Gå til innhold

Holder alle Toyotahistoriene vann?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=594219

http://www.dagbladet.no/2010/03/16/nyheter...afikk/10869939/

I historien fra USA er det mange ting som ikke henger på greip. Han trute ikke å ta hendene av rattet for å gire til nøytral (girspaken er ved rattet), men å bøye seg ned til gulvet for å prøve å få løs pedalen var visst helt greit. Detaljer og forklaringer spriker.

I artikkelen står det også at bilføreren har stor gjeld, og skylder bla. Toyota 120.000 for bilen han kjørte.

Også historen fra Lillesand blir slått tvil om. Fart og skader på bilen etter møte med autovern blir stilt spørsmålstegn ved.

Hva tror dere? Stemme alle historiene, eller er det noen som ser sin sjanse for 5 minutter i rampelyset (eller utbetaling av erstatning etc.)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener at mange ser nok muligheten til å få erstatning og oppmerksomhet i media. Spesielt den saken i USA synes jeg var oppsiktsvekkende.

Ellers må jeg si også jeg reagerte på at det ikke var større skader på en bil som hadde brukt autovernet som bremse fra 176 km/t.

Jeg er ikke overrasket dersom de finner ut at eierne har overdrevet mye av dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare det. I den norske historien nevnes det at gasspedalen hang seg opp og bilen kom opp i 176 km/t (noen få km/t tregere enn den teoretiske topphastigheten på bilen). Allikevel traff han ikke autovernet i mer enn 100 km/t. Det skal en rimelig bratt bakke til for å bremse en bil så mye når bilen gir full gass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...