Gå til innhold

Røverspråk...


Gundel Gaukeley

Anbefalte innlegg

Kjære ordmektige kvinner!! Er det noen av dere som kan "røverspråk"? Jeg skulle så veldig gjerne ha lært det, for så å lære det videre til min sønn(selve SJEFSRØVEREN!) Dessuten tror jeg det er ganske morsomt å snakke... Tror det stort sett dreier seg om å bytte om på bokstaver, men er lang i fra sikker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener å huske at dette gikk ut på å ta alle konsonanter og legge til en O og så konsonanten igjen (T blir TOT, B blir BOB osv.), mens vokalene fikk være i fred.

Fred blir altså da Fofroredod og Hallo blir Hohalollolo osv.

Håper du skjønte den forklaringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Lær å snakke røverspråk

Alle vokaler (a, e, i, o, u, y, æ, ø, å) er slik som vanlig. Men med konsonantene (b, c, d, f, g, h, j, k, l, m, n, p, q, r, s, t, v, w, x, z) blir d litt annerledes. Da putter du en "o" bak, og så gjentar du bokstaven en gang til. Slik blir d: bob coc dod fof gog hoh joj kok lol mom non pop osv...

Ikke så veldig vanskelig! :) Klarer du å lese dette? Hohei jojegog hohetoteror anonnone-tothoheroresose ogog eror sosekoksostotenon åror. Husk at øvelse gjør mester! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håhusåskåkerår atåt våvi såsnånakåkkåketåt måmye rårøvåverårsåspåprårøkåk i tåtråredådjåjekåklålasåssåse påpå båbarårnånesåskåkolålenån, måmenån våvi båbrårukåktåte å i såståtedådetåt fåforår o såsomåm dåderåre såserår. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hohhusosskokkerorr doddetotte rorrøvovverorrsosspopprorråkokketott jojjegogg ogoggsosså

men vi hadde et annet også (kanskje litt lettere å gjennomskue? vet ikke, men det går sånn:)

etter hver vokal sier du "nf" og så vokalen en gang til. sånn:

denfettenfe enfer denfet anfandrenfe rønføvenfersprånfåkenfet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonå hoharor jojegog øvova momegog hohelole hohelolgoga ogog boblolitotot rorasosenonenondode foflolinonkok............. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous
Lær å snakke røverspråk

Alle vokaler (a, e, i, o, u, y, æ, ø, å) er slik som vanlig. Men med konsonantene (b, c, d, f, g, h, j, k, l, m, n, p, q, r, s, t, v, w, x, z) blir d litt annerledes. Da putter du en "o" bak, og så gjentar du bokstaven en gang til. Slik blir d: bob coc dod fof gog hoh joj kok lol mom non pop osv...

Ikke så veldig vanskelig! :) Klarer du å lese dette? Hohei jojegog hohetoteror anonnone-tothoheroresose ogog eror sosekoksostotenon åror. Husk at øvelse gjør mester! :)

Ja, utrolig nok går det an. datteren min og hennes venninner prater "røverspråket" flytende. For å få prate i fred slik at ingen utenforstående skjønner noe..jeg forstår en god del av det når de ikke prater så veldig fort, men det gjør de som regel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...