Gå til innhold

Hoppe av i svingen..."trygt"??

Fremhevede innlegg

Skrevet

kjære Krølltopp

Takk for den icon_biggrin.gif

Er litt lei av å bli kalt umoden, uansvarlig og uvitende bare fordi eg ikke sverger til p-piller eller andre "politisk korrekte" prevensjonsmidler.

Hoppe av i svingen kombinert m sikre perioder har fungert ypperlig for meg. Har lært kroppen min å kjenne og har en vis peiling om når eg er sikker.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

ja det er en grunn til å hoppe av?

Hvor mange uønskede svangerskap med ditto aborter er forårsaket av denne metoden?

Bedre føre var enn etter far, bruk prevensjon.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har brukt "hoppe av i svingen" som prevansjon i snart tre år, også med bruk av kondom i usikre perioder, og sex på andre måter enn vaginalt samleie. Har ikke blitt gravid enda, men ville aldri valgt denne metoden hvis det var krise for oss å få barn. Føler at vi har ganske sikker sex og går ikke rundt med frykt for å bli gravid.

Vi er rundt 30 år og ikke uansvarlige eller uvitende, metoden passer bare best for oss!

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Disse "jeg kjenner kroppen min så godt" utsagnene er så dumme at jeg ikke engang gidder og kommentere dem.

Alle med vettet i orden vet at dette ikke er en sikker metode. Og at noen i fullt alvor skriver at dette fungerer er så uansvarlige at de attpåtil vil spre sin uvitenhet til andre.

Kvinner er og blir idioter.

Milla12

Skrevet

Satset på å hoppe av i svingen + at jeg hadde mistet mensen pga p-pille-rot.... oj, dårlig prevansjonsmiddel ja.... (har en nydelig sønn da, som jeg aldri ville vært foruten icon_smile.gif , han var bare ikke helt planlagt)

Skrevet

Hei Milla

Eg har vettet sånn noenlunde i orden, eg har såpass flaks, at mensen min er veldig regelmessig og eg VET når eg ikke er helt sikker. Har sjekket opp og i mente, og føler meg helt trygg. Det eneste minuset er at eg gir eggløsningen min såpass slingrings-monn, at det er mange dager i syklusen, hvor eg velger andre metoder, for å være helt sikker.

Så spar meg for det TØVET!!! Hvis du hadde gidda å lese de andre innleggene her og i andre tråder om samme emne, så hadde du set flere voksne, oppegående kvinner som velger samme form for prevensjon, ikke fordi de er uansvarlige og uvitende, men fordi at alternativene ikke er anvendelige.

Eg har vært i forhold, og hatt regelmessig sex, og eg har ikke vært gravid på noe som helst tidspunkt.

• Liker 1
Skrevet

Riktig Katta. Jeg kunne velge mellom å ta p-piller som betyr at jeg blir syk og har null sex liv, spiral som gir meg forferdelige magesmerter etter sex, som igjen betyr null sex liv eller hoppe av i svingen som er litt mer usikkert, men OM det skulle skje at vi ble gravide hadde det ikke vært katastrofe. Ville aldri anbefale en tenårigsjente å bruke denne metoden, men når jeg er 31 år og tross alt har vært "fruktbar" i 19 år kjenner jeg kroppen min så pass at jeg stoler bra på denne metoden. Vi har hatt en glipp, og det var faktisk helt i begynnelsen av forholdet (da hadde vi sex 6-7 ganger pr. dag og det økte nok risikoen betraktlig). Men pga. det har vi en fantasktisk sønn. Nå har vi klart oss i mange år uten flere glipper, og nå planlegger vi nr. 2. Skal bli spennende å se om vi får det til .

Skrevet

Lykke til Jen.

Ville selvsakt hellere ikke anbefale metoden til unge jenter, hvor en evt graviditet ville vært en katastrofe. Tror helllere ikke at unge jenter kjenner kroppens sin og den signaler godt nokk ennå. Eg vet at eg ikke hadde noensom helst peiling som tenåring.

• 18 år senere...
Skrevet

Veldig trygt.

Anonymkode: 5681c...8e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...