeg ikke for å gå ned i vekt men for å bygge muskler. Aldri i verden om jeg gjør samme tabbe igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...