meelissa Skrevet 16. mars 2010 #1 Del Skrevet 16. mars 2010 Hei. Har fått migrenemedisin, men vil bare vite deres erfaringer når det gjelder migrenemedisin Jeg har fått maxalt rapitab, noen som har prøvd denne? Evt hvilken medisin funket for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mir Skrevet 16. mars 2010 #2 Del Skrevet 16. mars 2010 Heisann Maxalt fungerte i 50 % av anfallene, så jeg følte det var litt bortkastede penger når de ikke akkurat er så billige. Har prøvd Zomig, de fungerte ganske bra. Relpax fungerte en god stund, men så sluttet de å fungere også, eller bare halvveis. Ble dog veldig "lammet" i overkroppen, og følte meg som en apekatt med armene på sleng hver gang jeg tok disse. Ble også veldig søvnig, så det var jo greit hvis jeg var hjemme og kunne sove, men på jobb var det litt upraktisk! Jeg har hatt migrene i 10 år nå så jeg har hatt tid til å prøve det meste. Har nå begynt med mye trening og omlegging av kosthold for å se om det bedrer seg. Jeg er student og kan legge opp mye av dagen min slik jeg vil, men jeg har nå en fast rutine. Jeg står opp kl 7 uansett, og søvner vanligvis rundt 23.00 . Pga hyppige anfall og et lettstresset hjerte går jeg på forebyggende piller, 100 mg piller av betablokkerne Propranolol som jeg tar hver dag. Jeg synes det har blitt bedre etter dette. Om jeg først får anfall bruker jeg Imigran nesespray nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cessa25 Skrevet 16. mars 2010 #3 Del Skrevet 16. mars 2010 Har ikke prøvd de du prater om, men har som Mir over prøvd Zomig som fungerte helt greit. Relpax hadde ikke så god virkning på meg, mens Imigran og Sumatriptan er nok de som har fungert best på meg. Men jeg er fortsatt i en utprøvingsfase, har ikke funnet den beste medisinen enda, og akkurat nå er jeg tilbake på Zomig. Hva som fungerer for deg må du nesten bare teste ut selv, hvordan man reagerer på en bestemt medisin er jo veldig individuelt. Lykke til da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2010 #4 Del Skrevet 16. mars 2010 Jeg bruker Maxalt og har kjempegod effelt av dem! Har prøvd Relpax og Immigran, men det fungerte ikke så godt på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 16. mars 2010 #5 Del Skrevet 16. mars 2010 Heisann,jeg har prøvd alle medisinene det er postet om her.Ingen av dem fungerte over tid for meg .Nå går jeg på atacand og relpax 80mg.Og jeg har faktisk fått redusert anfallene mine med nesten 70%! Fikk migrene diagnose som 18åring,egentlig fikk jeg migrene da jeg var 6 men pga min lave aldre trodde ikke legene at det faktisk var migrene.Har prøvd "alt" av medisiner,både for selve migrenen,forebyggende og ting som ikke hadde noe med saken å gjøre.Inkl. akupunktur,soneterapi,kiropraktor,homeopat (skrivemåte?) Hadde minimum 4 anfall pr.uke og opp til 72 timers anfall.Mao jeg var totalt handlingslammet som oftes og har sett innsiden av toalett skålen på en mer intim måte enn jeg har sett min mann naken Unsett,nå har jeg fått et helt nytt liv migrene messig etter jeg startet med blodtrykksmedisiner.Om jeg er uheldig ,har jeg et (1) anfall pr..8 dager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2010 #6 Del Skrevet 16. mars 2010 Har også prøvd samtlige som er nevnt. Det som faktisk har fungert best er et preparat som heter Migea. Denne virker på migrene og spenningshodepine. Jeg kjenner ikke virkestoffet i den, men virker ikke åresammentrekkende som Zomig, som jeg fikk fryktelig ubehag av siden det kjentes ut som halsen snørte seg sammen. Denne Migea har vært så vansklig å få tak i. Utsolgt fra produsent sier de. Håper ikke det vedvarer, og billige er de faktisk også. Tror ikke jeg betalte mer enn 30 kr for en pakke. Blodtrykksmedisin har hjulpet min mor, som har langt færre og ikke så kraftige anfall som før. (Det kan virke som dette med migrene kan gå i arv forresten) Til dere som ikke har fått barn enda: Det er store muligheter for at migrenen blir langt bedre etter fødsel, tilogmed kanskje helt borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mir Skrevet 17. mars 2010 #7 Del Skrevet 17. mars 2010 Hehe , fin beskrivelse av doen Kårky Opplever samme som deg Kårky! Virker som vi er ganske like i løpet når vi først får det. Mine varer også opptil 72 timer, og jeg har prøvd alle soneterapi og homeopat også, uten hjelp! Jeg får også anfall hver uke hvis jeg stresser, men utenom så går det mye bedre. Jeg får heldigvis ikke aura! TS: Vet ikke om du er ny i migrene-gamet, men om du etterhvert ikke får noe hjelp av disse pillene og det er ille, så kan du iallefall ta opp spørsmålet om betablokkere eller blodtrykksdempende som det heter. Jeg synes jeg har fått et litt bedre liv med dem, Kårky er tydligvis veldig fornøyd og siste gjest nevner også dette =) Dog er det vel nødvendig at man plages ordentlig og at det går utover livskvalitet (sa legen min, jeg vet ikke) før man får det. Får håpe det ordnes for deg! husk god rytme i hverdagslivet, stå opp til fiks tid, få i deg nok vann og mat =) Og hør på kroppen når den sier at du må slappe av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstorm Skrevet 17. mars 2010 #8 Del Skrevet 17. mars 2010 Migrene er grusomt! Jeg er også en av dere som har 72t-anfall med oppkast. Jeg får god hjelp av Zomig smeltetabeletter, virker i løpet av bare 20 min. Imigran hadde ingen effekt på meg. Det aller viktigste for meg er å ikke spise bl.a sjokolade som jeg får kraftige anfall av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. mars 2010 #9 Del Skrevet 17. mars 2010 *abbonere* Jeg har anfall som varer i ca 4 døgn, og prøvd Imigran/Sumatriptan i både tablett og nesespray uten noe veldig virkning. Demper anfallet, men ikke mer enn det. Prøvde også Naramig men den virket heller ikke. Får dere bivirkninger? Jeg får 50% av tiden muskelsmerter i armene og brystet. Det hadde vært hyggelig og ungått.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mir Skrevet 17. mars 2010 #10 Del Skrevet 17. mars 2010 *abbonere* Jeg har anfall som varer i ca 4 døgn, og prøvd Imigran/Sumatriptan i både tablett og nesespray uten noe veldig virkning. Demper anfallet, men ikke mer enn det. Prøvde også Naramig men den virket heller ikke. Får dere bivirkninger? Jeg får 50% av tiden muskelsmerter i armene og brystet. Det hadde vært hyggelig og ungått.... Naramig ja! Det fikk jeg også en gang, men den fungerte aldri. Jeg fikk bivirkninger mest av Relpax. ble veldig slapp i overkroppen, litt nummen og trøtt. Generelt når jeg tar disse medisinene så blir jeg veldig støl i kjeven, og det å tygge er veldig rart og nesten litt vondt. Aner ikke hva det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topplue Skrevet 17. mars 2010 #11 Del Skrevet 17. mars 2010 Jeg svimte av hver gang jeg tok Relpax så måtte raskt slutte, men har hørt at veldig mange føler at de hjelper. Prøver å finne noe migrenemedisin uten altfor mye bivirkninger, si fra om dere har noen tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2010 #12 Del Skrevet 17. mars 2010 Jeg prøvde 7-8 ulike migrene medisiner uten at de hjalp meg. Nå bruker jeg Atacand, som egentlig er en blodtrykksmedisin, å jeg har fått et nytt liv! Tidligere hadde jeg 5-6 anfall i måneden som hver varte en 2-3 dager. Nå har jeg kanskje 1-2 anfall i måneden, å de er mye svakere enn tidligere og går raskere over. Har brukt atacand i 3 år nå, å i løpet av den tiden har jeg kun 2 ganger hatt så sterk migrene at jeg har kastet opp (sjedde ved hvert anfall tidligere). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingvild Skrevet 7. februar 2011 #13 Del Skrevet 7. februar 2011 Jeg kom tilfeldigvis inn på dette forumet etter et Googel søk på bivirkninger av blodtrykksmedisinen Atacand. Jeg har blitt satt på Atacand etter å ha hatt heftige migreneplager i mange år... Nå har jeg startet med denne behandlingen og får 8 mg tabletter daglig. Er det noen som vet hvor lenge bivirkningene sitter i kroppen?? jeg er altså så kvalm.... Æsj. men hjelper det mot migrenen er det verdt det, så klart. Jeg skulle bare ønske at noen kunne si at kvalmen går over snart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 7. februar 2011 #14 Del Skrevet 7. februar 2011 Jeg har prøvd det meste, men Naramig i kombinasjon med nok hvile er det eneste som fungerer på meg. Nå har jeg vel og merke ikke hatt migrene (ikke en gang hodepine) siden før jeg ble gravid, så det er fantastisk! Gikk fra 3 anfall i uka til ingenting. Har et håp om at det er borte for godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 7. februar 2011 #15 Del Skrevet 7. februar 2011 Jeg har nå fått Maxalt, en smeltetablett som virker! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #16 Del Skrevet 7. februar 2011 Heldig du er Marianne. Maxalt fungerte for meg kun av og til! Får håpe de fortsette å fungere for deg! Ingvild: jeg var litt groggy da jeg startet på blodtrykksmedisin, jeg tar 100mg daglig. "Plagene" gikk raskt over, og jeg merker ingenting til de nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingvild Skrevet 7. februar 2011 #17 Del Skrevet 7. februar 2011 Heldig du er Marianne. Maxalt fungerte for meg kun av og til! Får håpe de fortsette å fungere for deg! Ingvild: jeg var litt groggy da jeg startet på blodtrykksmedisin, jeg tar 100mg daglig. "Plagene" gikk raskt over, og jeg merker ingenting til de nå. Ok, TAKK for svar:) Da satser jeg på at kvalmen gir seg om kun kort tid... det er garantert verdt det hvis jeg kan ned antall anfall pr måned uansett!! Jeg bruker Imigran (eller det som kom etterpå; Sumatriptan Bluefish, tror jeg den heter); virker nesten alltid uten unntak. Bank veldig hardt i bordet. I kombinasjon med Afi-et-eller-annet (som er kvalmestillende) klarer jeg å ta knekken på de aller fleste anfall, minus det som kommer samtidig med mensen; da er det nesten ingenting som tar det.... Men altså; kanskje Atacand gjør det. Jeg er i så fall et LYKKELIG menneske!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 7. februar 2011 #18 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) Jeg har hatt migrene så lenge jeg kan huske, men fikk ikke diagnosen før jeg var 18. Har prøvd mange forskjellige blodtrykksmedisiner, hjertemedisiner og medisiner for epilepsi uten bedring. Fysioterapi fra barneskolen og til videregående, uten bedring. Kiropraktor uten bedring. Jeg har hatt max alt, de var de første medisinene jeg fikk. De som skulle smelte på tungen, og de var grusomme! Ikke fungerte de heller. Relpax var neste, disse virket sånn sett men jeg tålte dem ikke. Ble 3ganger så dårlig når jeg tok dem og de slo meg også helt ut i flere dager etterpå. Naramig er det jeg har brukt de siste årene, de virker kanskje 1 av 20 ganger :/ Har også prøvd Immigran, de virket ikke. Eneste effekt jeg fikk av dem var å bli dehydrert. Botox for migrene har jeg også prøvd ut. Moren min har fått et nytt liv etter å få botox for migrene, men hos meg så hjalp det ikke. Det var flere tusen rett i dass for min del. Jeg har blitt tipset om Atacand, leste at mange her har hatt god effekt av dem, og skal snakke med legen min om dem og nye medisiner da Naramig ikke gjør jobben sin. Vurderer også å teste ut refleksologi, man vet jo aldri før man prøver. Kanskje det ikke fungerer mot migrenen men mulig det kan ha noe effekt på noen andre plager. Har også prøvd å legge om mat og drikkevaner, ikke spise mat eller drikke ting som kan fremkalle migrene. Men, fant ut at det gjorde heller ikke noen forskjell. Eneste som faktisk fremkaller migrene av mat og drikke hos meg er vin, og det liker jeg heller ikke så det er ikke et tap Har hatt en økning i migrenen nå i det siste, og som student som i bunn og grunn er klar for å begynne å jobbe så må migrenen under kontroll nå. Er ganske dritt lei. Tidligere så hadde jeg 3mnd i ny og ne hvor jeg ikke tok noen ting for migrenen slik at den ikke skulle bli "imun" mot medisinene, meeeen det hjalp heller ikke. Endret 7. februar 2011 av Avalon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 7. februar 2011 #19 Del Skrevet 7. februar 2011 Jeg kom tilfeldigvis inn på dette forumet etter et Googel søk på bivirkninger av blodtrykksmedisinen Atacand. Jeg har blitt satt på Atacand etter å ha hatt heftige migreneplager i mange år... Nå har jeg startet med denne behandlingen og får 8 mg tabletter daglig. Er det noen som vet hvor lenge bivirkningene sitter i kroppen?? jeg er altså så kvalm.... Æsj. men hjelper det mot migrenen er det verdt det, så klart. Jeg skulle bare ønske at noen kunne si at kvalmen går over snart... Hei! Bivirkninger skal forsvinne innen eller etter 3måneder sier de. Når har ikke jeg brukt Atacand, men har vært borti mye annet. Bivirkninger er veldig individuellt, noen får andre ikke. Noen har dem lenge andre har dem bare i kort tid. Men hvis plagene blir veldig ubehaglige så bør du prate med legen din om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingvild Skrevet 7. februar 2011 #20 Del Skrevet 7. februar 2011 Hei! Bivirkninger skal forsvinne innen eller etter 3måneder sier de. Når har ikke jeg brukt Atacand, men har vært borti mye annet. Bivirkninger er veldig individuellt, noen får andre ikke. Noen har dem lenge andre har dem bare i kort tid. Men hvis plagene blir veldig ubehaglige så bør du prate med legen din om det. Da får jeg bare håpe at det gir seg... Nevrologen min sa at bivirkningene kunne melde seg mer nå, ettersom jeg jo skulle doble dosen etter 14 dager. De første 14 dagene hadde jeg ingenting å utsette, men nå etter å ha doblet dosen er det litt anderledes... Ja, ja, satser på at det går seg til:) Håper du får bukt med migrenen din, Avalon; det er slitsomt å ha det sånn...man må finne frem til medisiner som gjør at man kan fungere i hverdagen. Jeg har også forsøkt noe som heter Cataflam, de har faktisk en viss effekt. Det viktigste når man har såpass heftig migrene er å ha hyggelige folk rundt seg har jeg funnet ut.... Jeg har en superfleksibel arbeidsgiver, som er forståelsesfull. Hadde jeg ikke hatt det hadde jeg neppe klart å være veldig yrkesaktiv. Min forrige sjef mente at litt "hodepine sliter jo alle med...." Ja, ja,ja, men det er klart.... Lykke til; håper du finner frem til noe som kan hjelpe deg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå